Voiko alkuraskaus nostaa kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kunnossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle nousi alkuraskaudessa pieni kuume ja oli muutenkin "flunssainen" olo. Luulinkin ensin tulevani sairaaksi, kunnes alkoi tulla muitakin raskausoireita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi, mulla on molemmilla kerroilla ollut pientä lämpöä ihan alussa

Onko 38.0 pientä lämpöä korvasta mitattuna?
Eikös korvasta näytä vähän enemmän kuin kainalosta?
Mistäköhän kolosta/reijästä sen todellisen lukeman sais, vai saako mistään...

Raskauden alussa lämmöt on koholla normaaliin verrattuna noin 0,5-1,5 astetta. En tiedä mikä sun normaali lämpö on mutta mulla raskauden alussa on lämmöt ollut aina jotain 37,5.

Alkuperäinen kirjoittaja normaalia:
Raskauden alussa lämmöt on koholla normaaliin verrattuna noin 0,5-1,5 astetta. En tiedä mikä sun normaali lämpö on mutta mulla raskauden alussa on lämmöt ollut aina jotain 37,5.

Ihan tosi! Normaali minulla taitaa olla 36.8, jotain sellasta...

Voi nostaa, mutta kierto voi nostaa muutenkin lämpöä siinä loppuvaiheessa. Jos on raskaudesta johtuvaa sen pitäis (nettilähteiden!) mukaan nousta jo ovisvaiheessa ja jäädä sen jälkeen koholle. Eli siis ei nouse vasta just ennen ns. menkkoja vaan nousee jo aikaisemmin. :) ..mulla itsellä nousee usein juuri ennen menkkoja jopa tuohon 37,5, normaalisti 36,6. Tuota saattaa kestää 2-3 päivää, sit alkaa pikkuhiljaa menkat.

Siis ku tilanne on se, että olen ollut muista oireista johtuen lähes satavarma, että olen raskaana...menkkojen aikaan tuli vain pientä tuhrua ja alamahaa on jomottanut jo jonkin aikaa ja se tuntuu sellaselta raskaalta...eilen sitten alkoi mieletön pahoinvointi, en ole oksentanut, mutta nuokkunut pöntön päällä yölläkin...ajattelin, että tämä ois mahatautia, mutta muilla ei ole ainakaan vielä mitään merkkiäkään sellaisesta. Lämpöä minulla on ollut oikeastaan jo jonkin aikaa, sellaset 37.2-3 ja nyt se sitte oli viime yönä ja tänään 38.0, nyt taas 37.1. Olo on ihan niinku ois mahatauti, mutta pahoinvointi aina helpottaa jos syön jotain! Ei kai se mahataudissa niinpäin pitäisi olla??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ku tilanne on se, että olen ollut muista oireista johtuen lähes satavarma, että olen raskaana...menkkojen aikaan tuli vain pientä tuhrua ja alamahaa on jomottanut jo jonkin aikaa ja se tuntuu sellaselta raskaalta...eilen sitten alkoi mieletön pahoinvointi, en ole oksentanut, mutta nuokkunut pöntön päällä yölläkin...ajattelin, että tämä ois mahatautia, mutta muilla ei ole ainakaan vielä mitään merkkiäkään sellaisesta. Lämpöä minulla on ollut oikeastaan jo jonkin aikaa, sellaset 37.2-3 ja nyt se sitte oli viime yönä ja tänään 38.0, nyt taas 37.1. Olo on ihan niinku ois mahatauti, mutta pahoinvointi aina helpottaa jos syön jotain! Ei kai se mahataudissa niinpäin pitäisi olla??

Kyllä tuo alkuraskauden pahoinvoinnilta kuulostaa.....:)

Vaikka olen ollut raskaana ennenkin, en ole suuremmin pahoinvoinnista koskaan kärsinyt...minkälaista raskauspahoinvointi voi pahimmillaan olla? Siis voiko se todella tuntua mahataudilta? Siis että maha on sekaisin ja vähän jopelo olo mahassa muutenkin...?

Yhteistyössä