Voiko isä jäädä sairaslomalle, jos äiti (kotih.tuella) ei

Ei saa miehesi sairaslomaa sinun takia. Koettu on meillä kaikenlaista, itse olen siis ollut kipeä ja aina vaan pitänyt olla muksun kanssa. Tietty jos miehesi hakee itselleen saikkua (selkä) on hyvä paikka saada saikkua eikä laiteta jatkotutkimuksiin helpolla. Työehtosopimuksessahan on selvästi että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta ellei ole muuta hoitajaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:46 tyyne kirjoitti:
Ei saa miehesi sairaslomaa sinun takia. Koettu on meillä kaikenlaista, itse olen siis ollut kipeä ja aina vaan pitänyt olla muksun kanssa. Tietty jos miehesi hakee itselleen saikkua (selkä) on hyvä paikka saada saikkua eikä laiteta jatkotutkimuksiin helpolla. Työehtosopimuksessahan on selvästi että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta ellei ole muuta hoitajaa.
niinpä...mutta hyvin usein työnantajat ei noudata noita sopimuksia.. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:34 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:48 vieras kirjoitti:
Kaverilla jäi synnytyksestä kohtuun jotain. Ja joutu kaavintaan. Ei saanut mies sairaslomaa. Vaikka lasten äiti oli sairaalassa.
Näin oli meilläkin, mie jouduin sairaalaan osastolle, ja mies ei saanut sairaslomaa - mie sain, mutta eihän se mitään siihenhätään auttanut \|O
Juu,noin se menee.Itekin jouduin osastolle viikoksi.Mies jäi kotiin hoitaa lasta,sai lääkäriltä kyllä sairasloma lapun,mut työnantaja ei hyväksy sitä,kun ei ollu kyse lapsen vaan mun sairaudesta.

Kotisairaanhoidossa olin kaksiviikkoa...kyllä tommonen kolmeviikkoa tuntuu tilipussi :\|
 
Minä kun kärsin valtavista iskiaskivuista(joiden syyksi varmistui myöhemmin endometrioosi),kun olin kotona lähes konttauskunnossa.Kuopus oli vauva ja esikoinen päälle 2v, enkä ollut kivuiltani nukkunut koko yönä, niin lääkäri sanoi, että kunnan on järjestettävä minulle kodinhoitaja.Sain kodinhoitajan jotta sain edes hiukan lääkkeiden vaikutuksesta nukuttua ja jaksoin taas kivuiltani lapsia hoitaa, kunnes mies palaili kotiin.Kodinhoitaja olis ollut pidempääkin, mutta kun lääkkeet alkoivat vaikuttamaan olo hieman helpottui

En tiedä onko teillä mahdollisuus samaan "palveluun".Niin ja miehellä ei ollut silloin mahdollisuutta lähteä töistä, eikä hoito apua ollut muualta tarjolla<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:46 tyyne kirjoitti:
Ei saa miehesi sairaslomaa sinun takia. Koettu on meillä kaikenlaista, itse olen siis ollut kipeä ja aina vaan pitänyt olla muksun kanssa. Tietty jos miehesi hakee itselleen saikkua (selkä) on hyvä paikka saada saikkua eikä laiteta jatkotutkimuksiin helpolla. Työehtosopimuksessahan on selvästi että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta ellei ole muuta hoitajaa.
työehtosopimuksissa on sanottu että toinen vanhemmista voi jäädä hoitamaan sairasta lasta, ei puolisoa.. ja silloikin vaan kun molemmat on kodin ulkopuolella työssä

sairausloma on on henkilökohtaista, sitä ei voida kirjoittaa "toisen hoitamiseen" näihin tilanteisiin pitää löytyä apu sosiaalipuolelta
 

Yhteistyössä