Voiko hoitojen aikana harrastaa seksiä?

Olikohan niin, et ei voi, etenkään just clomi-hoitojen aikana. Kun siinä on se hedelmöittymisriski ja sit joutuis jättämään hoidot kesken ainakin raskauden ajaksi...

(Sori, oli ihan pakko. Tänne on alkanut ilmaantua näitä provolta kuulostavia juttuja vähän väliä... Joku muu ehkä jaksaa tosissaan.) :kieh:

*lisäys* ps. kaikki pupuilun mainitsevat viestit täällä palstalla siis viittaavat tietenkin salaatin syöntiin. Ettei tule väärä käsitys hommasta.
 
Heh.. Sahrami.. B)

Mutta siis.. Ei kai mitään estettä ole, usein jopa suotavaa ;) mutta ivf:ssä siirron jälkeen mun on ainakin tehnyt muutaman päivän mieli olla ilman. Ajatus siitä, että vasta siirretyt alkiot joutuisivat orgasmin aiheuttamien supistelujen kouriin, ei tunnu hyvältä.
 
Tää oli kyllä vähän hassu ja ympäripyöreä kysymys.

Se on totta, että joidenkin hoitotoimenpiteiden jälkeen on suotavaa pidättäytyä/ei tee mieli/voi olla kipujakin, mutta tosiaan, eikö se seksin seuraus vähän niin kuin ole hoitojen tarkoitus ;)

Sahramin mainitsema "pupuilu" lienee suotavaa aina, oli sitten hoidoissa tai ei :LOL:
 
Sahrami :LOL:
Mä olin kyllä pitkään niin kipeä ennen punktiota sekä sen jälkeen, että ainut asia joka mun sisällä kävi oli ultralaite ja luget :D Ei siis seksi ollut missään muodossa päälimmäisenä mielessä.
 
meillä kaksi viikkoa reiluun punktiosta. Ei oo isäntä saanu, vaikka haluais. Ei nyt tee mieli. Jos miehet joutus kokemaan tuon punktion niin veikkaan ettei niillä jöpötä vuoteen... :p
Pupuilu on aina suotavaa, julkisesti kuin yksityisestikin. ! B)
 
että olisi käytettävä ehkäisyä koska on nimenomaan tarkoitus että raskaus alkaa vasta siirron jälkeen. mutta ei meidän lääkäri kyllä mitään maininnut. ehkäisyä tässä on meillä ainakin käytetty mutta alkaa olla munasarjat sen verran turpeana ja hellänä jo että ei kyllä seksiä juurikaan tee mieli. Ja meillä on punktio vasta ensi viikolla.
 
Tuota juuri ajattelin kun tuossa Synarela pakkauksessa luki,että pitäis käyttää ehkäisyä..ja Synarelaa pitää vissiin käyttää punktioon asti...ja punktion jälkeen voi olla aika kipeänä ettei pysty..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ä1976:
Tuota juuri ajattelin kun tuossa Synarela pakkauksessa luki,että pitäis käyttää ehkäisyä..ja Synarelaa pitää vissiin käyttää punktioon asti...ja punktion jälkeen voi olla aika kipeänä ettei pysty..
Niin no, seksin harrastaminen on vähän eri asia, kuin ehkäisyn käyttö. Seksiä voi harrastaa ehkäisyllä tai ilman, mutta joo onhan noissa hoidoissa tilanteita, joissa ehkäisyä suositellaan tai seksi tosiaan ei ole kivaa/suotavaa. Pääasiassa hoidoissa yleensä seksi on suotavaa ja jopa itse edellytys hoidon onnistumiselle.

Ehkä vähän tarkempi/yksilöidympi kysymys alussa olis ollut paikallaan? ;)
 
Niin,no lähinnä ajattelin,että pysyykö/saako ennen punktiota/punktion jälkeen/alkisiirron jälkeen sitä harrastaa..ilmeisesti näiden vastausten perusteella alkiosiirron jälkeen ei saa(5vrk)ja punktion jälkeen ei kärsi.Me joudutaan käyttämään ehkäisyä anyway,kyse meillä ei ole sitä,että me ei saatais luomusti lasta,vaan siitä,että me ei saada luomusti tervettä lasta.
 

Yhteistyössä