Voiko ihminen muuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyseessä entinen mieheni. Emme olleet naimisissa, seurustelimme muutaman vuoden. Mies oli kamalan tuomitseva muita kohtaan, jopa rasistinen joissakin tilanteissa (mm. homoparien lapset). Kaikenkaikkiaan ankea ihminen, jonka kanssa sai useasti varoa sanojaan.

Sitten taas toisaalta, meillä oli ihanaa yhdessä. Meillä oli yhteinen, jokseenkin välillä aika musta, huumori, jota vain me ymmärsimme, tulimme todella hyvin juttuun ja nauroimme paljon. Fyysinenkin puoli toimi paremmin kuin hyvin.

Suhde hyvin tiivistettynä.. Nyt mies siis sanoo, että on muuttunut. Ettei ole enää tuomitseva, on oppinut näkemään asioita muidenkin näkökulmasta ja kertoi hyväksyneensä yhden suuren kulmakiven suhteessamme, joka aiheutti aikanaan paljon riitaa välillämme.

Sanoin, etten enää tunne suhteeseen kuuluvia tunteita häntä kohtaan, mutta en ole varma.. Toisaalta nautin suunnattomasti sinkkuudestani, toisaalta taas mietin yhteisiä hyviä aikoja, ja kuinka ihanaa olisi käpertyä turvallisiin käsivarsiinsa ja olla vaan, tietää, että toinen ymmärtää minua. Mutta mitä, jos mies ei olekaan muuttunut ja palaamme samoihin riidanaiheisiin?

Mitäs tässä nyt sitten tekemään?? Tuntuu, että pää halkeaa kaikista ajatuksista, epävarmuuksista ja siitä, etten vaan tiedä mitä haluan ja miksi haluan. A.P.U.A.

Tuollaisissa asioissa voi jos oikeasti haluaa. Kauanko siihen muutokseen on mennyt, ts. koska erositte? Jos kyse on joistain viikoista, niin sitten kyseessä on varmasti vain valhe, että saa sinut takaisin. Mutta noin muuten, niin kyllähän ihminen kasvaa ja kehittyy, kun aikuistuu ja tieto lisääntyy.

[QUOTE="vieras";28346027]Tuollaisissa asioissa voi jos oikeasti haluaa. Kauanko siihen muutokseen on mennyt, ts. koska erositte? Jos kyse on joistain viikoista, niin sitten kyseessä on varmasti vain valhe, että saa sinut takaisin. Mutta noin muuten, niin kyllähän ihminen kasvaa ja kehittyy, kun aikuistuu ja tieto lisääntyy.[/QUOTE]

Erosta varmaan puolisen vuotta.

[QUOTE="vieras";28346035]Erosta varmaan puolisen vuotta.[/QUOTE]

No se selviää varmaan vain ajan kanssa. Jos nyt haluat jatkaa suhdetta, niin aloitatte ihan alusta ja varovasti, käytte treffeillä ja tapailette ja tutustutte toisiinne uudestaan.

@ylempi -Hörähdin

Et kaisä häviä mitään jos tsiigaat tilanteen? Jos ei miellytä niin tokaset että: " ja paskat sä kusetit Mua, tu mitään oo muuttunna." ja heissulivei terve sinkkuus taas :)

Riippuu ihmisestä, mutta yleensä jos tuon takia sanotaan että saataisiin exä takaisin, ei ole muututtu.
Jos et tunne edes niitä tunteita enää niin en suosittele.
Eikähän se sinua ymmärtänyt, jos kuvailet häntä sanoilla ankea ihminen. Pidä nyt pää kylmänä, ettet ajaudu taas samaan paskaan missä olit.

Ihmisellä on jostakin syystä positiivinen muisti. Muistaa enemmän hyviä asioita, mutta nyt sun pitäisi muistella niitä asioita miksi erosit hänestä, ja mitkä asiat olivat suihteessanne huonoja.

Tuo jo että epäilet, kertoo sitä että se ei ole edelleenkään sulle oikea.

[QUOTE="vieras";28346054]No se selviää varmaan vain ajan kanssa. Jos nyt haluat jatkaa suhdetta, niin aloitatte ihan alusta ja varovasti, käytte treffeillä ja tapailette ja tutustutte toisiinne uudestaan.[/QUOTE]

Näin ajattelin.
Vielä kun osaisin päättää haluanko edes kokeilla enää vai haluanko edetä elämässä ilman tätä miestä.

[QUOTE="vieras";28346061]Näin ajattelin.
Vielä kun osaisin päättää haluanko edes kokeilla enää vai haluanko edetä elämässä ilman tätä miestä.[/QUOTE]

No siihen osaat vastata vain itse.

[QUOTE="vieras";28346059]Riippuu ihmisestä, mutta yleensä jos tuon takia sanotaan että saataisiin exä takaisin, ei ole muututtu.
Jos et tunne edes niitä tunteita enää niin en suosittele.
Eikähän se sinua ymmärtänyt, jos kuvailet häntä sanoilla ankea ihminen. Pidä nyt pää kylmänä, ettet ajaudu taas samaan paskaan missä olit.

Ihmisellä on jostakin syystä positiivinen muisti. Muistaa enemmän hyviä asioita, mutta nyt sun pitäisi muistella niitä asioita miksi erosit hänestä, ja mitkä asiat olivat suihteessanne huonoja.

Tuo jo että epäilet, kertoo sitä että se ei ole edelleenkään sulle oikea.[/QUOTE]

Ah, niin, tätäkin olen ajatellut :D
Erosin juuri niiden asioiden takia, joiden sanoo nyt muuttuneen. Niinpä niin....

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma??;28346036:
Siis se ei hyväksy sitä, että homot tekee lapsia? Ehkä se on ymmärtänyt sen, että se voi olla vähän vaikeeta vaikka kuinka yrittäis.

Ap:n viestissä luki vaan että homoparien lapset.
Kyllä homoillakin voi olla lapsia. Esimerkiksi niin, että ovat eläneet ennen ihan heterosuhteessa ja saaneet ihan biologisia lapsia. Pakosta, ennenkuin ovat edes tajunneet, tai myöntäneet itselleenkään olevansa homoja.
En tiedä pystyisivätkö ihan umpihomot tuollaiseen, ainakin ne joilla on edes jonkun verran biseksuaalisia taipumuksia.

[QUOTE="vieras";28346072]Ah, niin, tätäkin olen ajatellut :D
Erosin juuri niiden asioiden takia, joiden sanoo nyt muuttuneen. Niinpä niin....[/QUOTE]

Sinä teet itse päätöksesi, mutta käytä järkeä äläkä tunnetta.

Käytä järkeä? Ihmissuhteissa? Eli sitten valkkaat mahd. rikkaan ukon koska järki sanoo että se on paras vaihtoehto.

Tai sitten ota ihan itse selvää onko hän muuttunut. Käytä tunteitasi..

Yhteistyössä