Voiko kumppanin exien kanssa olla kaveri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mutta eikö;11159840:
Exien mukana pitäminen ole vähän outoa, jos hyvin tietää, että puoliso ei voi hyväksyä heidän seuraansa. Mikä on tärkeintä?

Mitä ihmeen "mukana pitämistä" tarkoitat ???

Kyllä mun ihmissuhteet jotka on ollakseen niin ne on niin kauan kuin on tai sitten joskus lakkaa tai muuten vaan hiipuu, ja ihan riippumatta siit onko ne naisia, miehiä, exiä tai nyxiä tai jonkun muun exiä tai nyxiä.

Elän varmaan ihan eri planeetalla kuin palstaeläjät nii että sori ehkä ei pitäis kommentoidakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu ihmisistä;11159844:
Ystävät ovat ensin. Ja exä voi olla ystävä. En pysty millään käsittämään oikeaksi sitä, että joku myöhemmin elämään tuleva seurustelukumppani saisi rikkoa kumppaniltaan jotain ennestään olemassaolevia ystävyyssuhteita. Nehän eivät ole samalla tontilla mitenkään!.

Tätä mä kanssa ajattelen ! Olen minäki lopettanu seurustelun kun jätkä ei tykännyt että yks harrastuskavereista on myös mun exä. Lyhyen suhteen exä ja sillä oli jo vähän vakiintuneempi suhdekin. Silti tää yks oli mustis. Se oli tosi inhottavaa kun toinen syyllisti siitä että käytiin samassa porukassa harrastelemassa eikä halunnut kuitenkaan tulla mukana katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu ihmisistä;11159844:
Ystävät ovat ensin. Ja exä voi olla ystävä. En pysty millään käsittämään oikeaksi sitä, että joku myöhemmin elämään tuleva seurustelukumppani saisi rikkoa kumppaniltaan jotain ennestään olemassaolevia ystävyyssuhteita. Nehän eivät ole samalla tontilla mitenkään!

Usein tämä näkökanta riippuu seurustelevien iästä. Alle 20-vuotiailla yleensä ne ystävät ovat tärkeimmät. Se seurustelukumppani on nyt yksi muiden joukossa, joskus vähempiarvoinen ja mukanaroikutettava vain siksi että siltä saa seksiä.

Mutta aikuisten pitkissä suhteissa, se oma kumppani on yleensä se paras ystävä (pitäisi ainakin olla, muuten ei kai yhdessä kannata ollakaan). Sinä sanot että exä voi olla ystävä, mutta se seurustelukumppani kun voikin olla (ja pitäisi olla) se PARAS ystävä. Siksi hän menee niiden muiden ystävien ja kaverien edelle. Suhteessa pitää molemmilla olla hyvä olla, ja jos joku exä aiheuttaa sen ettei toisella ole hyvä olla ja kumppani on sellainen jonka kanssa todellakin halutaan olla ja pitkään, on ihan normaalia että exään otetaan etäisyyttä.

Seurustelukumppanista ei tietysti heti tule sitä parasta ystävää parissa päivässä (tosin näinkin voi käydä jos todella sopiva ihminen sattuu kohdalle), mutta siinä seurustelun alussa kun tutustutaan sitä oppii aika äkkiä onko tästä kumppanista siksi parhaaksi kaveriksi. Jos ei, niin minä ainakin laitan kiertoon. Jos taas ainesta parhaaksi ystäväksi on, menee hän muiden edelle suhteen edetessä. Siis alussa voi vielä kaverit olla etusijalla, mutta kun suhde syvenee ja muuttuu vakavaksi, kumppanista todellakin tulee se numero yksi. Ja varsinkin jos suhde etenee avioliittoon ja hankitaan lapsia, olisi minusta hassua ja todella lapsellista, jos kumppani vieläkin priorisoisi kaverinsa...

