voiko eskariin mennä suoraan kotihoidosta vai olisko hyvä olla päiväkodissa ensin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Mietin tässä millon palaisin töihin... jos hoidan kuopuksen 3 vuotiaaks kotona, niin ei tuo esikoinen kerkeä hoitoon ennen eskaria. Käy kyllä kerhoa muutaman kerran viikossa/ pari tuntia kerrallaan. On erittäin reipas tyttö ja taitava. Voiko siis eskariin mennä suoraan kotihoidosta vai olisko hyvä olla päiväkodissa ennen eskaa??

Totta kai voi mennä! Niin on ennenkin tehty. Tiiätkö käykö siellä kerhossa sellasia ketkä menossa samaan eskariin? Tarkotan, että olisi varmaan hyvä, jos olisi valmiiksi joitain tuttuja kavereita. Tyttöporukat etenkin helposti klikkiytyy.

suoraan kotihoidosta eskariin ja hyvin mennyt.
Erittäin sosiaaliseksi lapseksi kehuttu ja saanut paljon ystäviä näistä lapsista jotka ovat jo vuosia olleet samassa päiväkodissa jossa eskari on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miksi ihmeessä pitäs pistää hoitoon sen takia? Ei meillä ainakaan esikoinen ollu ja hyvin on eskaris pärjänny. Luonteesta ja sosiaalisuudestahan se pärjääminen on kiinni.

Ystäväni kertoi että hänen ystävänsä lapsi oli mennyt kotihoidosta suoraan eskaan ja oli ollut erittäin huono ratkaisu. Ei ollut meinannut millään jäädä ja oli kuulemma ollut niin vaikeaa...
Itse ajattelen että kyllä se on enemmänkin lapsen luonteesta kiinni!

Toki voi mennä! Meidän esikoinen meni suoraan kotihoidosta ja niin menee nämä kaksi muutakin....oikein hyvin meni niin eskari vuosi, kuin kaksi vuotta koulussa nyt. Reipas ja sosiaalinen mies :heart:

Meillä esikoinen meni suoraan kotoa eskariin, kerhossa kävi hänkin myös 2krt/vko. Meni oikein hyvin ja sopeutuikin hienosti ja heti sai kavereita jne =)
Kakkonen oli vuoden tarhassa ennen eskaria, mutta en huomaa sinänsä eroa vaikuttiko tuo vuosi esikoiseen verrattuna mitenkään.
Kolmonen oli 2v tarhassa ja nyt vuoden kotona ennen eskaria, ens syksynä aloittaa =)

Mä en ole koskaan käynyt ees eskaria. Menin suoraan kouluun, ja suurin osa meiän luokasta oli sellasia, ketkä ei eskarissa olleet olleet. Tarkoituksella on näin jaettu. Enää ei taitas saada sellasia ryhmiä aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
[quote="a]Itse ajattelen että kyllä se on enemmänkin lapsen luonteesta kiinni!

Juuri näin =) [/quote]

Voi olla, tosin meillä on aika arka poika, joka meni kotihoidosta suoraan eskariin ja eskarissa ei ole ollut nyt mitään ongelmaa. Tosi reippaasti ja mielellään lähtee joka aamu. Tarhan eskarissa ollaan.

Aika harppaus se tulee olemaan, jos lapsi menee ilman eskaria ykköselle Tääl on ainakin eskarissa jo aivan koulumeininki...(surullista kyllä...)
Eskarin vanhempainvartissa jo näyteltiin mitä pitäis vielä oppia ja mitä kirjaimia ei vielä osaa, ja annettiin ymmärtää että ne PITÄÄ oppia enne ekan luokan alkua.
Ja jos jäi vaikka sairaana kotiin, tuli "rästitehtävät" tehdä sitten eskariopettajan kanssa "kouluajan" ulkopuolella.
Että täyttä paskapuhetta on se, että eskarissa vaan opetellaan ryhmässä oloa ja "nimen kirjoittamista"

