voiko hyvästä perheestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja todellisuuteen herännyt:
Minulla ainaki oli ns. hyvä perhe, hieno omakotitalo, rahaakin oli, pullantuoksua kotona, vanhemmat molemmat töissä, ei FYYSISTÄ väkivaltaa, ei alkoholiongelmia.. mutta tämähän oli kaikki pelkkää suurta kulissia, jonka olen vasta nyt terapian kautta ymmärtänyt. Vanhemmat molemmat narsistisia ja kotona oli tunnekylmää. Mutta kaikkihan näytti ulospäin varmastikin jopa täydelliseltä.

juuri sitä hyvän perheen määrettä yritän etsiäkkin..kun tuossa puukoketjussa moni kirjoittaa asuinalueesta, tai sit vähintään pitää olla tekijöiden maahanmuuttajia, eli silloinhan määritelmä on heidän mielestään juuri nämä ulkoiset seikat, eihän nyt vuokrakasarmissa voi kasvaa kunnollisia lapsia :whistle:

isäni veljen perheellä meni todella hyvin. siis rahallisesti. vanhemmat opiskeli, matkusteli ja tienasi. mun serkut yökylässä ollessaan itki, ku ne haluais asua meillä(vuokra kolmiossa, jossa meidän 5 henkinen perhe asui), koska meidän vanhemmat oli kotona, teki meidän kanssa kaikkea ja antoivat meidän olla vapaita ja lapsia.
serkku pakko soitti pianoa, ratsasti ja luki,luki ja luki läksyjä(pakko päästä yliopistoon).
toinen soitti myös ja harrasti ihan kauheasti kaikkea.
nyt poika on muka boheemi-ajattelija(siis pössytteljä,vetelehtijä,juoppo) joka ei osaa ryhtyä mihinkään ei tehdä mitään loppuu.syyttää koko elämäänsä tunnekoöyhiä ja rahanahneita vanhempiaan.
tyttö kapinoi koko nuoruuden, ja oli tosi pahoissa vaikeuksissa.lopuksi aikuistui ja muuttui äitinsä kopioksi ja toteuttaa äitiään omissa lapsissaan. kulissit pysyy vaiika väkisin.
ehkä pojalle kävi kuitenkin vähemmän huonosti, se nauraa edes ystäviensä seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja todellisuuteen herännyt:
Minulla ainaki oli ns. hyvä perhe, hieno omakotitalo, rahaakin oli, pullantuoksua kotona, vanhemmat molemmat töissä, ei FYYSISTÄ väkivaltaa, ei alkoholiongelmia.. mutta tämähän oli kaikki pelkkää suurta kulissia, jonka olen vasta nyt terapian kautta ymmärtänyt. Vanhemmat molemmat narsistisia ja kotona oli tunnekylmää. Mutta kaikkihan näytti ulospäin varmastikin jopa täydelliseltä.

juuri sitä hyvän perheen määrettä yritän etsiäkkin..kun tuossa puukoketjussa moni kirjoittaa asuinalueesta, tai sit vähintään pitää olla tekijöiden maahanmuuttajia, eli silloinhan määritelmä on heidän mielestään juuri nämä ulkoiset seikat, eihän nyt vuokrakasarmissa voi kasvaa kunnollisia lapsia :whistle:

empä lukenut ees kunnolla alotustas, anteeks vaan siitä. niin pinnalla on itellä nämä asiat että oli pakko heti "hyökätä" kirjottamaan...

Niitä voi tulla ihan millaisesta perheestä tahansa.
Yleensä kun esimerkiks huumeiden käyttö alkaa ihan vaan päähänpistosta, ja siitä että nuori sttuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Ikävä kyllä. :/
Ja noista jutuista on aikas isossa osassa ihan turha syyttää vanhempia/kotioloja.

Jos hyvä perhe tarkoittaa sitä että molemmilla vanhemmilla on työpaikat ja vanhemmat yhä edelleen asuvat samassa osoitteessa niin ei se estä sitä etteikö lapsesta tuli kriminaali. Se, miten lapsi kasvatetaan ja miten hänen annetaan toteuttaa saamiaan neuvoja , määrää tulevaisuuden.

Yhteistyössä