Voiko homoseksuaalisuudesta parantua?

• Viestiketjun aloittaja NytHarmaana
  • Ensimmäinen viesti
Ihan itkettää
pojan puolesta. Noita kommentteja lukiessa toivon todella että poika on hetero, oikeakätinen, keskipituinen, sopusuhtainen ja muutenkin täysin massaan sulautuva.

Homous on synnynnäinen ominaisuus joka johtuu siitä että homomiehen aivot reagoivat miesferomoneihin samalla lailla kuin heteronaisten aivot. Homomiehen aivot ei reagoi naisten feromoneihin. Se milloin asian ihminen itse oivaltaa riippuu paljon kasvuympäristöstä. Homoksi eikä heteroksi tulla asioita ajattelemalla mutta kasvatuksella saadaan kyllä paljon pahaa aikaan. Hyväksy poikasi sellaisena kuin hän on tai saat tulevaisuudessa kuulla naapuriltasi lapsenlapsesi elämän kohokohdista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Aloitus ei voi olla kuin vitsi.

Mutta itse aiheesta: en usko että siitä "parantua" voi, mutta uskon, että homo voi elää ihan suht onnellisena heteroelämää niin päättäessään.
Aika paljon ihmisiä elää tavalla tai toisella epätyydyttävissä suhteissa läpi elämänsä.
Vositko sinä elää päättämällä suht onnellisena lesbosuhteessa? Oletan nyt, että olet nainen ja hetero.
Kyllä varmaan, en tiedä.
En tarkoittanut, että näin kuuluisi tehdä. Mikäpä minä olisin moisia puhumaan?
Kunhan otin kantaa. Maailma on piilohomoja pullollaan.

Joo
Friida ja muut hullut: lukekaa raamatunhistoriaa, sieltä selviää miksi homous on raamatussa kielletty. Kiellolla haluttiin erottautua vallitsevasta kulttuurista, jossa homous oli yleistä. Lisäksi sitä että mies makaa miehen pidettiin alistamisen eleenä ja siksi sopimattomana.
Mikään ei ole hirveämpää kuin se että joku lukee raamattua suorana Jumalan puheena ihmiselle, ottamatta huomioon historiallista perspektiiviä ja sitä että se todellakin on ihmisten kirjoittama ja siksi vajavainen! Nämä "viisaat" sitten tuomitsevat kanssaihmisiään raamatun suomalla auktoriteetilla.
Häpeän olla uskova ihminen kun kuuntelen näiden "uskonveljieni" julmia, tietämättömiä ja armottomia mielipiteitä homoseksuaaleista. Todella surullista ja kammottavaa!

Joo
Tai miettikää tältä kannalta: teidän seksuaalisuutenne tuomittaisiin ja sen julkista paheksumista pidettäisiin normaalina. Tai sanottaisiin: heterous on sairaus ja sen harjoittaminen syntiä. Teidän pitäisi parantua ja tulla homoseksuaaleiksi. Kuinkahan helposti se kävisi?
Toivon että vielä tulee aika jolloin tämänkaltaiset keskustelut ovat vain ikävä muisto ja homoseksuaalisuus nähdään yhtä luonnollisena kuin heterous. Toivon todella.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tai miettikää tältä kannalta: teidän seksuaalisuutenne tuomittaisiin ja sen julkista paheksumista pidettäisiin normaalina.
Ymmärrän, että pyrit tässä asettamaan heteron lukijan homoseksuaalin asemaan. Mutta meillä on edelleenkin seksuaalisia viehtymyksiä, jotka eivät kestä yhteiskunnallista päivänvaloa, sellaiset, jotka kohdistuvat ei-täysivaltaiseen kohteeseen. En sano, että sitä asiaa pitäisi muuttaa, mutta aikanaan kun homoseksuaalisuus oli tautiluokituksessa, Maija Meikäläisestä sen tuomitseminen oli varmasti yhtä luontevaa kuin pedofiilian tuomitseminen nykykulttuurissa.

