Voiko alkuraskauden ultra olla jotenkin vahingollista?

  • Viestiketjun aloittaja mennäkö vai ei
  • Ensimmäinen viesti
Tietysti on kohdunsuu kiinni, eikös se tapaa olla auki ainoastaan synnytyksessä? :D Turvallisin mielin voit mennä ultraan. Itsekin olen käynyt kaikissa kolmessa raskaudessa, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Tuolla logiikallahan seksikin olisi pahasta, ja sitä se ei normaalissa raskaudessa ole. :)
 
Rohkeesti vain, tutkimus ei satu eikä muutenkaan tee mitään vahinkoa. Ja on sykähdyttävää nähdä monitorin ruudulta sydämen syke :heart:
Sen nimittin jo hyvin erottaa tuon ikäisellä sikiöllä. Itse kävin samalla rv:llä tutkimuksessa nähdäkseni ettei kyseessä ollut kohdun ulkopuolinen raskaus.
 
mennäkö vai ei
Tietysti on kohdunsuu kiinni, eikös se tapaa olla auki ainoastaan synnytyksessä? :D Turvallisin mielin voit mennä ultraan. Itsekin olen käynyt kaikissa kolmessa raskaudessa, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Tuolla logiikallahan seksikin olisi pahasta, ja sitä se ei normaalissa raskaudessa ole. :)
Niin mutta eikö sitä kohdunsuuta silloin avata siinä tutkimuksessa ja onko se tarpeellista? Pitäiskö välttää? vaikka juu, kiva kuulla hyviä kokemuksia ar-ultrasta :)
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja mennäkö vai ei;29661923:
Niin mutta eikö sitä kohdunsuuta silloin avata siinä tutkimuksessa ja onko se tarpeellista? Pitäiskö välttää? vaikka juu, kiva kuulla hyviä kokemuksia ar-ultrasta :)
No ei avata. Siellä ultrauslaite, jolla se alkio näkyy. Ei lääkärin tarvitse suoraan kohtuun kurkkia.:D
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja mennäkö vai ei;29661938:
Siis se ultrataan kohdunsuun läpi? :D emättimestä?
No ei..huh, miten tuon nyt sitten selittää. Sisäkautta ultrataan, mutta samalla tavalla kuin vatsanpeitteiden läpi. Ei kohdunkaulalla tai kohdunsuulla ole mitään tekoa tässä.

Turvallinen se ultraus on. Mene vaan.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja mennäkö vai ei;29661957:
Kiitos kaikille.

Tosiaankin oon kauhulla ajatellut, että ultrauslaite työnnetään sinne kohtuun asti :D että eikö se nyt jo vahingoittaisi...
Voi apua..:D :D Onneksi palstalta oppii kaikenlaista.:D
 
usein ultrattu
Ehkä on parempi kysyä kuin olla epätietoinen ja peloissaan. Vaikka tunnustaa täytyy että joskus mietityttää missä ihmeen tynnyrissä osa porukoista oikein on kasvanut kun ei ole mitään tietoa mistään.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras.";29662016]miten tyhmä ihminen voi olla jos luulee et ultralaite survotaan kohtuun asti? :D :D :D[/QUOTE]

Ehkä ap on tosi nuori. Eikä sitä monikaan tiedä että minkälainen se ultrauslaite on, ennen kuin siellä ultrassa käy. Kyllähän sen nyt apkin olisi tiennyt ettei sellaista "dildoa" mistään kohdun kaulan läpi survota.
 
"huhheijaa"
Siis eikö maalaisjärki ja perustiedot biologiasta pitäisi riittää tuollaisen asian tietämiseen. Ihme jos ap oikeesti edes tietää mistä niitä vauvoja tulee tai miten se oikeasti tapahtuu.
Kyllä pitää olla yksinkertainen yksilö.
Joskus ihmetytti myös ystävä (sairaanhoitaja) joka ei uskalla käyttää tamppoonia jos se vaikka häviäisi sinne..vot?? ei se mikään loputon onkalo ole.
 
Ken guru
[QUOTE="huhheijaa";29662420]Siis eikö maalaisjärki ja perustiedot biologiasta pitäisi riittää tuollaisen asian tietämiseen. Ihme jos ap oikeesti edes tietää mistä niitä vauvoja tulee tai miten se oikeasti tapahtuu.
Kyllä pitää olla yksinkertainen yksilö.
Joskus ihmetytti myös ystävä (sairaanhoitaja) joka ei uskalla käyttää tamppoonia jos se vaikka häviäisi sinne..vot?? ei se mikään loputon onkalo ole.[/QUOTE]

No, sulle tiedoksi, että kyllä kohdunsuun läpi voidaan tehdä tähystyksiä yms. Että turha ilkkua siinä. Ap nyt vaan ei tiennyt minkälainen alkuraskauden ultralaite on, miten ultraus siis tapahtuu. Tuskin tuota biologian tunneilla kerrotan.

Hassumpaa mun mielestä on ettei tiedä miten tamponi kirjoitetaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras."
en minäkään esikoista odottaessa tiennyt millainen se laite on mutta en nyt sentään kuvitellut niiden tunkevan sitä kohtuun asti vaikka kuulin että alakautta tehdään :D
 
"liibalaaba"
No, sulle tiedoksi, että kyllä kohdunsuun läpi voidaan tehdä tähystyksiä yms. Että turha ilkkua siinä. Ap nyt vaan ei tiennyt minkälainen alkuraskauden ultralaite on, miten ultraus siis tapahtuu. Tuskin tuota biologian tunneilla kerrotan.

Hassumpaa mun mielestä on ettei tiedä miten tamponi kirjoitetaan.
Anteeksi kirjoitusasuni, olen savosta (ei tuota vottiakaan ihan noin kirjoteta).
Mutta kyllä siis tiedän että voidaan kohdunkaulan läpi tehdä jos jonkunmoista operaatiota, kuten laittaa kierrukka. Mutta kyllä pitää olla idiootti jos ei perusasioita ihmisen biologiasta tiedä.
 

Yhteistyössä