Voiko erilainen raskaus ennustaa erilaista vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Meinaan siis sitä, että esikoista oottaessa olin alusta asti elämäni kunnossa. Ei pahoinvointia, väsymystä tai mitään muutakaan. Nyt ootan toista viikoilla 8+0. Iltasin olo on ihan hirvee. Pahaolo koko illan ja väsyttää ihan hirveesti. Esikoinen helpon raskauden jälkeen oli ikein unelmavauva. Puol vuotiaana alko nukkumaan yöt heräämättä ja sitä ennekin heräs vaan pari kertaa yössä. Ei ollu koliikkia tai muitakaan vaivoja. Oli tosi helppo vauva. Voiko tää hankalampi raskaus siis ennustaa hankalampaa vauvaa?

Mulla erilainen raskaus ennusti eri sukupuolta olevaa vauvaa =).
Se hankalamman raskauden vaavi nukkui täysiä öitä 2½ kk ikäisenä, ja on ollut helppo lapsi. Helpomman raskauden tulos taas oli vauvana superhelppo, öitään ei kyllä heräämättä nukkunut muttei kuitenkaan rääkynyt tms vaan sai tissiä ja nukkui taas, ja nyt taaperona on aika villi tapaus.

Mulla oli esikon raskaus helppoa kuin heinänteko, mutta vauva oli raskas: nirinä narina kaikki väärin päin -vauva.

Toka raskaus oli ihan heevettiä, mutta vauva on tyytyväinenkuin mikä, oon kuullut sen itkevän raivoitkun tirautukset joka toinen kuukausi tähän mennessä, ja se on aika vähän 10 kk vanhalta lapselta. :D

No mulla kolmas raskaus oli "vaikein", oli huono olo, ei pystynyt oikein mitään syömään, supisteli, oli koko ajan hiivaa, pelkäsin hulluna synnytystä jne... :whistle: Ja pää meinas seota... Vaan kuinka ollakaan, ainakin toistaiseksi tämä meidän kolmas lapsi on ollut todella kiltti, hyvin nukkuva, tyytyväinen ja suht nopeasti kehittyvä vauveliini!

minulla oli erittäin vaikea 4 ja viimeinen raskaus likka nyt 9kk ja kaikista vaativin,hankalin vauvelihan tuo on ja olen omalla kohdalla sitä mieltä että kaikki alkoi jo masusta!

Mulla 6 raskautta takana ja 6 ihanaa lasta hoidettavana :) Yhden raskaus oli todellakin erilainen alusta asti, muissa ei pahoinvointia, tässä raskaudessa alusta loppuun asti. Muutenkin monenlaisia ongelmia tässä yhdessä raskaudessa, jouduin kulkemaan polilla kontrolleissa useasti. Paljon lapsivettä, supisteluja, kipuja vatsassa, paljon sellaista mitä ei ollut muissa raskauksissa ollut. Kun vauva syntyi, hän oli sairas. Tämä sairas lapsi on neljäs lapsi ja hänen jälkeensä on syntynyt viel kaksi lasta ja ne raskausajat on olleet ihan normaaleja.

Eihän se aina niin mene et jos on jotain poikkeavaa niin sit on jotain hätää, mut nämä on minun kokemuksiani.

Ei se nyt niinkään ole, ainakaan mulla. Ekaa ja tokaa odottaessa mulla oli kamala pahoinvointi. Useasti päivän mittaan sain olla vessanpöntöllä yrjöllä. Ekaa odottaessa olin vielä töissä. Tulin asiakkaan kotoa pihalle niin iski yhtäkkiä hirveä pahopinvointi ja oksennus lensi kaaressa pihamaalle, en voinut pidättää :/ Kahvikin haisi pahalle, samoin kaikki vähänkin tuoksuvat ruoat. Eka ja toka meillä ovat poika ja tyttö. Kolmatta odottaessa ei oikeastaan ollut pahoinvointia. Neljättä odottaessa en huomannut pahoinvointia, joten vähän omassa mielessäni hiljaa pelkäsin onkohan lapseni nyt sukupuoleton :ashamed: Neljä tervettä lasta meillä on.

Pahoinvointia ei ollut kummastakaan.Kuopus oli mahassa paljon rauhallisempi kuin esikoinen.Esikoinen onkin reipas,vilkas ja kehittynyt melko ajoissa.

Kuopus ei pitänyt niinkään kiirettä liikkumisen kanssa ja onkin huomattavasti hrkempi luonteeltaan kuin siskonsa.Aika näyttää minkälainen on sitten isompana

Ekasta oli pari viikkoa 8-9rv joka aamu laatoitus vessassa. Mut sitten olo helpottui. Voin mainioisti koko raskauden ajan.

Toisesta oli pieni öklötys koko ajan, mutta en oksennellut. Selkä oli kipeä rv20 loppuun asti ja muutenkin ole kuin olis jyrän alle jäänyt.

Eka oli tyttö ja toinen poika :)

Minä allekirjottaisin tämän väitteen. :D Olihan mulla eka raskaus helpompi kuin myöhemmät. Jokainen on ollut edellistä tukalampi ja lapset hivenen vaikeampia. Mutta minä uskoisin tämän johtuvan siitä että itse olen ollut joka kerta erilainen. Ensimmäistä odottaessani olin aika seesteinen ihminen ja rauhallinen oli sitten lapsikin. Kummasti olen kuitnekin alkanut ärtymään enempi ja enempi ja se näkyy heti siinäkin miten voi raskausaikana ja millanen vauva tulee.

Vaikuttaahan fyysisetkin jutut masukkaaseen. Jos äiti liikkuu paljon raskausaikana niin vauvalle tulee sellainen vähän timmimpi kroppa ja sille ei todennäköisesti tule koko elinikänään helposti ylipainoa. :D

Yhteistyössä