Jos ajattelee noin kuten tässä henkilö tässä lainaamassani viestissä, niin eikös silloin kannattaisi nykyisen seurustelukumppaninkin äkkiä siirtyä exäksi ja ystäväksi niin saisi paremman aseman kuin "vain" seurustelukumppanina ollessaan?

Miten niin hällä oli vaimo? En minä ainakaan tuota tulkitsemaasi tekstiä niin osaa lukea. Kirjoittaja oli se vaimo, ei seurustelukumppani, ja se ulkopuolinen taas, jonka kanssa liitto rikottiin, on nykyään vaimo, kirjoittajalle eli miehen ex-vaimolle mustasukkainen. Tuo nainen siis tuli väliin avioliittoon, eikä suinkaan kirjoittaja!

??????????????????????????

Viimeksi muokattu:
Heh, mä tulen paremmin toimeen ja pidänkin enemmän mieheni ex-tyttöystävästä ja jopa ex-anopista kuin miehen monesta miespuolisesta kaverista tai anopistani. Ei se ole mistään nimikkeistä ja titteleistä kiinni kenestä pitää ja kenen kanssa tulee toimeen. Kohdatkaa ihmiset ihmisinä!

Kyllähän miehen exien kanssa voi olla ystävä jos sattuvat olemaan sellaisia ihmisiä joiden kanssa muutenkin helposti ystävystyisi. Mutta jos tuo ystävyysidea perustuu lähinnä siihen että koko naislauma on kuksinut samaa miestä ja haluaa jakaa vinkkejä, niin vähän köyhät eväät siinä on aidolle ystävyydelle.

Yleensä minusta on vähän kummallista jos ihmisellä on iso kööri exiään ystävinä. Todennäköisesti kyse on silloin ollut kevyen luokan seurustelusuhteista eikä mistään elämää suuremmasta rakkaudesta.

Kyllähän miehen exien kanssa voi olla ystävä jos sattuvat olemaan sellaisia ihmisiä joiden kanssa muutenkin helposti ystävystyisi. Mutta jos tuo ystävyysidea perustuu lähinnä siihen että koko naislauma on kuksinut samaa miestä ja haluaa jakaa vinkkejä, niin vähän köyhät eväät siinä on aidolle ystävyydelle..

Ei tulisi kysymykseenkään että keskustelisin noista asioista miehen exien kanssa.. Muutenkin jos saan heiltä "neuvoja" niin näen heti punaista. Ei suhteita voi verrata keskenään. Olen kuitenkin nyt ainakin sitä mieltä, että on myös niitä exiä joiden kanssa minulla synkkaa ja jos unohtaa tuon "ex-nimikkeen" niin kaverustuminen on ihan mahdollista. Kuitenkin tietynlainen etäisyys on hyvä pitää silti.. Ihan kaikkien osapuolien parhaimman nimissä.

Viimeksi muokattu:
Jokainen valitsee itse ystävänsä. Ei sinulla ole mitään velvoitetta yrittää ystävystyä miesten eksien kanssa vain koska he ovat eksiä ja miehen nykyisiä kavereita ja joko heidän tai miehen mielestä teidän kuuluu nyt ystävystyä. Jos muuten pidät heistä niin asiahan ei sitten ole ongelma.

Pinnallinen hyvänpäiväntuttava nyt voi olla lähes kenen kanssa hyvänsä. Minusta puolison eksät kuuluisivat lähinnä sille tasolle, mutta se nyt on vaan minun mielipiteeni.

niin minä olen sitä mieltä että vanhat on pois ja pysyy.on itsellä huonoja havantija siitä että vanhat pyörii jaloissa ne on tosi kamalia saavat olla omissaan aivan kun ennenkin kunhan eivät tule pyörimään entistan sussujen jaloissa ja soittele niille ja eihän se onnistukkaan kun on hankittu uudet numerot ja aina kun saavat tietää niin joka kerta vaihtuu numero ja tehdään selväksi että homma on ohitse

Yhteistyössä