voiko älvsbytaloa suositella....?

  • Viestiketjun aloittaja älväri
  • Ensimmäinen viesti
älväri
elikkäs voiko kukaan kehua älvsbytaloa...tuntuu et kaikki niitä morkkaa, et on niin huonoja ja jne...silti monesti tiellä älvsbyrekka ajelee vastaan uutta taloa pystyttämään.. kertokaa mitä hyviä puolia on niissä
 
asuja
ASuttu on reilu vuosi, eikä mitään moitittavaa ole. Netissä keskusteluissa liikku paljon virhetietoja, kirjoittavat eivät tiedä mistä kirjoittavat.
Toinen sopii toiselle, toinen toiselle, ei meillä mitään pahaa sanottavaa oo. Kaikki toimi ja hyvä on ollut asua.
 
ehä tulevat
hei mitäs taloa asuja nyt asutta? teittäkös paljo muutoksia ym.? me ollaan kans mietitty et laitammako älvärin paperit vetään jne... mitäs malleja suositteletta yleensä? me ollaan mietitty sitä pihlajatarta....
 
Älväristä en sen enempää tiedä, muuta kuin, että tuntuu, että ne jotka sitä haukkuu ei itse sellaisessa asu. No, tiedä häntä, en minäkään ole moista koskaan edes "elävänä nähnyt".

Mutta, jollain palstalla joku sanoi, että (kun noissahan on usein olkkarin vieressä tosi pieni makkari) olivat poistaneet sen makkarin siitä. Siten saivat tosi ison olkkarin ja sitten kun niissä on yleensä se saunaosasto siellä keittiön ja olohuoneen takana olevassa päädyssä, niin olivat sen muuttaneet jotenkin peilikuvaksi siten, että khh:n mennäänkin olkkarista eli keittiöstä oli saatu se ylimäärinen ovi pois.
 
Just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 09:33 no joo kirjoitti:
Taitaa noilla haukkujilla olla aika monella sellaista kateutta, kun toiset saavat halvalla talon...
No minä En ainakaan halvalla saatuja taloja kadehdi!Laatu maksaa ja se monella ilmeisesti unohtuu... :LOL:
 
no joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 10:58 Just joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 09:33 no joo kirjoitti:
Taitaa noilla haukkujilla olla aika monella sellaista kateutta, kun toiset saavat halvalla talon...
No minä En ainakaan halvalla saatuja taloja kadehdi!Laatu maksaa ja se monella ilmeisesti unohtuu... :LOL:
No ei ne uusimmat ja kalleimmat materiaalit ole aina niin laadukkaita, kun ei niitä ole välttämättä ehditty käytännössä katsoa, ovatko toimivia.

Eikä kaikki välitä erkkereistä tai mutkista ja koukeroista vaan jotkut tykkää ihan symmetrisestä tavallisesta talosta, jossa silmäkin lepää.
 
no joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 15:50 no joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 10:58 Just joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 09:33 no joo kirjoitti:
Taitaa noilla haukkujilla olla aika monella sellaista kateutta, kun toiset saavat halvalla talon...
No minä En ainakaan halvalla saatuja taloja kadehdi!Laatu maksaa ja se monella ilmeisesti unohtuu... :LOL:
No ei ne uusimmat ja kalleimmat materiaalit ole aina niin laadukkaita, kun ei niitä ole välttämättä ehditty käytännössä katsoa, ovatko toimivia.

Eikä kaikki välitä erkkereistä tai mutkista ja koukeroista vaan jotkut tykkää ihan symmetrisestä tavallisesta talosta, jossa silmäkin lepää.
Eikä kaikki välitä korkeasta tilasta, kun se lämmittäminen täällä pohjolassa on kallista ja lisäksi tuhoaa tätä lastemme ainoaa maapalloa.

Vai mitä tarkoitit laadukkaalla?
 
Meillä ollut Älvsbytalon Kuutar kaksi vuotta ja tyytyväisiä on oltu. Hyvä perustalo ja meille juuri sopivasti tilaa. Parhaat puolet ovat milestäni iso keittiö ja se että taloon päästiin muuttaman juuri silloin kun oli sovittukin. Tehtiin kyllä aika paljon muutoksia peruspakettiin, mm. kuisti, lattiat, ovet..
 
asuja
Kuutar meilläkin.
Takka laitettiin, olohuone-keittiösysteemi on tosi iso ja avara. Parkettia laitettiin itse olkkari-keittiö alueelle.
Sähkön kulutus vuodessa noin 14 000, ja asutaan kovan pakkasen alueella.
 
elvie harmailee
meille tuli ainikki paketissa viime tiistaina ja nyt malttamattomana odotellaan neljä viikkoa että päästään muuttamaan.. B)
Huomattiin vaan asennuspäivänä että kodinhoitohuoneessa tapetti repsotti saumasta ihan vähän ja yhdessä kaapin ovessa oli pieni lommo. Onko muilla ollut tämmöistä? Miten hoitivat asian..?
Pitäisihän ne saada kuntoon..eikö..
Ja onko teillä ne kaappien sivut tapetoitu? Mua nyt ihan kamalasti stressaa että jos sattuu ilkeä tapettimies joka ei niitä suostu käsittelemään kun en millään haluaisi niihin tapettia.. nehän pitää tasoittaa ja maalata jotenkin..
 
asuja
meillä oli yhden keittion kaapin ovi vähän viallinen, tosi pieni vika, heti sanoivat itse asentajat, että toi ei kelpaa, tilataan uusi. TUli pian postissa tai matkahuollos, en muista mitä kautta, jostain kumminkin. Ei muistaakseni itse ees ehditty valittaakaan.
kandee sanoa, kyllä ne korjaavat ja toimittavat uutta, jos jotain viallista on.
 
