voiko joku oikeesti kertoo miten perhepeti on muka hyvä ratkaisu???

läheisyyttä kaipaava :)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja läheisyyttä kaipaava :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitä juuri. Onko se lapsi sitten hyvä opettaa siihen, että nukahtaa ties minne asti ainoastaan niin, että on tissi suussa? Vanhemmat ei siis jaksa nähdä sitä vaivaa, että lapsi oppisi nukahtamaan itsekseen.

Ethän sinäkään nukahda itsekseen, vaan miehesi viereen. Miksi lapsesi täytyisi osata nukkua yksin? Se on yksinäistä hommaa ja siksi surullista..
Mun tietääkseni mulla ei ole miehen tissiä suussa :whistle:
eli ongelma onkin imetys ei perhepeti?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te itse pystytte nukkumaan hyvin? Mä siis ainakin käännän kylkeä monta kertaa yön aikana, eikä siis omasta nukkumisesta tulisi mitään, jos lapsi nukkuisi vieressä.
Mä taas en osaisi nukkua, jos ei pieni lapsi olisi vieressä, vaan jossain kauempana. Erilaiset tottumukset ja mieltymykset on jokaisella :)
Mutta siis tosiaan koko yö samassa asennossa? Eikö siinä paikatkin puudu?
Kyllä ne usein puutuikin :whistle: Mutta parempi vaihtoehto kuin ravata 10-20 krt yössä ylös ja nukutella vauvaa aina uudelleen ja uudelleen omaa sänkyyn. Mä olen nähnyt monilla tutuilla vauvoja, jotka vaan laitetaan sänkyyn ja ne nukahtaa sinne yksin ja ihan hiljaa. Joskus tällaiset ihmiset ei ymmärrä, että kaikki eivät nukahda sillä tavalla. Kyllä mä tulokkaankin voisin pistää omaan sänkyyn, jos se nukahtaisi sinne helposti eikä heräilisi jatkuvasti, katsotaan minkä aikaa sitten perhepeteillään, vastasyntyneenä haluan kyllä pitää viekussa että siihen perhepetiin varmastikin mennään vauvavuoden aikana :heart:
No kyllä se on siitäkin kiinni mihin sen lapsen on opettanut :whistle:
Joo, eli opetin sen jo vastasyntyneenä nukkumaan vieressä kun jo synnärillä alkoi huutaa, kun laittoi omaan sänkyyn :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja läheisyyttä kaipaava :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja läheisyyttä kaipaava :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitä juuri. Onko se lapsi sitten hyvä opettaa siihen, että nukahtaa ties minne asti ainoastaan niin, että on tissi suussa? Vanhemmat ei siis jaksa nähdä sitä vaivaa, että lapsi oppisi nukahtamaan itsekseen.

Ethän sinäkään nukahda itsekseen, vaan miehesi viereen. Miksi lapsesi täytyisi osata nukkua yksin? Se on yksinäistä hommaa ja siksi surullista..
Mun tietääkseni mulla ei ole miehen tissiä suussa :whistle:
eli ongelma onkin imetys ei perhepeti?
No jos moni on siitä syystä perhepedissä, kun lapsi nukahtaa vain tissi suussa, niin eikö olisi parempi sitten opettaa se lapsi nukahtamaan ihan ilmankin sitä tissiä, kun se siinä taitaa se vaikein asia olla miksi perhepetiin on päädytty.

 
ringdingding
Voihan sitä seksiä harrastaa muuallakin kuin siellä sängyssä lakanoitten välissä.

Lapsella ainakin on turvallinen olo vanhempien vieressä ja meillä ainakin yöt sujuu paremmin näin. Ehkä olen sitten laiska, kun sen jaksa joka yö kuunnella kitinää!
 
läheisyyttä kaipaava :)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja läheisyyttä kaipaava :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja läheisyyttä kaipaava :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitä juuri. Onko se lapsi sitten hyvä opettaa siihen, että nukahtaa ties minne asti ainoastaan niin, että on tissi suussa? Vanhemmat ei siis jaksa nähdä sitä vaivaa, että lapsi oppisi nukahtamaan itsekseen.

