voiko älvsbytaloa suositella....?

  • Viestiketjun aloittaja älväri
  • Ensimmäinen viesti
elvie haamuna
ASUJA: laitoitteko parkettia jääkaapin ja pakastimen alle? Me laitetaan itse laminaatti ja ei oikein tiedetä etä pitäisikö se laittaa niiden alle vai ei.. Jos ei laita niin miten sen reunan saa sitten siististi laitettua..?
 
puuttuja
Meillä on laminaatti keittiökalusteitten alla,siis jääkaapin ja pystypakastimen ja kait noitten kaappienki alla.Ja sit tollanen läpinäkyvä lista siinä kalusteitten eessä. Mut laminaatti meillä on ainaki SIKAHUONO vaikkei ole halvimmasta päästä!!!
 
tietämätön
teitääkös kukaan millaisia lattia materiaaleja sihen älvärin talopakettiin kuuluu...vai laittaako ne mitään...jääkö se omiin kustannuksiin..esim. jos haluaa muóvin tai vaikka laminaatin?
 
Janus
Moron !

Perussettiin kuuluu muovilattiat. Meille hyvitettiin noin 1000 eur kun ne jätettiin pois.

Muuten näihin kommentteihin mitä täällä on esitetty, niin hoh hoijaa !
Parempi että asuvat kerrostalossa ja maksavat kiltisti vastikkeensa.

Lisäksi talot täyttää kaikki tämän hetken laatuvaatimukset, toisin kun -60 luvun talot, joista saa maksaa remontoimattomana enemmän kuin uudesta.

Vielä:
Kodinhoitohuoneeseen saa oven!
Kylpyhuoneeseen ja saunaan saa ikkunan!
Takan saa asennettua
Laminaatit tai parketin saa lattialle
Kylppäriin voi laittaa kaakelit
Pistorasioita saa ulos ja sisälle lisää tarpeen mukaan
kodinkoneet on merkkiä Bosch
Olkkariin saa korkeammat ikkunat
Ikkunaristikot on valinnaiset
maksuehto on 90 % kun asennuksen aloituksesta on kulunut 14 pv
Perustukset voi rakentaa itse (jätetään tilauksesta pois, hyvitystä en muista)
- mahdollisuus rakentaa kellari
Huonekorkeus 240, riittää minulle kattoon vielä matkaa 70 cm


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 10:58 Just joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 09:33 no joo kirjoitti:
Taitaa noilla haukkujilla olla aika monella sellaista kateutta, kun toiset saavat halvalla talon...
No minä En ainakaan halvalla saatuja taloja kadehdi!Laatu maksaa ja se monella ilmeisesti unohtuu... :LOL:
Talon rakentamisessa maksaa myös erkkerit aika mukavasti!!! Ja kaikki ylimääräiset "hienoudet" sisustuksessa, joita kaikki ei todellakaan oikeasti tarvitse tai halua! Minusta Älvsbytalot on hyvännäköisiä perustaloja, joissa hintaa saatu laskettua mukavasti karsimalla kaikki turhuus pois. Meille ainakin kyseiset talot on yksi hyvä vaihtoehto...Jos joskus päästäisi rakentamaan.Meidän ei tarvitse valita taloa sen perusteella, että saadaan näyttää naapureille kuinka upea "palatsi" meillä on! :LOL: <br><br>
 
Minäpäs kerron, että miksi EI Älvsby-taloa. (
Nämä tiedot on suoraan talomyyjältä, joka myy Älvsbytaloa ja monia muitakin taloja. Oli koonnuut yhteenvedon, miksi Älvsbytaloa ei ole hyvä sijoitus)

