Voiko hesylle viedä?

  • Viestiketjun aloittaja sasf
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
http://www.hesy.fi/useinkysytty.htm

"Joudun luopumaan lemmikistäni. Mitä teen?
Lemmikin omistajalla on aina vastuu eläimestään. Eläinsuojeluyhdistykset eivät voi ottaa vastaan pitovaikeuksien tai allergian takia poisannettavia eläimiä.

Suositeltava tapa löytää uusi, turvallinen koti lemmikille on välittää tietoa ystävien, tuttavien ja työtovereiden kautta. Muita keinoja ovat lehti-ilmoitukset sekä valtakunnallisissa että paikallisissa lehdissä ja netti-ilmoitukset (esim. www.lemmikkipalstat.net). Lemmikin omistaja voi lisäksi etsiä uutta kotia erilaisten ilmoitustaulujen kautta. Myös Hesyllä on tällainen ilmoitustaulu, jonka kautta monet lemmikit ovatkin löytäneet uuden, eläinrakkaan kodin. Kannattaa ottaa yhteyttä myös erilaisiin eläin- ja rotuyhdistyksiin. Rekisteröidyillä eläimillä on kasvattajat, jotka saattavat uudelleensijoittaa lemmikkejä.

Jos joudut luopumaan koirastasi, soita Hesylle. Meille ilmoittautuu paljon ihmisiä, jotka haluavat antaa uuden kodin kodinvaihtajakoiralle."

vaikutta siltä että ne on kiinnostuneita vaan koirista :(
 
sasf
Ihme meininkiä... vissiin pakko viedä ne sitten piikille. En mä niitä voi ainakaan täällä pitää.
Ikääkin on jo 11 vuotta molemmilla.

Mitähän se lopettaminen maksaa?
 
pfft.
Tottakai ottavat Hesylle jollei uutta kotia itse pysty hoitamaan. Sitähän varten ne eläinsuojeluyhdistykset on. Älä vie piikille terveitä eläimiä, kyllä kissoille aina koti löytyy.
 
sasf
[QUOTE="vieras";25862550]Voi kökkö, tänne olisivat saaneet tulla vanhuudenpäiviänsä viettämään, mutta liian pitkä matka... :/[/QUOTE]

Harmi =/ Mä en yhtään tiiä mitä tekisin =(
Jos selittäis sinne hesylle tilanteen, niin kait ne sinne ottais ne...
Enhän mä nyt voi niitä tonne luontoonkaan päästää..
 
veras
Tiedän erään tapauksen joka toimitti noin 11-vuotiaan, sairastuneen kissansa Hesylle. Kantoi vain kantokopassa sisään ja hylkäsi sinne. Nykyään kissa on oma rakas 19-vuotias mummelini, joka lääkityksen avulla porskuttaa onnellisena.

Vie vain kisut hesyyn ja niille yritetään varmasti etsiä hyvä ja ehkä yhteinen koti.
 
"Vieras"
Jos itse et voi pitää kissoja vie ne lopetettavaksi. Kotikissat sairastuvat heti ensimmäisenä ja koteja ei todellakaan löydy kaikille, niin valitettavaa kuin se onkin. Koira kyllä tulee toimeen kissojen kanssa, joten voisitko kuitenkin harkita kissojen pitämistä? Olen ollet töissä esyssä ja oman kokemukseni pohjalta tiedän, että jotkut kissat viettävät koko elämänsä löytöeläintalossa.
 
lkjk
[QUOTE="Vieras";25862715]Jos itse et voi pitää kissoja vie ne lopetettavaksi. Kotikissat sairastuvat heti ensimmäisenä ja koteja ei todellakaan löydy kaikille, niin valitettavaa kuin se onkin. Koira kyllä tulee toimeen kissojen kanssa, joten voisitko kuitenkin harkita kissojen pitämistä? Olen ollet töissä esyssä ja oman kokemukseni pohjalta tiedän, että jotkut kissat viettävät koko elämänsä löytöeläintalossa.[/QUOTE]

Miten ihmeessä kotikissat sairastuvat heti ensimmäisenä?
 
Eikö kukaan ole halunnut niitä kissoja?

Kun alunperin kissat ovat ystäväsi, joka sairastui, niin onhan sulla nyt ollut aikaa pistää ilmoitusta lehteen tai jollekkin palstalle, kun tiesit ettet kauaa kissoja pidä.

Vai ihanko koiran takia kissat nyt pitää heittää mäkeen? Huoh.
 
"Vieras"
Miten ihmeessä kotikissat sairastuvat heti ensimmäisenä?
eläimet ovat löydettyjä eli on paljon sairauksia. Luonnossa elänyt kissa on sairastanut enemmän kuin kotikissa ja sen vuoksi kotikissalla ei ole kunnon vastustuskykyä. Ihmiset jotka tuovat oman kisu misunsa esyyn siinä toiveissa että uusi hyvä koti löytyy tuosta noin vaan muuttaisivat kyllä mielensä kun näkisivät kissansa sairaana. Yleensä kissat sairastuvat flunssaan, pahimmillaan nesteytystä ja voimakasta lääkintää.
 
Minulla hakivat
Voi viedä. Maksoi vuonna 2003 70 euroa eli saattaa olla hinta noussut 9 vuodessa. Tulivat itse hakemaan kun en itse pystynyt kissaa sinne toimittamaan. Kannattaa sopia ensin ettei vaan mennä paukauta sinne. Tilat siellä ei ole isot muutenkaan. Osa kissoista joudutaan ennen pitkää lopettamaan jos ei löydy sopivaa ottajaa ikävä kyllä. Harvemmin siellä kuitenkaan hoitavat vuosia kissoja joita ei saa sijoitettua minnekään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25862850]Tän minäkin haluan tietää... :D Meilläkin useampi kissa ollut ja kaikki on sairastuneet vasta 16+, eli nuorin oli 16 ja vanhin 18 sairastuessaan. ;)[/QUOTE]

Ai sori ehditkin ensin, mutta siis tarkoitit ilmeisesti pelkästään sisäkissoja? Se on kuitenkin eri asia, kuin kotikissa yleisesti... ;) Niin ja tosiaan, meillä kissat ovat saaneet ulkoilla vapaasti, että ehkä siksi ovat olleet terveempiä... :whistle:
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";25862850]Tän minäkin haluan tietää... :D Meilläkin useampi kissa ollut ja kaikki on sairastuneet vasta 16+, eli nuorin oli 16 ja vanhin 18 sairastuessaan. ;)[/QUOTE]

vastasin jo. Lisään vielä, että löytöeläintalossa on aina tauteja liikkeellä ja nimen omaan kunnon flunssia, sen kanssa ei ole leikkimistä, kissan munuaiset eivät kestä monen päivät ruuuatonta ja nesteytetöntä menoa. No, ajatelkaa mitä ajattelette. En jaksa teidän kanssa vängätä, omat on kissanne ja teette kuinka lystää. Kunhan kerroin kokemuksistani. Menkää tekin toimintaan mukaan niin pitkällä aika välillä saatatte tekin huomata kaikenmoista ja tietyt harhakuvitelmat haihtuu.
 

Yhteistyössä