"Opiskelija"
Eli siis. Mina itse opiskelen ja mieheni on tyoton. Mieheni joutui vuonna 2012 puolen vuoden velvoitteeseen joka on peraton. Mieheni ollessa toissa joutui han lopettamaan tyot henkilokohtaisesta syysta johon saatiin laakarin kirjoittamat asianmukaiset paperit tyokkariin. Vahan ajan paasta siita mieheni paasi uuteen tyopaikkaan mutta sai koe ajalla potkut ja sen jalkeen tyokkarista puolenvuoden velvoitteen mista ei voi valittaa vaikka se peraton olikin. Mieheni ei saa mistaan tukia. Mina itse opiskelen toista ammattiani taysipaivaisesti ja nostan opintolainaa. Kayn myos kerran viikossa toissa. Oppilaitos on toisella paikkakunnalla eika sinne julkinen liikenne kulje niin etta pystyisin koulussa kaymaan. Tai kulkisihan se mutta koulun jalkeen odottamis aika jotta paasisi kotiin ylittaa kolme tuntia. Lahtisin aamulla neljan aikaan kavelemaan kohti linja-auto asemaa joka on kymmenen kilometrin paassa. Paasisin linja-autolla kahdeksaksi kouluun ja koulun loputtua odottaisin seuraavaa lahtevaa vuoroa kolme tuntia. Auto kiertaa naapuri kaupungin kautta minka vuoksi istuisin linja autossa miltein kaksi tuntia. perille paastyani taytyisi kavella viela takaisin kotiin. Tama on kohtuuton tapa kulkea koulussa joten ostimme auton kayttoon ja koulumatkoihin saan koulumatka tukea. Auton oston jalkeen meilla on talous romahtanut. Auton vakuutukset, diesel-vero ja auton osamaksut ovat yhdelle ihmiselle liikaa. Tietaako siis kukaan voiko saada mitaan tukea mistaan kun minun tuloni viimekuussa oli 1200 ja silla saimme nippanappa maksettua joulukuun rastimaksut ja tammikuun laskut. Tassa kuussa minulle ei rahaa tule kuin 600 euroa koska taman kuun opintolaina on jo kaytetty laskujen maksamiseen tammikuussa.