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Aika harppaus se tulee olemaan, jos lapsi menee ilman eskaria ykköselle Tääl on ainakin eskarissa jo aivan koulumeininki...(surullista kyllä...)
Eskarin vanhempainvartissa jo näyteltiin mitä pitäis vielä oppia ja mitä kirjaimia ei vielä osaa, ja annettiin ymmärtää että ne PITÄÄ oppia enne ekan luokan alkua.
Ja jos jäi vaikka sairaana kotiin, tuli "rästitehtävät" tehdä sitten eskariopettajan kanssa "kouluajan" ulkopuolella.
Että täyttä paskapuhetta on se, että eskarissa vaan opetellaan ryhmässä oloa ja "nimen kirjoittamista"

Siis meneehän ap:n lapsi eskariin, mutta ei ehkä ennen sitä hoitoon! Meillä ei päiväkodin eskarissa ole läheskään sellainen "kouluhenki" kuin koulun eskassa. Siksi halusinkin pojan päiväkodin eskariin. Siellä on vain 1 tunti päivässä "koulua".

Alkuperäinen kirjoittaja minni:

Niin kai sitä eskarissa opetellaan niitä koulun alkeita ettei siit tarvitse aloittaa ekaluokalla. Monelle nuo asiat mistä kerroit on täysin uusia asioita, toiset tekevät niitä kotona jo ennen eskaria. Voisihan siellä aika tulla pitkäks jos pelkkää ryhmässä toimimista oltais päivästä toiseen, sivussa on mun mielestä ihan hyvä muitakin asioita vetää. Siinä näkee missä tarvitsee tukea jo hyvissä ajoin ja ennen kouluun menoa ne asiat on sit tiedossa. Kaikki oppii asiat aikanaan, toiset tarvitsevat siinä enemmän tukea.

Mun tyttö täyttää helmikuussa -09 kuusi vuotta ja on hirveen kiinnostunut itse kirjoittamisesta ja laskemisesta. Olen siinä sitten vain tukenut. En le vielä varma meneekö eskariin ollenkaan. On päiväkodissa nyt muutaman päivän kuukaudessa, enkä koe hänen oppineen sieltä mitään mitä ei kotoa olisi jo tiennyt. Lapsen sosiaalisuutta voi kasvattaa kotihoidossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi ihmeessä pitäs pistää hoitoon sen takia? Ei meillä ainakaan esikoinen ollu ja hyvin on eskaris pärjänny. Luonteesta ja sosiaalisuudestahan se pärjääminen on kiinni.

Ystäväni kertoi että hänen ystävänsä lapsi oli mennyt kotihoidosta suoraan eskaan ja oli ollut erittäin huono ratkaisu. Ei ollut meinannut millään jäädä ja oli kuulemma ollut niin vaikeaa...Itse ajattelen että kyllä se on enemmänkin lapsen luonteesta kiinni!

Meillä 5v tyttö aloitti päiväkodissa 2pv / viikko marraskuun alusta, ollu lähes koko ikänsä kotihoidossa, kun olen pph. TOSI hyvä, et saatiin paikka ja pääsi aloittamaan, alku on ollu sen verran vaikee, et parempi nyt ne itkut itkeä aamuisin, kun et sit eskaria ensi syksynä haittaa.
*MUOKS* Tämä on vaan siis mun kokemus asiasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ystäväni kertoi että hänen ystävänsä lapsi oli mennyt kotihoidosta suoraan eskaan ja oli ollut erittäin huono ratkaisu. Ei ollut meinannut millään jäädä ja oli kuulemma ollut niin vaikeaa...Itse ajattelen että kyllä se on enemmänkin lapsen luonteesta kiinni!

Meillä 5v tyttö aloitti päiväkodissa 2pv / viikko marraskuun alusta, ollu lähes koko ikänsä kotihoidossa, kun olen pph. TOSI hyvä, et saatiin paikka ja pääsi aloittamaan, alku on ollu sen verran vaikee, et parempi nyt ne itkut itkeä aamuisin, kun et sit eskaria ensi syksynä haittaa.
*MUOKS* Tämä on vaan siis mun kokemus asiasta!

Riippuu paljon lapsestakin !!
Meillä lapsi ollu koko ajan kotona ja eskarin kun aloitti ei ollut mitään ongelmaa. Mielellään jäänyt ja on viihtynyt! Aika paljon lapsesta tuokin kiinni!! Elkää vaan yleistäkö kotona oloa!!!

Yhteistyössä