Voiko homoseksuaalisuudesta parantua?

• Viestiketjun aloittaja NytHarmaana
  • Ensimmäinen viesti
??
En tiedä miksi, mutta kyllä se homous näkyy jo hyvinkin nuorista lapsista, eikä se ole sen kummempaa, kun heterouskaan. Eihän heterotkaan koko ajan seksiä meiti, niillä on aivot, joilla voi miettii muutakin, kuin sitä, vaikka musan kuuntelua.

piippana
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Hiukka ymmärrystä äidille. Minulla on yksi hyvä ystävä joka on homo ja ihana ihminen mutta ei ole sinut homoutensa kanssa ja elämä hankalaa. Teini ei välttämättä tiedä vielä mitä on. Aika näyttä miten käy. Ymmärrän erittäin hyvin että äitiä huolestuttaa. Huolestutaisi minuakin vaikka ole sitä mieltä että homo mies on naisen paras ystävä.
Samaa mieltä minäkin. Äidille ymmärrystä tilanteeseen. Minäkin tosin uskoisin, että tilanne on vain itsensä etsimistä enkä huolestuisi sen enempää. Aika näyttää tosiaan. Hämmentynyt olisin tilanteessa minäkin ja toki miettisin asiaa. Neuvoa en valitettavasti osaa, mitä kannattaisi tehdä. Yritä pitää puheyhteys auki, voihan poikasi olla vaan ujona oman heräävän seksuaalisuutensa kanssa. Olipa kyseessä millainen suuntautuminen tahansa. Tsempit!

??
Vittuilua tulee oleen aina, sille ei voi mitään ja aina on aihetta vittuilla, joka aiheesta, ellei muusta, niin harrastuksista jaetunimistä ja vanhemmista ja naapureista. Loppujen lopuksi jokainen saa ihmetellä omaa suhtautumistaan tykönään ja katsoa peiliin, onko kaikki niin hyvin itelläkään.

suosittelen
Homoudesta voi parantua, mutta se vaatii tehokasta rukoustaistelua, jotta homouden demoni saadaan ajettua ulos ihmisestä. Amerikassa tällainen on jo arkipäivää, mutta suomalaisissa seurakunnissa homo-ongelma ei ole vielä niin yleinen.

http://www.youtube.com/watch?v=2CNdXeKL54g&feature=related

kiitti päivän nauruista
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tästä kyllä parane. Mäkin joudun soittamaan joka aamu pomolle, että Joo-o, lesbona vieläkin heräsin. Sairausloma siis jatkuu. Mutta näin kesällä se on ihan kivaa. Talvisin on vähän tekemisen puutetta, mutta kyllä mä pärjään silti ihan kivasti.
Repskops.

AP
Alkuperäinen kirjoittaja piippana:
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Hiukka ymmärrystä äidille. Minulla on yksi hyvä ystävä joka on homo ja ihana ihminen mutta ei ole sinut homoutensa kanssa ja elämä hankalaa. Teini ei välttämättä tiedä vielä mitä on. Aika näyttä miten käy. Ymmärrän erittäin hyvin että äitiä huolestuttaa. Huolestutaisi minuakin vaikka ole sitä mieltä että homo mies on naisen paras ystävä.
Samaa mieltä minäkin. Äidille ymmärrystä tilanteeseen. Minäkin tosin uskoisin, että tilanne on vain itsensä etsimistä enkä huolestuisi sen enempää. Aika näyttää tosiaan. Hämmentynyt olisin tilanteessa minäkin ja toki miettisin asiaa. Neuvoa en valitettavasti osaa, mitä kannattaisi tehdä. Yritä pitää puheyhteys auki, voihan poikasi olla vaan ujona oman heräävän seksuaalisuutensa kanssa. Olipa kyseessä millainen suuntautuminen tahansa. Tsempit!
Kiitos näistä kommenteista. Tuntuu vaan raskaalta odotella "tumput suorina", kun tekisi mieli auttaa jotenkin.

Joskus on mietitty, tuleeko vaikka jonkinlaista musiikkia kuunnellen esim. joukkomurhaajaksi.
(ei tule!)

Nyt ap:n kysymys siis kuuluu, tekeekö Queenin musiikin kuuntelu pojasta homon?
Voiko Queenia jne kuunnella ihan heteropojat ollenkaan?

Onko tämä musiikin kuuntelu ainoa homouden 'oire' pojassa?

