Voiko kliseisempää olla?!

• Viestiketjun aloittaja elämä on
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
No tyypillistä miestä. Siis sellaista miestä joka voi sanoa ettei mitään tapahdu. Voimia sulle kovasti. Itse samaisen ongelman kanssa ollu vastikään. Ja nyt kaikki hyvin. Mulla ja lapsilla. Onko sulla monta lasta?
2 lasta, joista nuorempi on tämän miehen. Uskon et ainakin mun ja lasten elämä on helpompaa, vaikka ehkä taloudelliseti tiukkaa.

utelias
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
No tyypillistä miestä. Siis sellaista miestä joka voi sanoa ettei mitään tapahdu. Voimia sulle kovasti. Itse samaisen ongelman kanssa ollu vastikään. Ja nyt kaikki hyvin. Mulla ja lapsilla. Onko sulla monta lasta?
2 lasta, joista nuorempi on tämän miehen. Uskon et ainakin mun ja lasten elämä on helpompaa, vaikka ehkä taloudelliseti tiukkaa.
Aluksi ehkä on tiukkaa, mut kyl se siitä. Ja etpä ole miehestä riippuvainen, ei tarvi hänen juomisestaan välittää ja vastaat teidän menoista itse. Kyl se siitä. Pikku hiljaa. Raskasta tulee olemaan, mutta helpompaa. Hakeudu vain ihmisten seuraan, saat parempia ystäviä samalla ja lapsille kavereita.

Tsemppi ap vaikeaan tilanteeseen!

Kyllä te varmasti pärjäätte hyvin lapsen kanssa kaksistaan. Tukia saat hyvin yksinhuoltajana, ja mieheltä tietty elatusavun. Sitten vaan töihin tai opiskelemaan kun intoa siihen riittää!

Toivon että löydät vielä joskus miehen jonka ansaitset, tollasta pettävää juoppoa et tartte mihinkään!

krp
nyt en ihan ymmärrä... ootko siis pitkäaikainen toimeentulotuen saaja vai kodinhoidontuelle oleva? Takuu säätiöön on kyl kamalan pitkät jonot, ei sieltä kyllä ole takuuvuokria saatu....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika sika äijä ja munaton kun ei edes voi myöntää tekojaan vaikka jäi kiinni rysän päältä. Siis tietäähän mies että sulla on ne kuvatkin todisteena?

Jos meinaan on ollut vielä aamulla kännissä niin ei se välttämättä tajua, että olet todella nähnyt heidät yhdessä jos kuvittelee, että ehti peitellä tekosiaan... ja ette ole nähnyt heitä oikeasti ilkosillaan asti yhdessä kasassa makaamassa.
Juu, silloin aamulla näytin kamerasta kuvaa, mut ei varmasti niin tarkasti katsonut et tajuais kuinka järjetön tuo sen väite sammumisesta on. Luulee varmaan et ovat siinä kuvassa vierekkäin! Mut aijon vielä näyttää sen kuvan ja kysyä et miten tuo asento on mahdollista jos on vain sammunut. Siis uskon et on on sammunut joko aktin jälkeen, sen aikana tai just ennen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja krp:
nyt en ihan ymmärrä... ootko siis pitkäaikainen toimeentulotuen saaja vai kodinhoidontuelle oleva? Takuu säätiöön on kyl kamalan pitkät jonot, ei sieltä kyllä ole takuuvuokria saatu....
Olen kotihoidontuella. Kun soitin sosuun ja kyselin takuuvuokraa niin se täti sanoi et yleensä he myöntää vuokratakuun VAIN pitkäaikaiselle toimeentulotuen saajalle. Eli ymmärin et kun mä en ole toimeentulotuen saaja , en saisi tuota takuuvuokraa. Sori jos kirjoitin sekavasti :)

Vähän on kumminkin pää sekaisin, mietin jo ositusta ym.. Ja sit kun mies pääsee nousuhumalaan, niin on "helvetti irti". Alkaa huorittelu, haukkuminen, uhkailu, kiristys, lahjonta ym. Tai en nyt 100% varma oo, mut muutaman kerran kun oon erosta yrittäny puhua, menee aikalailla tuota kaavaa pitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja krp:
Olen kotihoidontuella. Kun soitin sosuun ja kyselin takuuvuokraa niin se täti sanoi et yleensä he myöntää vuokratakuun VAIN pitkäaikaiselle toimeentulotuen saajalle. Eli ymmärin et kun mä en ole toimeentulotuen saaja , en saisi tuota takuuvuokraa. Sori jos kirjoitin sekavasti :)