Ethän sinäkään nukahda itsekseen, vaan miehesi viereen. Miksi lapsesi täytyisi osata nukkua yksin? Se on yksinäistä hommaa ja siksi surullista..
Mun tietääkseni mulla ei ole miehen tissiä suussa :whistle:
eli ongelma onkin imetys ei perhepeti?
No jos moni on siitä syystä perhepedissä, kun lapsi nukahtaa vain tissi suussa, niin eikö olisi parempi sitten opettaa se lapsi nukahtamaan ihan ilmankin sitä tissiä, kun se siinä taitaa se vaikein asia olla miksi perhepetiin on päädytty.
mä en imettänyt kuin viikon ja silti tuo nukkuin vieressä.. ja se ihan oikeasti nukkui :) Mutta kun se on niin iki ihana tuhisija. salaa toivon vieläkin sen tulevan öisin viereen. ja voi sitä äidin onnea kun se aamulla kömpii unipörriäisenä viereen... tuh tuh ja ihanaa :)

 
miellä se oli nuorimman kanssa paras ratkaisu kun imetin yli vuoden ikään ja monta kertaa yössä.Niin sain häiriintymättömän yöunen kuin jos olisin vaikka toisessa huoneessa rampannut imettämässä.
ja ennen kuin kukaan taivastelee miksi imettää yli 1 v kerronsa tässä että kysessä oli maitoallergikko joka ei käyttänyt mitään korvikkeita vaan sitä aitoa ä-maitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin paistaa kylla laiskan vanhemman vastaukset...valitetaan, kun lapsi itkee yksinään tissiä ja sitten, ettei jaksa alkaa tissistä vierottaa...No kukin tekee omat ratkaisunsa, mut turha sitten itkeä, kun 5-vuotiaskaan ei vielä osaa nukkua yksin.
Meidän perhepetimuksut on itse vieroittaneet itsensä tissistä =) Ja nykyisin nukkuvat kiltisi omissa huoneissa, ikää 5v ja 3v =)
Laiska olen, sen myönnän :D :saint:
Yksin itkee tissiä? Ei perhepedissä noin toimita.
No sitä juuri. Onko se lapsi sitten hyvä opettaa siihen, että nukahtaa ties minne asti ainoastaan niin, että on tissi suussa? Vanhemmat ei siis jaksa nähdä sitä vaivaa, että lapsi oppisi nukahtamaan itsekseen.
Hämmästytkö jo kerron että meidän perhepetiläiset ovat vauvasta asti nukahdelleen ihan minne sattuu?
Lisäksi molemmat ovat siirtyneet omiin sänkyihin 2 veenä. Eikä se tissistä vierotus ole tuottanut ongelmia.
Lisäksi meidän perhepetiläisitä keskimmäinen on nukahdellut ihan kevyesti myös ilman tissiä.
Eiköhän se ole lapsen luonteestakin kiinni kuka nukahtaa tissille ja kuka ei? En usko että pehepeti siihenkään vaikuttaa.
ja entäs pullo tai tuttiriippuvaiset vauvat? Onko parempi että lapsi nukkuu ainoastaan tutin kanssa? Tai tarvitsee unipulloa 3 vuotiaana?
Ehkä sinusta perhepeti on KADEHDITTAVAN helppo ratkaisu. Mutta meillä on päädytty perhepetiin ihan vauvan tarpeiden takia. Mielestäni vauvalle kuuluu äidin läheisyys ja turva. Myös nukkuessa.

Kummallista kun äidit leimataan heti laiskoiksi, jos he koittavat tehdä vauvan elämän mahdollisimman helpoksi.
 
Kippuravarvas
Meillä se oli ainoa ja oikea ratkaisu kun poika syntyi, en olis tullut mieleenkään laittaa pientä yksin isoon sänkyyn..eikä se siellä olis nukkunutkaan :whistle: Kovaa työtä oli nukuttaminen ensimmäisen 4kk ja sen jälkeen alko nukahtaa tissi suussa, luojan kiitos :xmas:
Nyt 1v4kk nukkuu omassa sängyssä meidän sängyn vieressä..sieltä on kätevä kiivetä viekkuun jos siltä tuntuu :heart:
 