- Sähköistyksen taso on minimi -> Käyttömukavuus, ei jatkojohtoja
- Talo on maalattava heti rakentamisen jälkeen -> Lisäkustannus
- Ei teknistä tilaa
- Huonekorkeus n 2450 -> muissa taloissa n2600 -> avaruutta/valoisuutta
- 2 kerroksista taloa ei saa
- 1½ kerroksisessa yläkerta asiakkaan itse tehtävä
- Keskuspölynimuria ei saatavissa
- Käyttövesijohdot pintavetoinajakotukilta, ei tulva-altaita, tulojohdot näkyvät khh:ssa -> esteettisyys, turvallisuus, hyvä rak.tapa
- Radon poisto puuttuu -> monesti vaaditaan, turvallisuus, lisäkustannus
- Sälekaihtimia ei saa joka ikkunaa, sillä kaikki lasit samassa pokassa-> asumismukavuus
- Pesutilojen lattioiden kaadot vain 50cm:n alueelta kaivosta-> vesi seisoo lattioilla, kuivauslasta tulee mukana :LOL:
- Alapohjan eriste vain 200mm, muissa taloissa 250mm->Hyvä suomalainen rakennustapa, energian kulutus
- Kosteuden poistaja ryömintätilassa ei asennettu-> vastuu, lisäkustannus
- Ikkunoiden pielilaudat-> vain yksi malli-> ulkonäkö, persoonallisuus
- Listoitus-> jalkalistat irti-> asiakkaan itse tehtävä-> lisäkustannus
- Kaapistojen välit->muovimatto->laatu, arvokkuus, käyttöikä
- Saunan sisustus kuusipuusta-> laatu, arvokkuus, käyttöikä
- Lattiarakenne sauna ja pesuhuone-> lastulevy ja muovomatto-> Turvallisuus, laatu
- Vesikiertoinen lämmitysputkisto->Rautaputkisto kierreliitoksin rakenteissa piilossa-> Turvallisuus, vaihdettavuus ja laillisuus?


Tässäpä muutamia epäkohtia kyseisestä talosta. Itse en missään tapauksessa lähtisä tätä taloa hankkimaan, samalla hintaa saa paljon parempi laatuisiakin pakettitaloja muilta toimittajilta. Lisäksi nämä talot ovat vielä aika rumia!!!
 
Samaa mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 19:12 Unna kirjoitti:
Minäpäs kerron, että miksi EI Älvsby-taloa. (
Nämä tiedot on suoraan talomyyjältä, joka myy Älvsbytaloa ja monia muitakin taloja. Oli koonnuut yhteenvedon, miksi Älvsbytaloa ei ole hyvä sijoitus)

- Sähköistyksen taso on minimi -> Käyttömukavuus, ei jatkojohtoja
- Talo on maalattava heti rakentamisen jälkeen -> Lisäkustannus
- Ei teknistä tilaa
- Huonekorkeus n 2450 -> muissa taloissa n2600 -> avaruutta/valoisuutta
- 2 kerroksista taloa ei saa
- 1½ kerroksisessa yläkerta asiakkaan itse tehtävä
- Keskuspölynimuria ei saatavissa
- Käyttövesijohdot pintavetoinajakotukilta, ei tulva-altaita, tulojohdot näkyvät khh:ssa -> esteettisyys, turvallisuus, hyvä rak.tapa
- Radon poisto puuttuu -> monesti vaaditaan, turvallisuus, lisäkustannus
- Sälekaihtimia ei saa joka ikkunaa, sillä kaikki lasit samassa pokassa-> asumismukavuus
- Pesutilojen lattioiden kaadot vain 50cm:n alueelta kaivosta-> vesi seisoo lattioilla, kuivauslasta tulee mukana :LOL:
- Alapohjan eriste vain 200mm, muissa taloissa 250mm->Hyvä suomalainen rakennustapa, energian kulutus
- Kosteuden poistaja ryömintätilassa ei asennettu-> vastuu, lisäkustannus
- Ikkunoiden pielilaudat-> vain yksi malli-> ulkonäkö, persoonallisuus
- Listoitus-> jalkalistat irti-> asiakkaan itse tehtävä-> lisäkustannus
- Kaapistojen välit->muovimatto->laatu, arvokkuus, käyttöikä
- Saunan sisustus kuusipuusta-> laatu, arvokkuus, käyttöikä
- Lattiarakenne sauna ja pesuhuone-> lastulevy ja muovomatto-> Turvallisuus, laatu
- Vesikiertoinen lämmitysputkisto->Rautaputkisto kierreliitoksin rakenteissa piilossa-> Turvallisuus, vaihdettavuus ja laillisuus?