Vähän on kumminkin pää sekaisin, mietin jo ositusta ym.. Ja sit kun mies pääsee nousuhumalaan, niin on "helvetti irti". Alkaa huorittelu, haukkuminen, uhkailu, kiristys, lahjonta ym. Tai en nyt 100% varma oo, mut muutaman kerran kun oon erosta yrittäny puhua, menee aikalailla tuota kaavaa pitkin.
Pidä kuitenkin puolesi, jos olette naimisissa puolet kuuluu sulle! Etkö voisi jo heti lähteä jonkun luo asumaan tilapäisesti? Ei sun tartte sitä ukkoa enää katella, kaikki hoituu myös etäältä.

Raivostunut
Että tällasia juttuja tulee ilmi, nettiin kuvineen kaikkineen. Miks sitä viinaa pitää vetää kun jokainen tietää että helposti voi lipsahtaa liiallisuuden puolelle ja sitten on järki hukassa. Kenelle tahansa voi käydä jotain tuon suuntaista kun otetaan keittoa. Mun mielestä ryyppääminen ilman erittäin tiukkoja rajoja on ihan sama asia kuin pyöräilis sokkona moottoritiellä! Ihan typerää. Aivan oikein että noin käy ihmisille jotka leikkii suhteellaan läträämällä viinan kanssa. Opittepahan dorkat!! Ei kukaan voi vannoa pystyvänsä olemaan, joten mitään oo reilua laittaa kännin piikkiin, se on fiksu joka ei juo ja näin takaa rakkaalleen sen ettei viinapäissään mee tekemään mitään typerää.

hohhoijaa
Miten kehtaat tällasta purkaa jossain netissä.

Tee mitä teet ja sillä selvä, sun elämäshän se on ja tuskin tarviit siihen katkeria neuvoja. Kun ukolla on kengät jalassa, niin kertoo ettei ihan selvänäkään olla oltu ja on voitu oikeastikin torkahtaa tai sitten ei. Kukaan ei varmasti tiedä eikä muista.

Lukki =)
Eiköhän kuvat kerro aikas paljon. Tapahtu tai ei niin ei pitäis itseään ajaa tommoiseen tilanteeseen ja juoda, jos ei kykene itseään hallitsemaan. Moinen pelle vaan pihalle ja kyllä kertoisin kaverin ukolle tai ainakin uhkaisin kertoa!

Ällö tapaus! En miekään torkahtele kavereiden viereen alasti ja päällekkäin ;)

Ap´lle tsemppiä, ihan hirveä tilanne on kyllä :(

Mä sain kerran sossusta takuuvuokran, siis just silloin kun erosin esikoisen isästä. Koskaan ennen sitä enkä sen jälkeen ole saanut sossusta latin latia, mutta silti siis auttoivat.
Ja nopeasti toimivatkin, sain asunnon päivässä vaikka mulla eikä lapsella ollut minkäänlaista hätää :)

horttiloroko?
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Miten kehtaat tällasta purkaa jossain netissä.

Tee mitä teet ja sillä selvä, sun elämäshän se on ja tuskin tarviit siihen katkeria neuvoja. Kun ukolla on kengät jalassa, niin kertoo ettei ihan selvänäkään olla oltu ja on voitu oikeastikin torkahtaa tai sitten ei. Kukaan ei varmasti tiedä eikä muista.
Taidat olla alla siinä kuvassa...

mie
Minä olen kyllä saanu sosiaalitoimistosta sekä takuuvuokran että tukea muuttoon, enkä ollu toimeentulotuenasiakas vaan ihan kotihoidontuella kotona lasten kanssa kun tuli ero.

sos.dem sossutantta
Sosiaalitoimistolla on velvollisuus toimeentulotukilakiin ja oikeuskäytäntöön perustuen myöntää toimeentulotukea takuuvuokraan jos henkilön tulot ovat niin vähäiset, että hänellä itsellään ei ole mahdollisuutta sitä maksaa. Esim. pääkaupunkiseudulla hyväksytään lähes aina kahden kuukauden vakuus, riippumatta siitä, onko asiakas pitkäaikainen toimeentulotuen saaja vai ei. Kysymys on käytettävissä olevista tuloista ja varoista.