Mä inakin koen sen helpompana. Voi olla, että tissiä tarvii useammin, muta mun ei tarvi nousta sen takia. Imetys 3. lopuui kun se oli jo täyttäny 2v ja perhepedissä jatkettiin sen jälkeenkin.
Laitoin päivällä laastarit tissiin ja sanoin että tississä on pipi ja se on menny rikki ja kun neiti heräs päiväunilta karu totuus selvis hänelle. Noin tunnin hän oli vähän itkuinen ja tarkasti moneen kertaan onko tississä pipi, mutta yöllä ähisi vaan kerran niin paljon että heräsin.
Mä herään jokaiseen lapsen liikahdukseen, jos se on omassa sängyssä, muta perhepedissä sen ähinät ei häiritse muo, kun mun ei tarvi nousta niiden takia eikä herkistä kuuntelemaan pitääkö nyt nousta.
 
vieras
Lukematta ketjua vastaan että puoli vuotias ei tarvi enää ruokaa yöllä. Se ehkä HALUAA herkutella mutta ei se sitä TARVI. Toiseksi, yöt on nukkumista varten, ei hellyyttä tai läheisyyttä varten. Jos aikuinen tai lapsi oikeasti NUKKUU ei sitä tiedosta mitä ulkopuolella tapahtuu. Jokaisen on jossain vaiheessa opittava nukkumaan yksin, se on taito jonka opetat lapsellesi eikä mikään rangaistus!!! Se on surullista jos aikuinenkaan ihminen ei osaa (oikeasti) yksin nukahtaa.
 
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

Niin, perhepeti on yleensä lähtöisin aikuisten tarpeista ja halusta eikä niinkään lapsen. Kuvitellaan että lapsen on paha olla yksin, halutaan pitää sitä ihanaa pientä pakettia siinä lähellä kaiken aikaa. Ei vastasyntynyt oikeesti ymmärrä nukkuuko joku sen vieressä vai ei kun ei se muutenkaan ymmärrä ulkomaailmasta mitään vielä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

Niin, perhepeti on yleensä lähtöisin aikuisten tarpeista ja halusta eikä niinkään lapsen. Kuvitellaan että lapsen on paha olla yksin, halutaan pitää sitä ihanaa pientä pakettia siinä lähellä kaiken aikaa. Ei vastasyntynyt oikeesti ymmärrä nukkuuko joku sen vieressä vai ei kun ei se muutenkaan ymmärrä ulkomaailmasta mitään vielä.
kai sillä aistit pelaa ja tietää nukkuuko yksin vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

Niin, perhepeti on yleensä lähtöisin aikuisten tarpeista ja halusta eikä niinkään lapsen. Kuvitellaan että lapsen on paha olla yksin, halutaan pitää sitä ihanaa pientä pakettia siinä lähellä kaiken aikaa. Ei vastasyntynyt oikeesti ymmärrä nukkuuko joku sen vieressä vai ei kun ei se muutenkaan ymmärrä ulkomaailmasta mitään vielä.
Vieläkö joku kuvittelee, että vastasyntyneet eivät ymmärrä eivätkä tunne oikeastaan mitään :headwall:
 
Nukunhan minäkin mieluummin miehen kanssa, miksi siis lasten pitäisi yksin nukkua?!
Meidän 3-v ja 1-v nukkuvat vieläkin suurimman osan ajasta meidän sängyssä. Ja heidän omat sängyt ovat myös meidän makuuhuoneessa vielä.
 
vieras
Uskaltaakohan tässä sanoa että meillä nukkuu kolme ja nelivuotiaskin välillä meidän sängyssä. Ahtaampaa tosin oli suhteen alussa kun nukuttiin kahdestaan 90cm leveässä sängyssä.
 
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=139


Itse olen sitä mieltä että jos tuntuu ettei ole luonteva pitää vauvaa vieressä silloin sitä ei missään nimessä pidä viereen laittaakaan.
Minulle ja miehelleni se oli heti selvä alusta asti, vauva viereen ja hyvin saimme nukuttua.
Kukin tekee omat ratkaisunsa omalla kohdallaan.
 
Minua ainakin rasittaa kun 1,5v nukkuu vielä meidän välissä. Poika on levoton nukkuja. on poikittain, pyörii ja potkii. Tilaa ei meillä miehen kanssa paljoa ole. Nyt on hankinnassa lastensänky. elättelin toivoa että tuleva vauva nukkuisi omassa kopassa ja sitten pinnasängyssä, mutta eipä tuonne makuuhuoneeseen mahdu kuin parivuode ja juuri ja juuri lastensänky. Vauva siis nukkuu välissämme. :headwall: perhepeti sopii toisille ja toisille ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Nukunhan minäkin mieluummin miehen kanssa, miksi siis lasten pitäisi yksin nukkua?!
Meidän 3-v ja 1-v nukkuvat vieläkin suurimman osan ajasta meidän sängyssä. Ja heidän omat sängyt ovat myös meidän makuuhuoneessa vielä.