Tässäpä muutamia epäkohtia kyseisestä talosta. Itse en missään tapauksessa lähtisä tätä taloa hankkimaan, samalla hintaa saa paljon parempi laatuisiakin pakettitaloja muilta toimittajilta. Lisäksi nämä talot ovat vielä aika rumia!!!
Samaa mieltä!

Älvsby-talot ovat minusta erittäin rumia! Talot ovat halvalla ja äkkiä tehdyn näköisiä, kuin taivaasta tontille tipahtaneita! Perustus tehdään niin, että talo saattaa jopa homehtua. Talot eivät sovi suomalaiseen maisemaan ollenkaan! Talon jälleenmyyntiarvo ei ole sama kuin arvostettujen talotehtaitten (Jukka-, Herrala-, Kastelli-, Kannus-talo jne.) taloissa.

En usko, että Älvsby-talon hinta/laatu-suhde on verrattavissa tunnetuimpien talotehtaitten hinta/laatu-suhteeseen.
 
Jokainenhan saa toki olla mitä mieltä haluaa. Meille älväri oli kuitenkin hyvä ja sopiva vaihtoehto. Ollaan vielä niin nuoria ja opiskelut on kesken joten emme varmaan olisi edes saaneet 200t lainaa. Miksi hukuttaa itsensä velkaan jo parikymppisenä kun edullisemminkin saa mieleisen talon hyvällä pohjaratkaisulla. Meille oli myös erittäin tärkeää että budjetti on mahdollisimman tarkka eikä yllätyksiä tulisi.
Ja jos taloudellisuudesta puhutaan niin kyllä älväri on juuri sitä. Poistoilmanlämpöpumppu on erittäin taloudellinen keksintö. Taloissa on myös neliöt käytetty tehokkaasti, ei siis tarvitse lämmittää hukkatilaa.
Kokemusta ei vielä ole mutta varmasti tulen kertomaan heti kun niitä kertyy (siis parin viikon päästä on muutto). Olen toki itsekin kuullut huonoja juttuja älväristä mutta kaikkea en usko. Varmasti on kastellilla a muillakin maanantaikappaleita..niistä vain vaietaan.
 
älväri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 22:47 elvie kirjoitti:
Jokainenhan saa toki olla mitä mieltä haluaa. Meille älväri oli kuitenkin hyvä ja sopiva vaihtoehto. Ollaan vielä niin nuoria ja opiskelut on kesken joten emme varmaan olisi edes saaneet 200t lainaa. Miksi hukuttaa itsensä velkaan jo parikymppisenä kun edullisemminkin saa mieleisen talon hyvällä pohjaratkaisulla. Meille oli myös erittäin tärkeää että budjetti on mahdollisimman tarkka eikä yllätyksiä tulisi.
Ja jos taloudellisuudesta puhutaan niin kyllä älväri on juuri sitä. Poistoilmanlämpöpumppu on erittäin taloudellinen keksintö. Taloissa on myös neliöt käytetty tehokkaasti, ei siis tarvitse lämmittää hukkatilaa.
Kokemusta ei vielä ole mutta varmasti tulen kertomaan heti kun niitä kertyy (siis parin viikon päästä on muutto). Olen toki itsekin kuullut huonoja juttuja älväristä mutta kaikkea en usko. Varmasti on kastellilla a muillakin maanantaikappaleita..niistä vain vaietaan.
Ehkäpä muillakin sattuu joskus löytymään maanantai kappaleita......
mutta älväriä taidetaan sit tehä vaan maanantaisin ;)
 
Eikös tuo lista älvärin huonoudesta kerro jo jotain maanantaikappaleesta? Melkoisen huonoja ratkaisuja!!! Jälleenmyyntiarvo on olematon!!!

Täällä meidän paikkakunnalla on ollut jo pitkään myynnissä muutama käytetty älväri...hintaa joutuvat tiputtaan jatkuvalla syötöllä, kun kukaan niitä e halua. Kohta varmaan tappiolla joutuvat myymään!!! Asutaan kummikskin melko isolla paikkakunnalla, ettei se myynti ainakaan siitä ole kiinni.

Ja miksi muuten nyt on paljon n.10v vanhoja älväreitä myynnissä ympäri suomen???? Siksi, koska ne on kerinnyt lahota 10v ja edessä olisi iso remppa!!!
 

Yhteistyössä