Voiko isyydestä kieltäytyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29438060:
Juuri tätä mä tarkoitankin... lapsen isän kuseen laittamista.. mutta provoahan ihan selkeesti heität ;)
Sua kiinnostaa näin isossa kysymyksessä kun lapsen oikeus isäänsä, raha? :) Onnea sulle. Tosielämässä sinun kaltaisia ei onneksi tapaa, suunnilleen koskaan.
 
Ei voi. Sitä pitäisi ajatella etukäteen, jos ei halua lasta niin pitäisi kyllä käyttää ehkäisyä. Sehän on kyllä epäreilua että miehille ainoa ehkäisy on kondomi, eikä se ole missään nimessä 100% varma.
Jos kondomi pettää, ei suostu isäksi mutta nainen ei suostu aborttiin, ei ole mitään keinoa kieltäytyäkään isyydestä. Ainakin rahallisesti on pakko osallistua.

Minä en sitten ole mies vaan nainen ja jopa feministi.
Se on vaikeaa tuo miehen elämä. ;)
Onhan se putkien katkasukin mahdollista, mutta se on niin hankalaa ja vaivalloista, pitäisi kammata tukkakin ja kaikkee.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29438063:
Mitä väliä,jos tällä tavoin joku lapseton pariskunta voi saada oman lapsen..
Siinä biologinen isä kuitenkin lähtee lätkimään (suomeksi sanottuna) eikä lapsi saa tietää edes sen nimeä (vai saako nykyään).
Baari-illan jälkeisen erootiikan seurauksena syntyvällä lapsella on sentään mahdollisuus tietää isänsä nimi ja jopa tutustua tähän hyvässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29438076:
Mun mielestä raha ei tuo sitä onnea..

Tervetuloa tutustumaan muhun ihan irl. Ja täälläpäin munlaisia on tooodella paljon,onneksi. :D
Raha tuo sille lapselle ruoan ja juoman pyötään, harrastukset, koulutarvikkeet, vaatteet ynnä muuta ynnä muuta. Tekisi mieli sanoa sulle todella pahasti, ottaa niin kaaliin tuollainen kusipää, mutta jätän sanomatta ja toivotan hyvää jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29438080:
Siinä biologinen isä kuitenkin lähtee lätkimään niinsanotusti ja lapsi ei saa tietää edes sen nimeä (vai saako nykyään).
Baari-illan jälkeisen panon seurauksena syntyvällä lapsella on sentään mahdollisuus tietää isänsä nimi ja jopa tutustua tähän hyvässä tapauksessa.
No voi härrekyy ja pelinappulat :D Mua ihan oikeesti niin naurattaa tämmönen kamala vääntö :D
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
Raha tuo sille lapselle ruoan ja juoman pyötään, harrastukset, koulutarvikkeet, vaatteet ynnä muuta ynnä muuta. Tekisi mieli sanoa sulle todella pahasti, ottaa niin kaaliin tuollainen kusipää, mutta jätän sanomatta ja toivotan hyvää jatkoa!
Jos nainen haluaa pitää lapsen niin on sillä oltava varaa siihen. Ei passaa tehdä lasta jos ei pysty elättämään sitä.
 
Raha tuo sille lapselle ruoan ja juoman pyötään, harrastukset, koulutarvikkeet, vaatteet ynnä muuta ynnä muuta. Tekisi mieli sanoa sulle todella pahasti, ottaa niin kaaliin tuollainen kusipää, mutta jätän sanomatta ja toivotan hyvää jatkoa!
Kyllä mä tuon ihan itse sen rahan ja ruoan pöytään ja pärjään aivan loistavasti. Ja miksi hamuta silloin lisää ,jos ei ole tarvetta? Harrastuksissakin saavat käydä. Eikä lapsiltani mitään puutu.

Mutta sano vaan,en mää tätä nettifoorumikirjottelua niin tosissani ota :D
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
"Vierailija"
Mies aikuisena ihmisenä tietää mikä on sukupuoliyhdynnän tarkoitus ja seuraus. Hänen on myös ymmärrettävä se että nainen voi tuosta tulla raskaaksi, vaikka olisi ehkäisy käytössä. Myös hän ei voi tietää naisen todellisia haluja sukupuoliyhdynnän suhteen.

Sama pätee myös naisiin. Raskautua voi ilman omaa haluaan, eikä välttämättä pysty tekemään aborttia.
Myös jotkut miehet haluavat tietoisesti panna naisen ns. paksuksi. Ja jos on luuserimies kyseessä, niin siinäpä on naisella sitten loppuelämän pallo jalassa. Jos asiaa nyt siltä kannalta katsoa.

Tosin näinhän se ei yleensä ole, vaan oma lapsi on se joka on kaikkein rakkainta ja tuo tarkoituksen elämään.

Joten, jos ei halua kantaa seurauksia, niin ei sitten yhdy kehenkään. Aikuisten oikeesti.
 