Mielelläänhän sitä nukkuis koko perhe samassa sängyssä mutta me ei saada miehen kanssa nukuttua, jos lapset on samassa sängyssä. Ei sekään sitten ole kivaa. Mietin vaan että minkälaisilla järjestelyillä muut nukkuu, siis miten nukutte siinä sängyssä, ettei lapset potki ym..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

Niin, perhepeti on yleensä lähtöisin aikuisten tarpeista ja halusta eikä niinkään lapsen. Kuvitellaan että lapsen on paha olla yksin, halutaan pitää sitä ihanaa pientä pakettia siinä lähellä kaiken aikaa. Ei vastasyntynyt oikeesti ymmärrä nukkuuko joku sen vieressä vai ei kun ei se muutenkaan ymmärrä ulkomaailmasta mitään vielä.
se haistaa äidin ja tulee turvallinen olo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Nukunhan minäkin mieluummin miehen kanssa, miksi siis lasten pitäisi yksin nukkua?!
Meidän 3-v ja 1-v nukkuvat vieläkin suurimman osan ajasta meidän sängyssä. Ja heidän omat sängyt ovat myös meidän makuuhuoneessa vielä.

Mielelläänhän sitä nukkuis koko perhe samassa sängyssä mutta me ei saada miehen kanssa nukuttua, jos lapset on samassa sängyssä. Ei sekään sitten ole kivaa. Mietin vaan että minkälaisilla järjestelyillä muut nukkuu, siis miten nukutte siinä sängyssä, ettei lapset potki ym..
Meillä ilmeisesti harvinaiset "jäykät" lapset, eivät potki. 3-v välillä suoristelee jalkansa mun vyötärön yli. Meillä mies nukkuu reunalla, 3-v keskellä, sitten minä ja toisella reunalla 1-v (siinä reunan edessä pinnasänky).

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Hyvin on toiminut perhepeti alusta asti. Nyt toimiin vielä paremmin, kun on 240 cm leveä sänky :) Mahdutaan ainakin se kaksi vuotta nukkumaan tosi hyvin. Meistä vain jotenkin tuntuu väärältä laittaa pikkuinen lapsi nukkumaan yksinään, siksi perhepeti on ainoa mahdollinen nukkumisratkaisu tässä perheessä.

Niin, perhepeti on yleensä lähtöisin aikuisten tarpeista ja halusta eikä niinkään lapsen. Kuvitellaan että lapsen on paha olla yksin, halutaan pitää sitä ihanaa pientä pakettia siinä lähellä kaiken aikaa. Ei vastasyntynyt oikeesti ymmärrä nukkuuko joku sen vieressä vai ei kun ei se muutenkaan ymmärrä ulkomaailmasta mitään vielä.

Kyllä meidän vauva ainakin on ymmärtänyt ulkomaailmasta kaikenlaista jo heti syntymänsä jälkeen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Nukunhan minäkin mieluummin miehen kanssa, miksi siis lasten pitäisi yksin nukkua?!
Meidän 3-v ja 1-v nukkuvat vieläkin suurimman osan ajasta meidän sängyssä. Ja heidän omat sängyt ovat myös meidän makuuhuoneessa vielä.

Mielelläänhän sitä nukkuis koko perhe samassa sängyssä mutta me ei saada miehen kanssa nukuttua, jos lapset on samassa sängyssä. Ei sekään sitten ole kivaa. Mietin vaan että minkälaisilla järjestelyillä muut nukkuu, siis miten nukutte siinä sängyssä, ettei lapset potki ym..
Meillä ilmeisesti harvinaiset "jäykät" lapset, eivät potki. 3-v välillä suoristelee jalkansa mun vyötärön yli. Meillä mies nukkuu reunalla, 3-v keskellä, sitten minä ja toisella reunalla 1-v (siinä reunan edessä pinnasänky).
Meillä taas on hirveä ralli siinä sängyssä yöllä jos lapset on. pyörii ja potkii.

 

Yhteistyössä