En ole ikinä asunut mutta mielestäni se aina rivarin voittaa :attn:

Täällä meillä päin rivarit 4h + muut tilat maksaa älvärin verran (140 000 - 200.000 ?) eikä tontitkaan paljoa maksa ja saa myös vuokrattuna, niin mielestäni älväri on paljon parempi ratkaisu kun rivitalo.

 
Mä olisin kyllä edullisen talon kannalla, mutta valmistalojen valikoimissa ei ole sellaista, joka sopisi meidän tontille. Ja Älvsbyt on mun ja mieheni silmään rumia. Ainakin niissä, mitä mä olen nähnyt, on joka puolella pystylautaa ja ikkunattomat päädyt. Ma haluan, että valo kiertää taloa ja että sisustusmateriaalit on tyylikkäitä. Kohtuuhinnallakin saa tyylikästä, rahaa meilläkään ei ole liiaksi.
 
hmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 13:56 Mindre kirjoitti:
Mä olisin kyllä edullisen talon kannalla, mutta valmistalojen valikoimissa ei ole sellaista, joka sopisi meidän tontille. Ja Älvsbyt on mun ja mieheni silmään rumia. Ainakin niissä, mitä mä olen nähnyt, on joka puolella pystylautaa ja ikkunattomat päädyt. Ma haluan, että valo kiertää taloa ja että sisustusmateriaalit on tyylikkäitä. Kohtuuhinnallakin saa tyylikästä, rahaa meilläkään ei ole liiaksi.
Mitä tarkoitat joka puolella pystylautaa?

Minä taas en ymmärrä, kun nämä nykypuutalot pätkitään joka kohdasta, ensin vaakalauta ulkona, sitten pystyä, ja taas vaakaa... tai jotain ...Ei miellytä mun silmää ollenkaan. Joko pystylaudoitus ulkoseinään tai sitten vaakalaudoitus.

Mutta tuosta olen samaa mieltä, että ikkunoita olisi mukava olla myös päädyissä. Mutta ei muuten ole kaikissa "suomalaisissakaan" talopaketeissa päätyikkunoita. Oisko ollut jukkatalo missä ei ainakaan kaikissa ole. (voin muistaa väärin).

Että eipä oikein poikkea älvari tässäkään suhteessa suomalaisista.
 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 19:17 Ulla kirjoitti:
Onkos kukaan älvärin kehujista asunut talossa kauaa?Esim.10 vuotta?Sitten vasta mun mielestä TOTUUS paljastuu ja miten firma suhtutuu rakennusvikoihin tms. siinä vaiheessa? :headwall:
Onhan älvsby vanha firma (40v?), on ollut kauemmin kuin monet suomalaiset. JOten enpä usko, että jos ihan huonoa olisi niin olisi firma pystyssä enää.
 
kannatan
Mä en kyllä kanskaan usko että ois yhtään sen huonompi tai parempi kuin muutkaan!!Ja jos olis huono laatusta niin tuskin kukaan rakentais ja joka puolella Suomea nousee älvsbytaloa pystyyn ja niin meillekin pian :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 17:18 hmmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 13:56 Mindre kirjoitti:
Mä olisin kyllä edullisen talon kannalla, mutta valmistalojen valikoimissa ei ole sellaista, joka sopisi meidän tontille. Ja Älvsbyt on mun ja mieheni silmään rumia. Ainakin niissä, mitä mä olen nähnyt, on joka puolella pystylautaa ja ikkunattomat päädyt. Ma haluan, että valo kiertää taloa ja että sisustusmateriaalit on tyylikkäitä. Kohtuuhinnallakin saa tyylikästä, rahaa meilläkään ei ole liiaksi.
Mitä tarkoitat joka puolella pystylautaa?

Minä taas en ymmärrä, kun nämä nykypuutalot pätkitään joka kohdasta, ensin vaakalauta ulkona, sitten pystyä, ja taas vaakaa... tai jotain ...Ei miellytä mun silmää ollenkaan. Joko pystylaudoitus ulkoseinään tai sitten vaakalaudoitus.

En mäkään tykkää, että keskellä seinää laudoituksen suunta muuttuu, mutta jotenkin mun näkemissä Älväreissä pistää silmään se, että päätykolmion ja päätyseinän välissä on vain sellainen "räystäs" ja pystylauta jatkuu koko seinän mitan ikkunattomana. Yleensähän siinä välissä on esim. valkoinen lauta erottamassa vähän päädyn laudoitusta toisistaan. Pikkujuttuja joillekin, mutta on mun silmään jotenkin niiiiin elementin näköinen varsinkin ikkunattomana.
Jotenkin noi Älvärit erottaa maisemasta eikä ne mun mielestä erotu edukseen.
 
mutta ootteko miettineet muurametaloa? sehän on vastaava mutta minusta ainakin vaikuttaa laadukkaammalta ja hinnassakaan ei ole paljoa eroa. Ja muurametalon saa sisustusvalmiina, ostaa itse mieleiset sisustustarvikkeet ja laittaa paikalleen.
 

Yhteistyössä