Voiko endo kipuilla ovulaation aikaan?

[QUOTE="vieras";25759998]
Erikoinen lääkäri sinulla todella, jos on siinä luulossa, että endometrioosi ilmenee ensisijaisesti lapsettomuutena =O[/QUOTE]

Se ei vaan halunnut kirjoitella mitään lähetettä. Enkä mennyt hänelle tämän vaivan takia vaan olin loppuraskaana ja mainitsin vaan asiasta. Toinen lekuri on TK-lääkäri joka kirjoitti vaan Litalginia kun sitä toista lääkettä ei kuulemma enää ole. Buranat tai miranaxit ei mun mahaani auta yhtään.
Kierukkaa ne kaikki mainostaa. Toki mieluusti olisin lopun ikääni ilman menkkoja mutta kun mitkään hormonit ei mulle ole tähän mennessä sopineet, oli ne sitten pillerit tai rengas.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25760029:
Se ei vaan halunnut kirjoitella mitään lähetettä. Enkä mennyt hänelle tämän vaivan takia vaan olin loppuraskaana ja mainitsin vaan asiasta. Toinen lekuri on TK-lääkäri joka kirjoitti vaan Litalginia kun sitä toista lääkettä ei kuulemma enää ole. Buranat tai miranaxit ei mun mahaani auta yhtään.
Kierukkaa ne kaikki mainostaa. Toki mieluusti olisin lopun ikääni ilman menkkoja mutta kun mitkään hormonit ei mulle ole tähän mennessä sopineet, oli ne sitten pillerit tai rengas.
No sitten ehkä jotenkin ymmärtää tuon lääkärin asenteen. Päivi Härkki on kyllä hyvä ja empaattinen. Naistenklinikalla oli osastonlääkärinä silloin, kun minulta endo leikattiin.
 
Pitäiskö kokeilla yks kerta vielä TK:ta? Olis vakkarilääkäri pitkään sairaslomalla niin ehkä joku muu antaa helpommin sen lähetteen. Onpahan tullut makseltua jo tän vuoden käyntimaksutkin...

Helpottaako se leikkaus pitkäksikin aikaa? Mä en meinaa kylläkään lapsia tehdä, mutta kai ne muutenkin niitä leikkelee kuin lapsentekotarkoituksessa.
 
[QUOTE="vieras";25760063]No sitten ehkä jotenkin ymmärtää tuon lääkärin asenteen. Päivi Härkki on kyllä hyvä ja empaattinen. Naistenklinikalla oli osastonlääkärinä silloin, kun minulta endo leikattiin.[/QUOTE]

No sen gynen mä ymmärrän. Oli vaan huono sutkaus siltä, mutta eipä ollut kyse siitä.

Sitä tk-lekuria mä taas en oikein ymmärrä.
 
"mä"
Minulla on vaikea endo, ollut jo 15vuotta. Kipuilen koko ajan, pahimmat ajat kuukautisten ja ovulaation aikana. Lapsen sain luomusti ilman ongelmia. Leikkauksia takana useita, apu niistä ollut max. 6kk, joten niihin en enää lähde. Tällä hetkellä jäljellä toinen munasarja ja -torvi ja niitä en anna poistaa. Hormonitoiminta on kertaalleen pysäytetty ja tuli vaihdevuodet, lääkärit haluaisivat tehdä toisen samanlaisen, poikkeusluvalla normaalia pidempikestoisen hoidon. Mutta itse pärjään nyt Tramalilla ja buranalla + vatsansuojalääkkeillä niin en tuohon isoon hoitoon lähde.
 
"mä"
Minkalaista tuo tärinäkipu oikein on? Usein olen siitä kuullut mutta jäänyt vähän epäselväksi että miltä se tuntuu.

Vuosia olen jo pelännyt endoa. Kuukautiskivut ovat aina olleet ihan kamalia ja keskenmenon jälkeen ovis on muuttunut kauheeksi kipuviikoksi.
Tärinäkipu on sellaista, kun esim. istut autossa ja ajat mukulakivikatua = auto tärisee ja suhun sattuu. Pyörällä ajo ja kaikenlainen sellainen, missä alaosaan kohdistuu pientä tärinää, aiheuttaa kipua.
 
[QUOTE="mä";25760543]Minulla on vaikea endo, ollut jo 15vuotta. Kipuilen koko ajan, pahimmat ajat kuukautisten ja ovulaation aikana. Lapsen sain luomusti ilman ongelmia. Leikkauksia takana useita, apu niistä ollut max. 6kk, joten niihin en enää lähde. Tällä hetkellä jäljellä toinen munasarja ja -torvi ja niitä en anna poistaa. Hormonitoiminta on kertaalleen pysäytetty ja tuli vaihdevuodet, lääkärit haluaisivat tehdä toisen samanlaisen, poikkeusluvalla normaalia pidempikestoisen hoidon. Mutta itse pärjään nyt Tramalilla ja buranalla + vatsansuojalääkkeillä niin en tuohon isoon hoitoon lähde.[/QUOTE]

Mulla on ollut näitä oireita, ei nyt ihan näin pahoina mutta melkein, niin kauan kun menkatkin ovat olleet, eli 18 vuotta. Pahenee vaan...
 

Yhteistyössä