Voiko huonot ruokailutottumukset alentaa hemoglobiinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi todellakin.

muoks. siis voi laskea mutta muutos tapahtuu yleensä hyvin hitaasti jolloin et välttämättä edes huomaa sitä voinnissa koska elimistä "tottuu" siihen.

Eri asia on jos hemoglobiini laskee yhtäkkiä huomattavasti, silloin se ei yleensä johdu ruokavaliosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis ei ole kaiketi tapahtunut mitenkään yhtäkkiä. Ja mun olo on ihan normaali, hemppa 85.

No ihan hyvin voin olla, että olo on normaali noissa lukemissa jos muutos on tapahtunu tosi hitaasti. Jos taas käy niin, että se laskee muutamassa päivässä vaikkapa 130-->85 niin vointi on kaikkea muuta kuin hyvä.

Runsaat kuukautiset onko? Neki vaikuttaa naisilla tosi usein....

Siis olen toki hieman väsynyt ja silmissä pimenee jos nousen nopeasti ylös. Samoin hengästyn ehkä helpommin kuin normaalisti. Mutta siis voin käydä töissä normaalisti jne. Eikä tarvitse nukkua päiväunia jaksaakseni.

No siis ei ole kaiketi tapahtunut mitenkään yhtäkkiä. Ja mun olo on ihan normaali, hemppa 85.

Oletko käyttänyt kipulääkkeitä?

Viljan fytaatit estävät raudan imeytymistä... Vähennä sitä ja tosiaan, lisää lihaa, mut mileuiten luomuna. Jos on puutetta B12-vitamiinista (lihassa on), tulee sen myötä anemiakin. mut voi se johtua huonosta ruoastakin:
http://koti.utanet.fi/~paula/maalla/heinikko.htm

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mun hemppa varmaan on alhainen,,kun miettii tätä oireiden määrää.

Mitä oireita sinulla on?

mä en ees enään ole kalpea vaan valkoinen, väsymys, pahoinvointi, palelu, voimattamuus.

Käy ihmeessä mittauttamassa hemppa. Joku syy kuitenkin alhaiseen hemoglobiiniin on...

missä sää kävit mittauttamassa?

Mulla meni vuodessa noihin lukemiin kun söin kaalia ja perunaa opiskelijana. En huomannu mitään, ennenku muutettiin maalle, ja ihmettelin miksei jaksa tulppaanipenkkiä kaivaa kuin kymmenen minuutin pätkissä. Sitte takka savutti, ja sain samantien rytmihäiriön ja pyörryin vessareissulla...

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Mulla meni vuodessa noihin lukemiin kun söin kaalia ja perunaa opiskelijana. En huomannu mitään, ennenku muutettiin maalle, ja ihmettelin miksei jaksa tulppaanipenkkiä kaivaa kuin kymmenen minuutin pätkissä. Sitte takka savutti, ja sain samantien rytmihäiriön ja pyörryin vessareissulla...

Kääk,,löysikö sut joku vai virkositko itse?

Oli toi mies läsnä. Silleen nätisti vaan valuin pitkin seinää, sen muistan ku polvet koski lattiaan mut sit pimeni. Seuraavaksi se jo siinä töni mua ja ihmettelin mitä pirua tämä meinaa

Yhteistyössä