L
luottamus meni
Vieras
Kun viimeksi eräällä erikoislääkärillä käydessäni pyysin nimenomaa ettei hän kirjoittais erästä asiaa koneelle ja lausuntoihin ja se lupasi olla kirjoittamatta, ja silti se oli kirjoittanut ko. asian lausuntoon. (sain sen lausunnon vasta jälkikäteen tänään postissa ja raivostuin suunnattomasti!) Asia ei ollut edes sairauden kannalta olennainen, tuli vaan vahingossa kerrottua ja kaduttaa kyllä. Se on sellainen asia joka vaan nolaa minut ja aiheuttaa turhaa naureskelua. Mulla meni nyt luottamus ko.lääkäriin kokonaan enkä aio enää käydä kyseisellä polila koskaan. Aion perua kaikki tulevat ajat ja tutkimukset, vaikkakin sairaus jää sitten hoitamatta, mutta jääköön. Ennenkaikkea haluan kuitenkin ehdottomasti että kaikki mun potilastiedot pyyhitään sieltä pois. Ongelma on nimittäin se että tiedän että yks sukulainen joka on lääkärinä samassa sairaalassa lukee niitä potilastietoja ilmeisesti huvikseen. Tai kummasti se oli saanut joskus vuosikausia sitten tietoonsa yhden asian, jonka eräs lääkäri ymmärsi väärin ja oli ilmeisesti kirjannut näin lausuntoonsa. No tuo sukulainen ja sen perhe sitten on naureskellut mulle monet kerrat tuon asian takia, koska ne luulee että se on totta ja niin niinkuin se lääkäri oletti. Ei ole mistään muualta voinut saada sellaista tietoa. En oo koskaan vaivautunut korjaamaan että koko juttu oli muuten vaan sen lääkärin väärinkäsitys. Oikeastihan lääkärit ei tietty sais lukea toisten potilastietoja, mutta todellisuudessa ne saa tehdä mitä huvittaa eikä kukaan siitä niitä rankaise. Joten haluan nuo potilastiedot pois, onnistuuko se? Vai käykö siinä vaan niin että mulle sanotaan että ne poistetaan, mutta todellisuudessa ei poistetaakaan? En edes näkis tuota lääkäriä jolla kävin aikoihin, joten sitä tiettyä asia ei voi pyytää poistamaan eli se on poistettava kaikki. Kaduttaa niin älyttömästi kun koskaan menin kertomaan mitään. Keneenkään ei voi luottaa, pitäis muistaa se.