Voiko häihin pukeutua mustaan?

Eli näin. Mulla kaapissa kolme ihanaa mustaa mekkoa, enkä haluaisi ostaa uuttaa juhlakolttua roikkumaan sinne. Onko hääetiketin vastaista naisen pukeutua mustaan? Mitään värikästä hartiahuivia en haluaisi laittaa, korkeintaan vaikka värikkään vyön, bolero ja kengätkin mustat. Ei haluaisi loukata hääparia jos vaikka ovat tarkkoja tälläisissä jutuissa, henk.koht mulle olis ihan sama mitä väriä vieraat käyttäisivät häissäni kunhan on juhlavat vaatteet.
 
mie
Etiketin mukaan ei voi pukeutua kokonaan mustaan. Tosiaan suositellaan jotakin värikästä mukaan myös. Riippuu hiukan häistäkin. Jos olisi iltapukuhäät, nin silloin musta iltapuku vois olla ok:n rajoilla, mutta koska häät eivät yleensä ole iltapukujuttuja, on täysmusta hiukan sopimaton.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
mun häihin ainakin 8).... ja varmasti itsekkin vieraana pukeutuisin sanokoot muut mitä tahansa
Jos ei oo mitään väliä yleisillä tavoilla, eikä niistä tai toisten mielipiteistä välitä, niin sellaiset ihmiset eivät varmasti myöskään kysele muilta neuvoja...
 
itellä tulee mieleen ehkä musta kolttu jollai vihreellä/limeellä pirteällä kuitenki höystettynä. Siis vöistä ja koruista väriä. Hiuksiinki voi jotai laittaa, jos on sellaset kutrit :) mut ei tietenkää ihan joulukuuseksi kannata alkaa.. ;)
 
En mäkään loukkaantuisi. =)
Musta on mun mielestä juhlava, ei siitä heti ekana tuu suru mieleen.
Jos sua ittees häirtsee kovi musta, niin kikkaile hiuksiis jotain hopeaa/kultaa?
Tai sitten joku värikäs koru kaulaan?
 
vieras
Jotain asustetta kehiin väriläiskäksi. Voi, kun mie ennen omia häitä erehdyin kysyttäessä toivomaan. että "ihan sama mitä laitatte, ehkä ei kuitenkaan mustaa" ni heti siinä oli yks kvari kauhuissaan, kun hän oli meinannut laittaa mustan mekon ;) Siinä se sit tuli, kun lievensin sanojani ja totesi, että toki voi tulla jos laittaa sen huivinsa.
 
äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
mun häihin ainakin 8).... ja varmasti itsekkin vieraana pukeutuisin sanokoot muut mitä tahansa
Jos ei oo mitään väliä yleisillä tavoilla, eikä niistä tai toisten mielipiteistä välitä, niin sellaiset ihmiset eivät varmasti myöskään kysele muilta neuvoja...
no onko mun ihan pakko pukeutua vaatteisiin/väriin jossa en viihdy? minkä vitun takia häihin ei sasi pukeutua mustaan! jos olisin menossa vieraaksi häihin, niin en todellakaan ostais muutaman tunnin takia valkoista kukkamekkoa!
 
Olen kyllä pukeutunut mustaan ja meidän häissäkin oli mustaan pukeutuneita useampia. Yksi kaveri ei halunnut, että heidän häissään kukaan pukeutuisi mustaan. Keksin jotain muuta, ja kaveri oli tyytyväinen. Mutta aika harva varmaan tykkäisi huonoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös mustissa:
jos et ole morsian:)

Mustaa pukua voit elävöitää mm.värikkäillä koruilla tai kengillä. Musta on aina tyylikäs.
Miksei muka morsian vois pukeutu mustaan? Itsellä oli musta hääpuku, jossa punainen korsetti.

Siskon häissä olin mustissa ja viime kesänä olin yksissä häissä ja miulla oli musta mekko, jossa vähän lilaa. JOllei itse tykkää pukeutua kirkkaisiin tai hempeisiin väreihin vaan mustaan, ni miksi pitäisi pakottautua häiden takia pukeutumaan muuhun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja myös mustissa:
jos et ole morsian:)

Mustaa pukua voit elävöitää mm.värikkäillä koruilla tai kengillä. Musta on aina tyylikäs.
Miksei muka morsian vois pukeutu mustaan? Itsellä oli musta hääpuku, jossa punainen korsetti.

Siskon häissä olin mustissa ja viime kesänä olin yksissä häissä ja miulla oli musta mekko, jossa vähän lilaa. JOllei itse tykkää pukeutua kirkkaisiin tai hempeisiin väreihin vaan mustaan, ni miksi pitäisi pakottautua häiden takia pukeutumaan muuhun?
Kuulostaa ihanalta tuo sinun hääpuku. Olisko sulla kuvia, siskolla talvihäät kohta ja mustaa tai punaista mekkoa ollaan suunniteltu :D
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja myös mustissa:
jos et ole morsian:)
.
Onhan aikoinaan morsiammella ollut musta puku. Ja niin oli itselläkin koko musta hääpuku, missä valkoinen hartiahuivi. Eli kyllä mustaan voi pukeutua niin morsian kuin vieraskin. :)

Ja jos miettii koko mustaa ettei olisi sopiva, niin tosiaan väriä saa huiveilla, kengillä, laukulla, koruilla, hiuskoristeella yms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja myös mustissa:
jos et ole morsian:)

Mustaa pukua voit elävöitää mm.värikkäillä koruilla tai kengillä. Musta on aina tyylikäs.
Miksei muka morsian vois pukeutu mustaan? Itsellä oli musta hääpuku, jossa punainen korsetti.

Siskon häissä olin mustissa ja viime kesänä olin yksissä häissä ja miulla oli musta mekko, jossa vähän lilaa. JOllei itse tykkää pukeutua kirkkaisiin tai hempeisiin väreihin vaan mustaan, ni miksi pitäisi pakottautua häiden takia pukeutumaan muuhun?
Kuulostaa ihanalta tuo sinun hääpuku. Olisko sulla kuvia, siskolla talvihäät kohta ja mustaa tai punaista mekkoa ollaan suunniteltu :D


Tuossapa tuo puku


Ja tässä viime kesän hääjuhlien pukuni:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
mun häihin ainakin 8).... ja varmasti itsekkin vieraana pukeutuisin sanokoot muut mitä tahansa
Jos ei oo mitään väliä yleisillä tavoilla, eikä niistä tai toisten mielipiteistä välitä, niin sellaiset ihmiset eivät varmasti myöskään kysele muilta neuvoja...
no onko mun ihan pakko pukeutua vaatteisiin/väriin jossa en viihdy? minkä vitun takia häihin ei sasi pukeutua mustaan! jos olisin menossa vieraaksi häihin, niin en todellakaan ostais muutaman tunnin takia valkoista kukkamekkoa!

Vaatteita/mekkoja voi vuokrata/lainata.
 
tyy
Riippuu paljon mekosta muutenkin. Kauniisti leikattu musta mekko värikkäillä asusteilla on tosi kaunis. Musta jakkupuku paitapuserolla ja tanttakengillä on kuin suoraan hautajaisiin menossa.

Keskikesällä välttäisin mustaa, mutta mun mielestä muuten voi pitää.
 

Yhteistyössä