voiko joku oikeesti kertoo miten perhepeti on muka hyvä ratkaisu???

meillä nyt toka lapsi nukkuu vieressä yöt (alkuyö omassa sängyssä ja ekasta heräämisestä aamuun mun vieressä).alkuun tää suju ihan ok,mut nyt en saa varmaan edes kahta tuntia nukuttua putkeen kun toinen olis koko ajan tissillä tai muuten vaan äheltää ja ei nuku.

esikoinen nukkui myös vieressä ekan puol vuotta,mutta silloin alkoi ihan sama juttu ja oli pakko opettaa nukkuu omassa sängyssä.ite alan olee ihan piipussa kohta,mutta voiko alle puolvuotiasta "huudattaa" eli se sänkyyn-syliin-sänkyyn-syliin-tekniikka?ja mietin myös että mitä ideaa opettaa vielä siihen,koska yöllä tarvii kuitenkin vielä syödä.en yhtään muista miten se oli esikoisen kanssa...muistan kyllä siis sen että hän huusi monena iltana...

haluisin vaan tietää,että nukkuuko jonkun vauva ihan kiltisti perhepedissä ilman että tarttis koko ajan olla tissillä??selvähän se on että maito haisee siinä koko ajan,joten heräilee useemmin...
 
Viblsp
Meillä kaikki ollu perhepedissä aluksi. Nyt kaksoset 1v ja aluksi kannetaan nukkuvina pinnasänkyyn. Yöllä sitten heräävät tissille ja jäävät viereen. Nukun vauvojen keskellä ja käännän vain kylkeä sen puolelle, joka kitisee/itkee ja alan imettää. :D Helppoa, mutta toki ois parempi, jos eivät söisi yöllä enää. Ei ole puhtia eikä toisaalta haluakaan vierottaa yörinnasta.
 
no ei meillä ole varsinaista perhepetiä (petikin kun on vian 120 leveä) mutta aamuyöllä kun herää syömään niin olen silloin tällöin ottanut kainaloon niin nukkuu paremmin. Ei ole hamunnut edes maitoa useammin vaan nukkuu kainalossa paljon sikeämmin, muutenkin kaipaa tuo meidän pieni paljon paljon paljon läheisyyttä ja nauttii kun saa olla ihan iholla. Vieressä nukkuessa herää vasta kun herätetään. oon kyllä miettinyt että kannattaako viereen opettaa nukkumaan, mut välillä menty näin.. sori, en ollut kyllä oikee vastaamaan :ashamed:
 
Meillä on nyt kolmas vauva perhepetissä nukkumassa. Eikä yhdenkaään kanssa imetys ole tuottanut ongelmia. Joskus ovat syöneet tiheämmin ja toisinaan harvemmin.
Ja mitä isompia vauva , sitä kätevämmin on osannut puoli unissaan ottaa itse nännin suuhun.
Käytännössä mä olen usein herännyt siihen että vauva imee ja nukahdan saman tien.
Meillä on esikoinen nukkunut perhepedissä 2 vuotiaaksi ja on imetetty vuoden ikäiseksi.
Mediumi nukkui perhepedissä myös noin 2 vuotiaaksi ja imetin häntä 1vee 5 kk ikään.
Ja nyt siis perhepetipaikalla vauva 5kk.
 
Nukku vieressä niin kauan kun rintamaidolla oli. Allerginen lapsi niin yöt meni lohduttaessa lasta ja sitten oli itse yksinkertaisesti niin väsynyt että oli helpompi et lapsi oli vieressä ja sai edes joskus sen hetken nukkua.
 
Fleur de la Cour
Mun lapseni nukkui aikanaan kaksiviikkoisesta asti parivuotiaaksi perhepedissä kanssamme. Ja hiljaa se siinä vieressä tuhisi, saattoi haluta kerran pari tissillekin yöllä, muttei koskaan mitään äheltämisiä. Toki lopetin imettämisen sitten aikanaan ja siinä oli viikon verran ähellyksiä, mutta sitten sekin meni ohi eikä perhepedistä tarvinnut luopua, vaikka maito varmasti haisi silloinkin siellä, nukuinhan minäkin edelleenkin samaisessa pedissä. Nykyään tyttö saattaa tulla vieläkin joskus harvoin petiimme jos näkee pahoja unia (koululainen) ja kysyy välillä lupaa nukkua mun sängyssäni kun olen yövuorossa. On siis varsin tottunut siihen äidin hajuun ja nukkuu siinä erityisen rauhallisesti.
 
vieras
Meidän 9kk kuopus nukkuu mun vieressä koko yön ja nukkuukin ihan rauhallisesti. Syö yleensä kerran aamusella. Joitakin öitä tietenkin on , jolloin levoton. Saa hampaita jne. Esikko oli paljon rauhattomampi (ja söi useammin) ja opetettiin nukkumaan omassa sängyssä sit huudon kera kun ei enää jaksettu. Kesällä kyllä meinataan saada tuo kuopuskin omaan petiin...
 