sörhikselle
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mutta itse aiheesta: en usko että siitä "parantua" voi, mutta uskon, että homo voi elää ihan suht onnellisena heteroelämää niin päättäessään.
Aika paljon ihmisiä elää tavalla tai toisella epätyydyttävissä suhteissa läpi elämänsä.
Mutta miksi elää epätyydyttävässä suhteessa, kun voi elää onnellisenakin?
off topic, mulla tulee aina mieleen sä ja sun miehes kun luen viiviä ja wagneria. :D:D:D:D

homous ei ole sairaus vaan ominaisuus. Sitä ei voida parantaa. Jos joku hihhuli on joskus ollu homo ja ei enää muka niin kieltää itsensä ja miksi.. no uskonnon ja yhteisön vuoksi. Kuinka säälittävää

Alkuperäinen kirjoittaja sörhikselle:

off topic, mulla tulee aina mieleen sä ja sun miehes kun luen viiviä ja wagneria. :D:D:D:D
:LOL: :LOL: :LOL: Miten ihmeessä?

Joo
Koodi: käsittämätöntä että rinnastat homoseksuaalisuuden ja pedofiilian! Tuo osoittaa jälleen millä tasolla keskustelussa kuljetaan, valitettavasti. Homoseksuaalinen suhde on käsittääkseni kahden täysivaltaisen ihmisen välinen sopimus, toisin kuin pedofiiliassa. Näitä kahta ei voi rinnastaa ja tuoda samaan keskusteluun! Toinen on rikos ja toinen luonnollinen seksuaalisuuden ilmaus.

sörhikselle
Alkuperäinen kirjoittaja sörhikselle:

:LOL: :LOL: :LOL: Miten ihmeessä?
en tiedä, en edes tiedä mimmonen mies sulla on, mut aina te vaan tulette mieleen. tänäänkin. varmaan se jotenki juontuu viivin loputtomasta gradun teosta ja sit semmosesta feminismistä ja muutoinki määrätietoisuudesta. on siis itse asiassa todennäköistä et juuri noista syitä te aina tuutte mieleen. :D:D:D

Minusta teet vahinkoa enemmän, jos liikaa puutut tässä muutenkin herkässä ikävaiheessa poikasi seksuaalisuuteen. Tuskin puuttumisesi pojan seksuaalista suuntautumista muuttaisi, tukahduttaa voisit sen hetkeksi kyllä. Ja näin voisit saada enemmän tuhoa aikaan pojan psyykelle.
Pelkän musiikkimaun perusteella en tuollaisia päätelmiä kyllä tekisi.

( Ostimme tämän asuntomme samaa sukupuolta suosivalta pariskunnalta.
Äskettäin huomasin kuuntelevani tähän asuntoon muutettuani lähes päivittäin Eva Dahlgrenia. Luin myös Tove Janssonin Kuvanveistäjän tytär -kirjan ja nyt hänen elämäkertaansa.
Olenko saanut tartunnan? )

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Koodi: käsittämätöntä että rinnastat homoseksuaalisuuden ja pedofiilian! Tuo osoittaa jälleen millä tasolla keskustelussa kuljetaan, valitettavasti. Homoseksuaalinen suhde on käsittääkseni kahden täysivaltaisen ihmisen välinen sopimus, toisin kuin pedofiiliassa. Näitä kahta ei voi rinnastaa ja tuoda samaan keskusteluun! Toinen on rikos ja toinen luonnollinen seksuaalisuuden ilmaus.
Rikos on suhteellinen käsite. Homoseksuaalisuus on käsittääkseni ollut rikollista joskus historiassa lännessä, nykyään tunnetusti ei. Homoseksuaalisuus on rikollista Iranissa, Saudi-Arabiassa pedofiilia taas ei ole rikollista, vaan 10-vuotiaat solmivat avioliittoja vanhojen miesten kanssa. Laki on siis suhteelista, eikä kerro absoluuttista totuutta.

Joo
Jokainen psyykkisesti terve ihminen tajuaa että lapseen kohdistuva haureus on seksuaalista väkivaltaa ja väärin! Laki siihen tarvitaan siksi että näitä psyykkisesti sairaita pedofiileja on keskuudessamme. Laki voi olla suhteellista, mutta terve mieli ja ajattelu eivät sitä ole!
Tilanne Saudi-Arabiassa osoittaa vain että sairas ajattelu voi saada yhteiskunnallisesti hyväksytyn luonteen, mutta se ei tee siitä tervettä.

Mieki

Voisit sä elää ihan suht onnellisena homoelämää niin päättäessäsi?

Yhteistyössä