V
"varjo"
Vieras
Älä ap välitä tästä, ja jos jatkossa tulee lisää, niin muista tämän tyyppisistä kommenteista.
Niiden kirjoittajat eivät ymmärrä elämää, ja näkökanta asioihin on poikkeuksellisen suppea.
No jaa. Itse olen kasvanut sellaisen äidin kanssa, joka ei vaan välittänyt. Ei yhtään. Ja sillä on kyllä hyvin kauaskantoiset vaikutukset ollut mun elämääni. Edelleen, vaikka olen yli 30. Kyllä ihan jokaisen lapsen pitäisi saada asua sellaisessa perheessä, jossa kokee olevansa rakastettu. Se on ihan perustarve, joka pitää tyydyttää, ja jonka tyydyttämättä jättäminen vaikuttaa koko elämään, kaikkiin ihmissuhteisiin, itsetuntoon, kaikkeen. Ei sen rakastavan aikuisen pitä olla just se biologinen äiti, mutta sen pitää olla joku, joka on läsnä. Lapsen hylkääminen emotionaalisesti on todella paha asia.
Mutta mä en kyllä koe, että sä ap olisit siinä tilassa. Sä oot todennäköisesti väsynyt ja uupunut, ja huomaat sen ensimmäiseksi siitä että miten sä jaksat olla lapsen kanssa. Musta kuulostaa enemmän siltä, että sä kaipaat omaan aikaa ja lepoa ja irtautumista, kuin että sä vaan olisit välittämättä sun lapsestasi. Jokainen tarvitsee joskus hengähdystaukoja.