Meillä tämä 5kk:n ikäinen nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä ja ihan siksi että niin saan minäkin nukuttua.
Ennen ekaa syömistä nukkuminen venahti 6-8 tuntiin vaihtelevasti.Sitä ennen syötiin 1-2 tunnin välein.
Ja ei kitistä eikä vehkata vaan nukutaan rauhallisemmin.
 
vieras
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
 
memmu
Meillä pienempi nukkuu pinnasangyssä ihan minun vieressä, ilman laitaa, eli pääsee kyllä siitä meidän sänkyyn tahtoessaan. Nukkuu kyllä omalla puolellaan koko yön. Oli 10kk kun vierotin yötissistä, en vaan jaksanut enää niitä 2 tunnin välein imetyksiä. Mies nukkui silloin jonkun aikaa pienemmän vieressä ja tarjosi aina nokkamotista vettä kun alkoi kitinä... muutama yö meni ja loppui yökukkuminen. Isompi oli meillä aikanaan samalla tyylillä ja nyt kohta 4v. tulee aina yöllä meidän väliin nukkumaan. Toisaalta syynä varmaan se kun pienempi saa olla vieressä ja kun ei siihen esikoisen väliin tuloon itse herää niin sitä on sitten vähän vaikea kantaa omaan sänkynsä yöllä. Mutta nyt kun kolmas tulossa marraskuussa niin kesän aikana olis tarkotus molemmat laittaa omaan huoneeseensa nukkumaan.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
Ai voi hitto mites mä sit mahdoin tehdä väärin kun muistaakseni silloin perhepetiaikaan meillä oli vireää seksielämää kun ympäri taloa vaelleltiin seksiä harrastamassa. Mä siis en tiennyt, että seksiä saa harrastaa vaan sängyssä, voi vietävä kun nyt ei oo saanu mies syytä mennä sitten vieraisiin. P.s. mun mieheni on aina ollut enempi perhepedin kannalla kuin minä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?


On kysytty miehen mielipide eikä haittaa.
Mielummin katsoo pirteää vaimoa kuin väsynyttä hirviötä.
Ja jos seksiin viittaat sänky ei ole ainut paikka missä sitä voi harrastaa eikä ilta tai yö ainut aika.

 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
:LOL: Niinpä niin. Mie nautin siitä, että vauva/taapero on vieressä tuhisemassa, eikä mieskään valita. Seksiä harrastetaan olkkarin lattialla peittojen päällä. :D Kyllä se "erilleen kasvaminen" johtuu jostain ihan muusta, kuin perhepedistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
Hmm, mulla ei ole vielä asiasta käytännön kokemusta, mutta nyt kun kesäkuussa meille vauva on tulossa, niin se oli mun mies joka sano että viereen otetaan ilman muuta nukkumaan.
Ja kun seksiä voi harrastaa kyllä muuallakin kuin siinä sängyssä ja toisekseen, voihan vauvan nukuttaa omaan sänkyyn, naida sitten, ja sitten ottaa vauva ekalla syötöllä viekkuun.
 
Meillä toimii ainakin toistaiseksi vielä se, että aluksi vauva nukkuu omassa sängyssään ja toisen yösyötön jälkeen otan viereen. Aamuyö on niin levoton, ettei vauva rauhoitu omaan sänkyynsä. Ilmeisesti vatsavaivoja siihen aikaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
Se koira älähtää.... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
Vai AVIOVUODE :whistle:
No se selittää sen miksi me LAPSETTOMANA AVOPARINA kuksittiin millon parvekkeella, millon keittiönpöydällä, sohvalla ja ties millä matolla :whistle:

Ja nyt jos päädymme avioeroon, voimme aina syyttää PERHEPETIÄ. Vikahan ei tietenkään löydy MEISTÄ ITSESTÄMME.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laiskojen äitien hommaa...siinä sitten valitetaan parin vuoden perästä, että kun mies on käyny vieraissa tai "kasvoimme erillemme". Se on myös AVIOVUODE. Onko kukaan kysynyt miehen mielipidettä?
mies on aivan samaa mieltä kuin minä lapsen paikasta. vauva nukkuu keskessä ja sillä siisti. se on helppoa, suloista ja meille ehdottoman sopivaa.

seksille löytää muitakin paikkoja. ja siksi 6.9.91 solmittu avioliitto on edelleen se voimassa oleva ihmissuhde.

 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Meillä alkoi just viime yönä 8kk poitsun nukuttaminen omaan sänkyynsä.On jo kaks kertaa tippunut meidän sängystä joten parempi lopettaa tää perhepetihomma.... :|
me laitettiin sänky nurkkaan ja laitettiin vielä sängyn toiselle puolelle pinnis, joka on siis vauvan vaatekaappi ja tukalan hetken turvallinen säilytyspaikka.

mönkijä ei ole ainakaan vielä tippunut, vaikka on samanikäinen kuin teillä.

 

Yhteistyössä