Voiko juurihoidosta seurata joku tulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juurihoidettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juurihoidettu

Vieras
Mulle tehtiin keskiviikkona juurihoito, nyt on kuume nousussa... sattumaa, vai voiko juurihoidon jälkeen iskeä joku tulehdus? Pitääkö käydä lääkärissä hakeen antibiootit?

ei anneta antibioottia yleensä jos juurihoitoa tehdään.. Mutta kannattaa ehkä soittaa hammaslääkäriin ja kysyä voisiko liittyä siihen. Mut luulis että olis aika kipeä jos on tulehtunut.

Tuota, riittikö sulle vain yksi kerta juurihoitoon? Mulla ainakin niitä juurikanavia laajennettiin monen monta kertaa. Hammas kiukutteli näiden laajennusten jälkeenkin ja väliaikainen lääkepaikka aukaistiin, tarkistettiin juurikanavien tilanne jne. Ei löytynyt mitään poikkeavaa ja sain siihen sitten vain uuden lääkepaikan päälle. Mulle hammaslääkäri selvitti, että juurihoidettu hammas voi oirehtia pitkäänkin. Yleensä tilanne rauhoittuu kokonaan vasta kun ne kanavat on täytetty. Mulla on edelleen hoito kesken eli ne kanavat täyttämättä. Hammas aina silloin tällöin ilmoittelee olemassa olostaan, muttei onneksi kovin kipeä ole ollut.

Niin toi kuume... Sehän voi olla sattumaankin, mutta kyllä mä varmaankin soittaisin hammaslääkäriin ja kysyisin, että mitä tehdä - pitäiskö lääkärin katsoa hammasta. Jos se on tulehtunut, siinä yleensä tuntuu kuumotusta, turvotusta ja tuntuu se "tykytys".

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
aikas monta juurihoitoa kokeneena sanoisin, että on se hammas varmaan sitten edelleen aika törkeen kipee jos se kuumeen nostaa.

Niinpä, jos se juurihoidettu hammas on syynä kuumeen nousuun, niin silloin se hammas (ja vähän koko poski) on aivan järjettömän kipeä. Jos ei ole, niin olet muuten vain kipeänä eikä liity juurihoitoon sun kuume.

Mulle jäi juurihoidettuun hampaaseen tulehdus, kun lääkäri ei huomannu et hampaassa on kolme juurta, kun monesti on vain kaksi. Muutaman päivän jälkeen hoidosta hammasta rupes särkeen ihan älyttömästi ja poskikin turpos ja "sykki" kipua. Hammas aukaistiin uudestaan, ja putsattiin se yksikin kanava, ja sain antibioottikuurin. Kuumetta mulla ei kyllä ollut.

En usko, että hampaassa on tulehdusta, mikäli se ei ole kipeä. Ehkä sulle on tulossa flunssa tai joku muu tauti, niitä on nyt paljon liikkeellä.

*muoks* Lisään vielä, et mullakin siis tietenkin hammasta hoidettiin kolme kertaa, mutta oireet alkoivat vasta sen viimeisen hoitokerran jälkeen, silloin kun hampaan piti olla jo kokonaan operoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mulle jäi juurihoidettuun hampaaseen tulehdus, kun lääkäri ei huomannu et hampaassa on kolme juurta, kun monesti on vain kaksi. Muutaman päivän jälkeen hoidosta hammasta rupes särkeen ihan älyttömästi ja poskikin turpos ja "sykki" kipua. Hammas aukaistiin uudestaan, ja putsattiin se yksikin kanava, ja sain antibioottikuurin. Kuumetta mulla ei kyllä ollut.

En usko, että hampaassa on tulehdusta, mikäli se ei ole kipeä. Ehkä sulle on tulossa flunssa tai joku muu tauti, niitä on nyt paljon liikkeellä.

Eikö sun hammasta kuvattu ennen hoitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuvattiin, enkä itse oikeen ymmärräkään kuinka se yks juuri oli jäänyt huomaamatta. Tosin hammaslääkärikin totes vaan että oho, siinä olikin kolme kanavaa, luulin et vaan kaks... :/

Kuvattiin, enkä itse oikeen ymmärräkään kuinka se yks juuri oli jäänyt huomaamatta. Tosin hammaslääkärikin totes vaan että oho, siinä olikin kolme kanavaa, luulin et vaan kaks... :/

Olipas sulla huolimaton hammaslääkäri.

Olipas sulla huolimaton hammaslääkäri.

No niinhän se kai tossa asiassa vähän olikin... Mutta on niin mukava ja muuten on kaikki mennyt hyvin, et katoin vähän läpi sormieni ton jutun... Ja sain kyllä nää ylimääräiset hoitokerrat ilmaiseksi, eli kun hammas aukastiin ja juuri putsattiin ja laitettiin väliaikanen paikka, ja sit seuraavalla kerralla vasta lopullinen paikka.

onko sulla turvotusta suun leuan alueella. tietty juurihoidosta voi tulla tulehdus jos sinne on pöpöjä pässyt, mutta kyllä se yleensä antaa muutakin merkkiä, suusta näkee.

Täytyi välillä poistua linjoilta... oli vasta ensimmäinen juurihoitokerta, mutta seuraavan ajan sain vasta 3 kk päähän. Hammas ei kuitenkaan ole yhtään kipeä, ei tykytä, ei turvotusta tai muitakaan oireita. Kuume vaan on nousussa. Enää en voi sinne soittaakaan ennen maanantaita, täytyy tarkkailla tilannetta... varmaan jotain flunssaa puskee vaan. Jos kuume nousee korkealle niin soittelen sitten vaikka terveyskeskuksen päivystykseen. Kiitos vastauksista. :)

Yhteistyössä