Onko äiti nyt pikkasen ylihysteerinen?

Mitä jos poika alkaa kuunella speedmetallia ensi viikolla?

Tai regeetä seuraavana?

vieras
Murrosikäinen poika etsii vielä seksuaalisuuttaan. Kokeilunhalua on myös tuon ikäisellä, ja esim.miehestä fantasioiminen ei tee murrosikäisestä homoa.

Ja mitä sitten vaikka poikasi tykkäisikin miehistä, poikasihan hän on silti.

Maalaisjärkevä
Valitettavasti tämä maailma muuttuu kokoajan hullumpaan suuntaan. Olen varma, että 10 vuoden päästä on mahdollista jo mennä naimisiin jonkun pässin kanssa ja jos ei sitä hyväksy niin sitä paheksutaan. Moraalinen rappio on kamalaa.

Samoja kommentteja kuin muutamilla aiemmillakin: Musiikkimakuhan ei sinänsä vielä kerro pojan seksuaalista suuntautumista. Toisekseen, joillakin saattaa murrosiässä tulla homoeroottinen vaihe, vaikka aikuisena olisivatkin heteroita. Tietysti sinun täytyy henkisesti alkaa valmistautua siihenkin, että pojastasi lopulta tulisi homo, mutta koska se ei ole tässä vaiheessa varmaa, ehtinet sulatella rauhassa.

Aloitus ei voi olla kuin vitsi.

Mutta itse aiheesta: en usko että siitä "parantua" voi, mutta uskon, että homo voi elää ihan suht onnellisena heteroelämää niin päättäessään.
Aika paljon ihmisiä elää tavalla tai toisella epätyydyttävissä suhteissa läpi elämänsä.

Joo
Seksuaaliseen kieroutumiseen? Jos joku on kieroutunut niin ap:n rajoittunut ajattelutapa! Homoseksuaalisuus on yhtä luonnollinen asia kuin heterous - tervetuloa aikamatkalle 2000-luvulle!

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:

Mutta itse aiheesta: en usko että siitä "parantua" voi, mutta uskon, että homo voi elää ihan suht onnellisena heteroelämää niin päättäessään.
Aika paljon ihmisiä elää tavalla tai toisella epätyydyttävissä suhteissa läpi elämänsä.
Mutta miksi elää epätyydyttävässä suhteessa, kun voi elää onnellisenakin?

Alkuperäinen kirjoittaja friida:
Minä taas olen äidin puolella. Ajattelen asiaa uskonnolliselta kantilta. Raamatussa sanotaan, että homoseksuaalisuus on väärin, tai siis sen TOTEUTTAMINEN. Kukaan ihminen ei ole syntynyt homoseksuaaliseksi, vaan mikäli ajatusta ruokkii kuvittelee itse olevansa. Eli jos poikasi ruokkii omaa homouttaa, hän kuvittelee että on itsekin. Ensin säikähtää asiaan, häpeää, sitten vasta hyväksyy, tai ei ollenkaan. Kysy pojaltasi reippaasti onko hänen luokallaan mukavia tyttöjä, entä poikia?`Kenen seurassa liikkuu? Tykkääkö jostain?
Homoseksuaalisuus on uusimman tutkimuksen mukaan nimenomaan synnynnäinen ominaisuus. Se on siis geeneissä, ihan samalla tavalla kuin vasenkätisyys tai punatukkaisuus. Siksi siitä ei voi myöskään "parantua". Ja minusta on ehdottoman väärin pakottaa ketään elämään heterosuhteessa vaikka on homoseksuaali. Ihan yhtä älytöntä kuin pakottaa vasenkätinen kirjoittamaan oikealla kädellä.

vieras

Vositko sinä elää päättämällä suht onnellisena lesbosuhteessa? Oletan nyt, että olet nainen ja hetero.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mutta miksi elää epätyydyttävässä suhteessa, kun voi elää onnellisenakin?
En tiedä, pitäisi tehdä vaikka galluppi aiheesta.
Joskus sitä ajautuu ehkä suhteessa pitkälle odottaen parempia päiviä joita ei ikinä tule.
Tai uskallus hakea muuta puuttuu.
Tai toiset vain tyytyvät siihen hyvään, eivätkä odota täydellistä.

Homon elämä on varmasti hankalaa, niinkuin kaikki valtaväestöstä erova on.

Yhteistyössä