Voiko hunajamarinoitujen kanafileitten marinadia käyttää tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki kolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki kolmonen

Vieras
Siellä kanapakkauksen pohjallahan on aika paljon sitä marinadia. Voinko mä säästää sen ylimääräisen marinadin ja käyttää sen wokkiin esim. huomenna tai ylihuomenna? Vai onks se pakattu johonkin suojakaasuun ja menee heti pilalle tai jotain...? :)

Alkuperäinen kirjoittaja kokki kolmonen:
Siellä kanapakkauksen pohjallahan on aika paljon sitä marinadia. Voinko mä säästää sen ylimääräisen marinadin ja käyttää sen wokkiin esim. huomenna tai ylihuomenna? Vai onks se pakattu johonkin suojakaasuun ja menee heti pilalle tai jotain...? :)

Mä en jaksa käsittää, kuinka moni ihminen ei ymmärrä, että se marinadi EI-OLE-TARKOITETTU-SYÖTÄVÄKSI....
Se kuuluu huuhtoa pois kanasta, lihasta,kalasta jne....

Alkuperäinen kirjoittaja Hei pliis:

Mä en jaksa käsittää, kuinka moni ihminen ei ymmärrä, että se marinadi EI-OLE-TARKOITETTU-SYÖTÄVÄKSI....

no jos se tarvis huuhto pois niin kait siinä paketissa lukis!!!

Mä luin jostain, että sitä ei suositella käytettäväksi, koska siinä voi olla pöpöjä. Tai siis siirtyä kanasta tai lihasta marinaadiin. Liha tai kana kuumennetaan ja pöpöt kuolee, mutta säilytettävässä marinadissa ne vain lisääntyy.

En siis käytä, enkä käyttäisi.

En ole ikinä käsittäny et se tarvis pois huuhtoa, mut en myöskään sitä jämää käyttäisi. Ensinnäkin vaikka se antaakin ihan kohtuullista makua siihen kanaan niin se on aika paskaa kyllä, lisäainetta ja suolaa. Roskiin heitän.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei pliis:

no jos se tarvis huuhto pois niin kait siinä paketissa lukis!!!

Niin se vaan on, ettei se ole tarkoitettu syötäväksi... Nimimerkillä: itse tehnyt ko. marinaadeja työkseni....
Sitä en tiedä, miksei sitä paketeissa mainita, kai sen oletetaan olevan selvä juttu..
Mutta eikö kukaan ihmettele esim. grillatessa, tai pannulla paistaessa,kun marinaadi palaa, pahimmillaan jopa pannuun tai grilliin kiinni..
Tätä ongelmaa ei tule, jos marinaadin huuhtaisee/pyyhkii talouspaperilla pois..

no en minä ainakaan oo IKINÄ huuhtonu niitä marinadeja veks vaan paistanu tipuset sen KANSSA. ja edelleen siis elän ja hengitän ;) höpöhöpö sanon minä. jos se marinadi vaaraksi ois ni kai siinä paketissa nyt herranen aika lukis et ne tirpat pitää huuhtoo!

Alkuperäinen kirjoittaja heipskukkuu:
no en minä ainakaan oo IKINÄ huuhtonu niitä marinadeja veks vaan paistanu tipuset sen KANSSA. ja edelleen siis elän ja hengitän ;) höpöhöpö sanon minä. jos se marinadi vaaraksi ois ni kai siinä paketissa nyt herranen aika lukis et ne tirpat pitää huuhtoo!

Kukaan ei sanonutkaan, että olis vaaraksi ;) Vaan että sitä ei ole tarkoitus syödä.. Kaksi eri asiaa :)

Marinadit on öljyä, vettä ja mausteita. Missä tahansa lihassa on bakteereja jotka tosiaan siirtyy siihen marinadiin myös, joten ei sitä kannata sellaisenaan lusikoida, mutta kuumennettaessa nuo bakteerit kuolee.

Helposti saat mistä tahansa wokista hyvää pelkästään soijakastikkeella ja vaikka aromisuolalla, jos ei ole mitään mausteita erikseen. Maustekastikkeista helppo on esim osterikastike, jota voi käyttää about mihin vaan eikä tarvitse muuta lisätä.
Jos ei tajua, että se kanapaketin marinadi kuhisee bakteereja parin päivän säilyttelyn jälkeen olisi syytä jättää kokkailut muille.

Yhteistyössä