Kyllä miehellä pitäs olla tässä asiassa paremmat oikeudet. Kyllähän naisetkin kämmää ja unohtaa ehkäisyn, ja heille suodaan mahdollisuus tehdä abortti. Miehelle ei samaa suoda. Mulla on kaveripiirissä muutama naispuolinen ihminen, joka haluamalla haluaa lapsia viis muiden tunteista. Ovat siis hankkiutuneet tieten tahtoen paksuksi ja ajatelleet sillä tavalla sitovansa miehen kiinni itseensä.

Eräskin tuumasi että kyllä hän yksinkin voi lapsesta huolehtia. Really? Kuinkas sitten kuitenkin isä laitetaan maksamaan elarit ja jakamaan tulevaisuudessa perinnöt näille nappuloille jotka hetken huumassa on sitte laitettu alulle? Epäreilua on kaikinpuolin.

Toisaalta toivon että nämä naikkoset kyllä tulevat omista teoistaan maksamaan tavalla tai toisella.:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29438088:
koitas nyt ensin elää vähän sitä elämää.
tämä palsta on täynnä jotain vähemmistöjä mielipiteiden osalta, ei ole normaalia tämä mussutus ja ruikutus isän rahapussukan keventymisestä. Mun miehen reaktio ei ois ikimaailmassa, että voi miten mun rahoille käy vaikka on opiskelija, vaan halu hoitaa tehtävänsä isänä.
 
kfkfkf
Hg ja tytsi ei varmaan hyväksy aborttiakaan sitten missään tilanteessa, taikka sitä adoptioon antamista.. Jos miehellä ei ole oikeutta olla haluamatta lasta, niin silloin ei kyllä voi olla äidilläkään.

Ihanko tosi pitäisitte lapsen, jos tulisitte raskaaksi sellaisessa elämäntilanteessa, ettei se lapsi saisi tarpeeksi (rakkautta, ruokaa, vaatteita tms) jos teistä ei vain olisi vanhemmaksi, ette olisi siihen valmiita, pitäisitte silti lapsen?
 
tämä palsta on täynnä jotain vähemmistöjä mielipiteiden osalta, ei ole normaalia tämä mussutus ja ruikutus isän rahapussukan keventymisestä. Mun miehen reaktio ei ois ikimaailmassa, että voi miten mun rahoille käy vaikka on opiskelija, vaan halu hoitaa tehtävänsä isänä.
Isän tehtävä yleensä hoidetaan ihan jollain muulla kuin rahalla....
 
jjklöö
Haluaisin kuulla miten se käytännössä onnistuisi, että mies voisi vaan laillisesti häippästä? Kertokaahan miten tuo onnistuisi? Sitten olisi näitä jotka lykkäävät abortinvastaisia naisia raskaaksi ja riitatilanteessa vain sanoisivat, että voi voi tee abortti morjens. Reiluako?
Tai niitä miehiä jotka ihan tietoisesti panevat ilman ehkäisyä ja sitten jättävät seuraukset naisen kannettavaksi. Hei tosi reilua.

Niissä tilanteissa joissa nainen tulee salaa tarkoituksella raskaaksi, esim jättää pillerit salaa, soisin minäkin miehelle vapautuksen todellakin, mutta koska tällaista ei voi koskaan todistaa, niin ei voi mitään.

Käsittämätöntä ajattelua joiltain. Sitäpaitsi lapsen etu todellakin on se pienikin raha mikä isältä tulee. Ei sen pitäisi olla veronmaksajien ongelma, jos paljaalla menee panemaan ja sitten itketään kun nainen ei halua aborttia tehdä.

Pitää olla seksiä harrastaessa vastuullisempi, ei voi vain olkia kohauttamalla sanoa, että sitten se kai tekee sen abortin.
 
Kyllä miehellä pitäs olla tässä asiassa paremmat oikeudet. Kyllähän naisetkin kämmää ja unohtaa ehkäisyn, ja heille suodaan mahdollisuus tehdä abortti. Miehelle ei samaa suoda. Mulla on kaveripiirissä muutama naispuolinen ihminen, joka haluamalla haluaa lapsia viis muiden tunteista. Ovat siis hankkiutuneet tieten tahtoen paksuksi ja ajatelleet sillä tavalla sitovansa miehen kiinni itseensä.
:
Miten tuo miehelle tehtävä abortti tehtäisiin, jos saisivat siihen oikeuden?
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Hg ja tytsi ei varmaan hyväksy aborttiakaan sitten missään tilanteessa, taikka sitä adoptioon antamista.. Jos miehellä ei ole oikeutta olla haluamatta lasta, niin silloin ei kyllä voi olla äidilläkään.

Ihanko tosi pitäisitte lapsen, jos tulisitte raskaaksi sellaisessa elämäntilanteessa, ettei se lapsi saisi tarpeeksi (rakkautta, ruokaa, vaatteita tms) jos teistä ei vain olisi vanhemmaksi, ette olisi siihen valmiita, pitäisitte silti lapsen?
Hyväksyn abortin. Pitäisin, Suomessa lapsen elättäminen ei jää kiinni rahasta.
 

Yhteistyössä