Voiko lapsen ottaa mukaan alkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kika";23496001]Mä oon vähän samoilla linjoilla. En ymmärrä sitä, että alkosta tehdään lapsille jokin mystinen kielletty paikka.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Mä tosiaan sanon lapselle, jos ollaan koko porukalla kaupassa jotain tyylin "Menkääs valitsemaan isin kanssa jugurtit, niin mä haen viinin ja tulen kohta." Silloin saan rauhassa valikoida ja lukea etikettejä. Jos olen likan kanssa keskenään kaupassa, otan yleensä jonkun tutun pullon, ettei siellä lasipullojen keskellä kestäisi niin kauaa. Tuo kyllä käyttäytyy yleensä ihan nätisti, mutta mulla nousee silti verenpaine siitä "norsu posliinikaupassa" -fiiliksestä. En halua maksaa jotain tuhottoman kallista vuosikertaviiniä siksi, että se hups, putosi.

Lukee.

Samoin alkaa jo pänniä se, että aina kun ostan kaupasta kaljaa sattuu yleensä sama myyjä kassalle. Aluksi ko.myyjä oli todella mukava, nyt alkaa tuntua että ajattelee jo jotain vähemmän mukavia kun lastaan kaljani tiskiin.

Helppohan se on huudella jos ostaa alkoholia kaksi kertaa vuodessa tai asioi aina eri paikoissa.
Eri asia se on suurkuluttajalla joka asioi aina samassa alkossa ja samassa kaupassa.
Sä oot niin samoin ajatteleva kuin itsekin olen. Sinua tosin paljon vanhempi, mutta ajatusmaailmani ei ole muuttunut miksikään. Tykkää.

Samaa mieltä.

Mä tosiaan sanon lapselle, jos ollaan koko porukalla kaupassa jotain tyylin "Menkääs valitsemaan isin kanssa jugurtit, niin mä haen viinin ja tulen kohta." Silloin saan rauhassa valikoida ja lukea etikettejä. Jos olen likan kanssa keskenään kaupassa, otan yleensä jonkun tutun pullon, ettei siellä lasipullojen keskellä kestäisi niin kauaa. Tuo kyllä käyttäytyy yleensä ihan nätisti, mutta mulla nousee silti verenpaine siitä "norsu posliinikaupassa" -fiiliksestä. En halua maksaa jotain tuhottoman kallista vuosikertaviiniä siksi, että se hups, putosi.

Eikös ne tuhottoman kalliit olekin usein jossakin erillisessä kaapissa, jossa on tasainen lämpötila ja kosteusolosuhteet? :) ainakin meidän alkossa muistan kattoneeni, että jopa +40€ olevat pullot ovat olleet erillisissä kaapeissa tai sitten esimerkiksi ylähyllyillä. Hieman OT! :)

mä jotenkin haluaisin opettaa lapseni siihen, että viinilasillinen ruoan kanssa tai seurassa on aivan OK eikä sitä tartte mitenkään salailla tai hävetä. ja siihen nyt sattuu kuulumaan tuo alkossa käynti. eli kun yleensä kauppareissun yhteydessä käydään se viinipullo hakemassa niin lapsi tulee kyllä mukaan. en ymmärrä, että alkoholin kohtuukäyttöä (esim. siis viinilasillinen ruoan kanssa) tulisi lapselta piilotella. jos asiasta tehdään salatiedettä, on takuu varmaa, että asia alkaa myöhemmin kiinnostaa paljon enemmän.

Pyrin käymään Alkossa ilman lasta. Alkon kärreissä ei ole lapselle istuinta, enkä taaperoa mielellään laskisi sinne pullohyllyjen sekaan kävelemään kun kielloista huolimatta joka paikkaan pitää koskea. Mitään sen suurempaa moraalista dilemmaa mulla ei tuon suhteen ole, eli se, että kyse on alkoholikaupasta ei vaikuta asiaan. Jos ollaan koko perhe liikenteessä, meistä toinen käy pullo-ostoksilla ja toinen malttaa sen hetken odottaa helposti ulkopuolella.

Eikös ne tuhottoman kalliit olekin usein jossakin erillisessä kaapissa, jossa on tasainen lämpötila ja kosteusolosuhteet? :) ainakin meidän alkossa muistan kattoneeni, että jopa +40€ olevat pullot ovat olleet erillisissä kaapeissa tai sitten esimerkiksi ylähyllyillä. Hieman OT! :)

Ei ne prkl ole : /
Siis joo, ihan kaikkein kalleimmat on sellaisessa erillishyllykkösysteemissä, mutta muuten euron viinit on sulassa sovussa kalliimpien pullojen kanssa. Aiemmin olivat mun mielestä vähän enemmän hinnan mukaan luokiteltu, mutta järjestyksen vaihtamisen jälkeen en ole löytänyt niistä kerrassaan mitään logiikkaa.

Tosi harvoin käyn Alkossa, mutta oon pari kertaa käynyt lapsen kanssa.

Tässä kerran kun menin Alkoon niin oven ulkopuolella oli pieni poika vanhempiensa kanssa ja parkui täyttä kurkkua "Ei mennä taas sinne viinakauppaan!"
Oli vanhemmat aika noloina :D

Mielestäni voi ottaa hyvin lapsen mukaan, olen ottanut itsekin. Tosin pojua en kyllä nykyisin ottaisi, syynä se että tuo on näppeinensä jokapaikassa ja siksi vältän hänen kanssaan kauppoja joissa on paljon lasia jne.

Kyllä lapsen voi Alkoon ottaa mukaan. No itse käyn pari kertaa vuodessa Alkossa ja jos kauppareissun yhteydessä siellä käyn niin kyllä ne lapset mukaan tulee.
Olen mä joskus käynyt alkossa taaperon kanssa ja olin viimeisilläni raskaana isolla mahalla varustettuna ja ostin ison pullon koskenkorvaa (tarvin sen etiketin yhteen korttiin), niin silloin mietin että mitähän kassa ajattelee. Mut en mä sen takia siellä alkossa käyntiä väliin jättänyt, kun mentävä oli niin menin.

Olen käynyt enkä näe siinä mitään erikoista. Enemmänkin tulee mieleen, että sen viinan kanssa on joku ongelma, jos täytyy pohtia tuollaisia että onko sama myyjä kassalla ja kehtaanko viedä lapsia kun en tiedä mitä ne ajattelee jne.

Ja vaikka noita lapsia on kolme niin en ole koskaan ajatellut, että ne siell ämitään pudottelisi. Sitäpaitsi oletettavasti Alkollakin on vakuutukset, jos jokin norsu posliinikaupassa -efekti tapahtuisi.

Yhteistyössä