Voiko lapsen ottaa mukaan alkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos mulla on 2-vuotias kauppareissulla mukana ja käyn samalla ostamassa pullon valkoviiniä risottoa varten, niin en todellakaan jätä poikaa alkon ulkopuolella tahi ala hommata hänelle siihen lapsenvahtia :D Ihan älytön ajatuskin, että ei voisi ottaa mukaan.

Mun teinit ei tuu mielellään mun kanssa alkoon, harvoin mä siellä käynkään. Mutta teinit miettii sitä, että jos ne on mukana ja mä ostan vaikka sixpackin lonkeroa, niin kassan ei tartte sitä myydä, jos epäilee, että juoma on sille teinille eikä mulle.
Pienempinä noi on olleet mun mukana alkossakin.
Ja poika kertoi, että ne oli menny porukalla alkoon ja ostaneet sieltä limua, kun alko oli lähin kauppa. Siellä oli kuulemma kulkenut vartija perässä, eli tarkkaillaan siellä enempi alaikäisiä.

Mun teinit ei tuu mielellään mun kanssa alkoon, harvoin mä siellä käynkään. Mutta teinit miettii sitä, että jos ne on mukana ja mä ostan vaikka sixpackin lonkeroa, niin kassan ei tartte sitä myydä, jos epäilee, että juoma on sille teinille eikä mulle.
Pienempinä noi on olleet mun mukana alkossakin.
Ja poika kertoi, että ne oli menny porukalla alkoon ja ostaneet sieltä limua, kun alko oli lähin kauppa. Siellä oli kuulemma kulkenut vartija perässä, eli tarkkaillaan siellä enempi alaikäisiä.

Toi on ihan totta, että eivät välttämättä myy, jos on teini mukana. häneltäkin kun voidaan kysyä paperit.

Mulla on kuitenkin vasta kuusivuotias lapsi, joten tota pelkoa ei ole:)

No en mä sitä oikein yksinkään voi jättää. Jos olen ostamassa johonkin juhliin (=suurempaa määrää kerralla) niin saattaa tuntua hassulta :D Juhlien ajaksi lapsi toki menee hoitoon :) Mutta jos mä sieltä kaksi luomusiideriä tai pullon valkkaria haen niin ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä.

Mä käyn harvoin, mutta on ollu lapset mukana. Kerran käytiin alkossa espoossa ennen kuin mentiin kaverille ja esikoinen silloin 4v sanoi kirkkaalla äänellä "viedänn tuliaisiksi hei viiniä"
Muisti että mekin ollaan joskus tuliaisiksi saatu pulloja.

Mutta joo en mä nää siinä mitään pahaa jos lasten kanssa siellä käy. Tietenkin jos siellä pyörii viikottain niin ehkä sitten, mutta jos noin pari kertaa parissa vuodessa, ni nou wori.

Täällä myydään viinit ja viinat ruokakaupoissa. Vauvan otan viinihyllylle mukaan kun kulkee liinassa, mutta pyrin ostamaan viinini niin, ettei 3v. tule mukana valitsemaan. Ja ihan juurikin siksi, ettei kippaa sitä kalleinta konjakkia lattialle..

Voi, mutta itse en kyllä viitti ottaa. Käyn senverran usein yhdessä ja samassa alkossa, että hävettää jo sekin jos lapsi oottelee siinä sisäänkäynnin ulkopuolella.

Voi, mutta itse en kyllä viitti ottaa. Käyn senverran usein yhdessä ja samassa alkossa, että hävettää jo sekin jos lapsi oottelee siinä sisäänkäynnin ulkopuolella.
Viinat on tehty ostettavaksi. Mikä siinä hävettää? Lukeeko otsassasi, että juon nämä nyt heti nurkan takana itse?

Samalla logiikalla ei voi ottaa lasta mukaan apteekkiin; ostan sieltä pameja ja rouskin ne heti kotiin päästyäni keppanan kanssa.

:O

Mulle ei ole tullut mieleenkään ettei lapsen kanssa voisi mennä alkoon?
Jos me mennään ruokaostoksille, ja samalla reissulla alkosta haetaan pari pulloa viiniä, niin eipä ole tullut mieleen ettei niitä lapsia voi ottaa sinne mukaan, saatika siihen viinihyllylle kun valitaan viiniä. Meillä alkoholin käyttö tarkoittaa lasillista viiniä (tai olutta) ruuan kanssa, lähinnä viikonloppuisin, emme koskaan kotona juo humalaan (eipä sillä että sitä tulisi muuallakaan juuri tehtyä).

Mulla ei ole tullut mieleenkään että ne lapset pitäisi pitää pois alkosta, tehdä siitä asiasta jotenkin salaista. Meillä lapset tietävät että viini ja olut ovat aikuisten juomia (ja lapsen elimistö ei niitä pysty edes käsittelemään, tästäkin ollaan joskus puhuttu), ja ihan "normaaleja" ruokajuomia juhlissa ja viikonloppuaterioilla.

Jaa, ei mulla ole tullut mieleenkään, että siinä käynnissä olisi jotain epänormaalia. Mun mielestä on jotenkin outoa lapsellekin, jos mennään "salaa" alkoon. Mun järjen mukaan se houkuttaa vielä enemmän lapsia alkoon tulevaisuudessa.

[QUOTE="vieras";23495958]Viinat on tehty ostettavaksi. Mikä siinä hävettää? Lukeeko otsassasi, että juon nämä nyt heti nurkan takana itse?

Samalla logiikalla ei voi ottaa lasta mukaan apteekkiin; ostan sieltä pameja ja rouskin ne heti kotiin päästyäni keppanan kanssa.[/QUOTE]

Lukee.

Samoin alkaa jo pänniä se, että aina kun ostan kaupasta kaljaa sattuu yleensä sama myyjä kassalle. Aluksi ko.myyjä oli todella mukava, nyt alkaa tuntua että ajattelee jo jotain vähemmän mukavia kun lastaan kaljani tiskiin.

Helppohan se on huudella jos ostaa alkoholia kaksi kertaa vuodessa tai asioi aina eri paikoissa.
Eri asia se on suurkuluttajalla joka asioi aina samassa alkossa ja samassa kaupassa.

Yhteistyössä