Haiseeko punaisen lihansyöjän pierut pahemmalle kuin kasvissyöjän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumman kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumman kaa

Vieras
Mun ystävä, joka tosin ei ole kasvissyöjä, valittaa, että kun hänen miehensä syö punaista lihaa, sen pierut haisee mädänneelle. Se liha kuulemma mätänee siellä suolistossa. Hän itse ei syö punaista lihaa, eikä pierut haise niin pahalle...

...vai oisko se vaan niin, että oma pieru ei haise koskaan pahalle...?

Punainen liha viipyilee suolitossa kauemmin kuin kuidut .. joten se myös mädäntyy siellä usemmin. 1+1
kasvis= kuitua=> läpi suoliston.. ei mätää niin paljon

Muista syödä paljon kasviksia jos syöt paljon lihaa. Suomessa varsinkin miehet sairastuu paksusuolen syöpään usein ja sitä aiheuttaa myös ( ei tietty yksin) pitkään suolessa mätänevä ja solumuutoksia aiheuttava proteiini.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Mie oon kasvissyöjä ja mies on lihansyöjä ja miun pierut haisee ehdottomasti pahemmalle. Olkaa hyvä, saitte taas kimpaleen tärkeää tietoa. :attn:

Sun miehellä on hyvä ruoansulatus :D
Teillä on sitten fyysisiä eroja.

Mulla on todella herkkä nenä. Ja voin sanoa että lihansyöjän pierut todellakin haisee kun vanha mätänevä raato :x ja mikäs ihme se on, kun liha sulaa hitaasti ja kulkee mätien elimistön läpi todella pitkään. Tiedän sekasyöjiä jotka ovat käyneet kakalla 1-2 viikossa. Ja kun ovat pitäneet kasvisruokavaliollista diettiä niin jopa on alkanut maha toimia päivittäin.
Lisäksi mä pystyn haistamaan joidenkin ihmisten hengityksestä ovatko kovia lihanpuputtajia :x
Kasvisyöjän pierutkin toki haisee, ainakhan paskakin haisee, eikä suinkaan tuoksu ;)

Täytyypä tähän kertoa tärkeää tietoa: aloitin kasvissyönnin 3 vuotta sitten ja sitä ennen sekaruokavaliolla ollessani tuli ''iso hätä'' n. 2-4krt viikossa, nykyään helpotus tulee päivittäin, jopa kahdesti! Kyllä vegenä ollessa olo on huomattavasti kevyempi kuin silloin kun söin vielä lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyypä tähän kertoa tärkeää tietoa: aloitin kasvissyönnin 3 vuotta sitten ja sitä ennen sekaruokavaliolla ollessani tuli ''iso hätä'' n. 2-4krt viikossa, nykyään helpotus tulee päivittäin, jopa kahdesti! Kyllä vegenä ollessa olo on huomattavasti kevyempi kuin silloin kun söin vielä lihaa.

Yhteistyössä