Voiko häävieras laittaa tälläisen mekon? (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
8212d.jpg

[QUOTE="...";23623049]voi jos haluaa, mutta en ite ikinä laittas... aivan liian juhlava.. :o[/QUOTE]

Siis miten niin? Miksi liian juhlava?

Ikuisia päänvaivoja tämmöiset hääpukeutumiset, ketuttaa oikein. Välillä olt liian arkinen, välillä liian juhlava.
MITEN SINNE HÄIHIN SITTEN KUULUU PUKEUTUA?? Linkittää oikeaoppisesta pukeutumisesta kuvia. Olen ihan ummikko kun niin vähän missään tommoisissa juhlissa käyn...:(

Minusta tuo on liian juhlava, kaasolla vois olla noin juhlava muttei normivieraalla. Pahimmassa tapuksessa morsiammella itsellään vois olla tuon tasoinen puku ja sitten kyllä nolottais...

Lisäys: Häissä morsiamen täytyy olla aina se kauneimmin ja juhlallisimmin pukeutunut ja joku morsian saattaa loukkaantua siitäkin jos vieras yrittää olla yhtä hienona.

Alkuperäinen kirjoittaja häissä paljon ollut;23623194:
Lisäys: Häissä morsiamen täytyy olla aina se kauneimmin ja juhlallisimmin pukeutunut ja joku morsian saattaa loukkaantua siitäkin jos vieras yrittää olla yhtä hienona.

Mitääh? Ensi kesänä olen menossa naimisiin ja toivon että vieraani pukeutuvat kauniiksi! :D Jos nyt eivät sitä valkoista pitsipukua laita niin olen iloinen. Mikä ihmeen pakkomielle joillakin on näyttää niin kauniilta että vieraidenkin pitää pukeutua "rumempiin" :D Kyllä se perinteinen valkoinen puku varmasti sieltä erottuu! Ehkä olen sitten outo morsian,mutta en tajua tuota... :D

Aivan mahdoton kysymys, koska se riippuu niin siitä minkälaiset häät on kyseessä. Meidän häissä on morsiamella ja sulhasella molemmilla farkut jalassa, että olisi hieman liian juhlava vieraalla tuommonen :D Sanoisin, että tuo olisi liian juhlava myös moniin häihin joissa olen ollut, mutta joihinkin häihin taas juuri sopiva.

Alkuperäinen kirjoittaja häissä paljon ollut;23623194:

Mä olen kyllä samaa mieltä, vaikka tuskin ap:n tarkoitus olisi loukata morsianta. Mekko on kaunis, mutta liian kaunis.

voi laittaa. hieno mekko, itse morsiamena en todellakaan pahastusi jos jollakin vieraalla olisi tuonkaltainen mekko, painvastoin, tulee tunne, että on panostettu.

ja mitä tuohon tulee, että ei saa olla morsianta kauniimpi, niin ihan täyttä paskaa, kunhan nyt ei itse pue häihin valkoista prinsessaunelmaa niin ei ole hätää. kaikki kuitenkin kiinnittävät huomioa morsiameen ja hänen pukuunsa ihan automaattisesti.

Mikä tilaisuus on juhlavampi kuin häät? Oscar-gaala?

Kokopitkää juhlamekkoa kutsutaan iltapuvuksi. Juhlavampia iltapuku-tilaisuuksia ovat esim ilalllisravintolassa olevat tilaisuudet. Itse tarvitsin iltapukua viimeksi syksyllä eräässä kutsutilaisuudessa, joka sisälsi juhlaillallisen. Hääjuhlia olen viettänyt lukuisia, enkä ole kyseinen puku päällä ollut häissä kertaakaan, eikä ole kukaan muukaan.

Hääjuhlathan yleensä vietetään keskellä päivää ja juhlat ovat yleensä sen jälkeen vapaamuotoiset, etiketin mukaan sinne ei kuulu kokopitkä iltapuku :) Ei tämä pukeutumisetiketti mikään itsestäänselvyys minullekaan ole, mutta jotain luulen tietäväni nykyään.

Ensinnäkin jo hääpukeutuminen edellyttää, ettei vieraan puku koreile morsiuspuvun rinnalla huomiosta, kokopitkää juhlapukua eivät käytä muut kuin morsian, ellei kutsussa edellytetä iltapukua, mikä olisi melko omituista :)

Olen itse viimeisen parin vuoden aikana ollut viisissä häissä eikä tuo olisi sopinut kyllä vieraalle, liian juhlava. 3/5 morsiammesta oli pukeutunut ihan valkoiseen kokopitkään juhlavaan mekkoon ja muut polvipituisiin juhlaviin mekkoihin, 2/5 oli maistraattihäät jossa kaikki morsian ja vieraat oli pukeutuneet polvipituisiin juhlamekkoihin.

Itse kannatan siis polvipituista juhlamekkoa tai housupukua tmv joita usein vanhemmat sukulaiset suosivat :) Meillä ainakin ollut aika normi se, että häihin valitaan polvipituinen juhlamekko.

[QUOTE="plääh";23623365]Etiketin mukaan tuo on juuri oikea valinta. Yleensä suomessa pukeudutaan häihin arkipukuun tai johonkin tavalliseen kesämekkoon.[/QUOTE]

Älä viitsi. Iltapuku ei todellakaan ole etiketin mukaan hääjuhlavaate päivällä pidettävissä perhejuhlissa. "Perhejuhliin pukeudutaan juhlavasti, siis siisteihin pukuihin, mekkoihin ja neuleisiin. Muodikas sopii olla, mutta räikeys ei ole suositeltavaa. "

Juhlapukeutua voi etiketin mukaan , ilman että vetää sen yli. Se on totta, että suomalaiset harvoin ylipukeutuu, mutta hyvä niin. Mielestäni se on nolompaa kun lievä alipukeutuminen.

Tässätapauksessa lyhyempi juhlamekko on etiketinmukainen. Pitkä mekko siinätapauksessa, että se ei ole aivan niin juhlava ja rlönsyilevä, vaan esimerkiksi joku kesäinen maksimekko menettelee.

Klo 18 jälkeen alkavaan juhlatilaisuuteen pukeudutaan iltapuvuin. Harva häätilaisuus alkaa illalla, ja juhlat ovat useimmiten suomessa yleensä sitäpaitsi vapaamuotoisia. On toki niitäkin häitä, jotka ovat juhlatanssiais-tyylisiä illallistilaisuuksia.

Yhteistyössä