Oili
Sinulla on oikeus onnelliseen parisuhteeseen. Siksi lähetän sinulle täältä paljon, paljon voimia ja rohkeutta lähtemään pois tuosta tilanteesta, tuosta talosta. Lähetä vaan nuo kuvat entisen ystäväsi miehelle, itsepähän on sitä kerjännyt. Nim. saman kokenut

Alkuperäinen kirjoittaja Oili:
Sinulla on oikeus onnelliseen parisuhteeseen. Siksi lähetän sinulle täältä paljon, paljon voimia ja rohkeutta lähtemään pois tuosta tilanteesta, tuosta talosta. Lähetä vaan nuo kuvat entisen ystäväsi miehelle, itsepähän on sitä kerjännyt. Nim. saman kokenut
En lukenut koko ketjua, mutta katsoin kuvan ja se riitti. YÄK. Sulla ei näyttäisi olevan paljon menetettävää sun entisessä elämässä.

Tunnut ihan fiksulta tyypiltä joten pärjäät varmaankin hyvin lapsen kanssa kahdestaan.

Voimia ja rohkeutta multakin.

!
Voimia ap!!!! Älä anna miehesi selitysten mennä läpi, vaikka olisit halunnutkin että hän on hyvä mies. Hän mokasi, et sinä.

P.S. Hassusti naisen paita ja rintsikat edelleen päällä ja revitty ylös. Eli eipä taida ihan suoraan saunasta olla tulossa...

Tuomari Jyrkkä
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
No oli se ukkokin nolo :ashamed: Mä näyttäisin kuvat ehdottomasti anopille, kun tuo lasta! Eipähän senkään tarvitse sitten ihmetellä, miksi teillä osoite muuttuu jne. :attn:
njust... itse häpeäisin sen verran miestäni (jos noin tekis), etten kyllä menisi anopille näyttämään moista materiaalia! tuskinpa se vanhan (?) anopin syytä on, mikäli poikansa (?), aikuinen mies, vehtaa jonkun kanssa jossain.

kas kun et näyttäs sille lapselle siinä samalla. eipähän hänenkään tarvi ihmetellä miksi koti muuttuu..

sitä paitsi, molemmathan on nyt tasoissa, pettäneet. tietysti ap menetti ns. ystävänsäkin.
Mun mielestä on pikkaisen eri asia näyttää kuvaa anopille kuin lapselle, jolle en tod. sitä näyttäisi. Mä en taas nää syytä, miksi AP:n pitäisi hävetä miehensä tekoa tai alkaa sitä mitenkään peittelemään.
ei ap:n tarvikaan hävetä. itse häpeäisin, enkä todellakaan ymmärrä mitä vanhalle naiselle (anopille) kuuluu tämä asia? varmaan suht iäkäs kun poikakin jo omaa hyvät vuodet.
miksi ihmeessä pitäs näyttää noin hirveä kuva tämän miehen äidille???? siksikö, että voi syytellä anoppia vai järkyttääkseen, miksi???

asioista varmaan voi puhua ihan normaalisti, kertoa ehkä miksi eroaa mutta että levitellä tuota kuvaa iäkkäälle anopille... siis tämän nolon äijän äidille!
törkeää.

anoppi ei tietääkseni ole syyllinen tähän, eikä mitenkään ns. puolustellut poikaansa, eikä tiedä muutenkaan asiasta mitään, niin sää ajattelit, että on ihan kiva väläyttää mummolle kuva naamaan, jossa poikansa panee vierasta akkaa tuhannen tuiskeessa, että joo, tälläset synttärit!!

luuletko, ettei lapsi kysy, mikä mummille tuli tai että mitä kuvia mummille näytät...
Täytyy kertoa sen vuoksi ettei mies ala äidilleen valehteleen että ero tuli ap:n takia. Eron jälkeen tupataan kertomaan kuinka mitään ei tehty, ja akka vaan lähti. Paska akka. Anopit saattaa äkkiä sen uskoakkin. Parempi on näyttää heti kuva, niin kaikki tajuaa miksi ero tulee, eikä tarvi alkaa spekuloimaan tai ap:ta syytteleen.

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja angel:
Jokuhan voi ladata tuon kuvan nettiin vaikkapa huumorikuvasivuille ja päälle osuva teksti.. Sepä vasta olisikin surullista asianomaisille. Joutua naurunalaiseksi melkein koko suomen taholta. Kauheaa.
saattaapi käydä niin että kuvatut kun haastavat oikeuteen kuvan levittäjän,niin saattaapi kostajalla poski kastua korvausten suuruudesta.

Yhteistyössä