voiko D-vitamiini vaikuttaa unettomuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko vaikutusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko vaikutusta

Vieras
aloitin kesän jälkeen eilen illalla D-vitamiinilisän.Otin tabletin siinä 9 aikaan enkä saanut unta kun vasta joskus 4 aikaan.Ja herätys klo 7 niinkuin joka aamu.Pitäiskö tuo vitamiinilisä ottaa jo aamulla?

Jaa, mä taas aloin potea taas pahenevaa unettomuusongelmaa sen jälkeen kun olin lakannut syömästä D-vitskut purkista. Kumpi on sääntö ja kumpi poikkeus..? Kertokaa jos löydätte vastauksen niin tiedän mitä muuttaa..

aloitin kesän jälkeen eilen illalla D-vitamiinilisän.Otin tabletin siinä 9 aikaan enkä saanut unta kun vasta joskus 4 aikaan.Ja herätys klo 7 niinkuin joka aamu.Pitäiskö tuo vitamiinilisä ottaa jo aamulla?

Kyllä aiheuttaa! Itse otin flunsassa jopa yli 500µg päivässä. Hävis unet. En ole ottanut liikaa. Viimeeksi oli 175 nmol/L. Nyt otan 150µg. Eli pitää ottaa aamulla.

[QUOTE="vieras";24528215]Tiedepalstan "d-vitamiiniasiantuntijat" ovat sitä mieltä, että ehdottomasti aamulla.[/QUOTE]
Ja käytäntö on myös osoittanut, että aamulla kuuluu ottaa.

[QUOTE="Timppa";24528199]Meillä otetaa nukkumaa mennessä kalsium magnesium kapseleita jossa lisätty d vita ja hyvin tulee unta palloo ja rentouttaa[/QUOTE]

Niissä on minimaalinen määrä Deetä....

Ravinnosta ja auringosta kait sitä d-vitamiinia saadaan, ekaa ei pitäis nauttia öisin, toista ei öisin näy.Päättelisin et ei sitä sit yöksi tarvii ottaakkaan.
D-vitamiini auttaa väsymykseen(nostaa vireystilaa), joten yötä vasten otettuna se kait pitää sua hereillä?

[QUOTE="hara";24528338]Ravinnosta ja auringosta kait sitä d-vitamiinia saadaan, ekaa ei pitäis nauttia öisin, toista ei öisin näy.Päättelisin et ei sitä sit yöksi tarvii ottaakkaan.
D-vitamiini auttaa väsymykseen(nostaa vireystilaa), joten yötä vasten otettuna se kait pitää sua hereillä?[/QUOTE]

Näin päättelisin minäkin.

Yhteistyössä