voiko 6v eskarilainen tulla vielä naisten puolelle uimahallissa?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
On kyllä pidempi ikäisiään eli koululaiseksi varmasti luullaan, mutta ei kyllä millään pärjää yksin miesten puolella ja on vielä uimataidotonkin, joten en kyllä yksin päästäkään sinne jos vaikka sattuisi sitten altaalle menemään (mitä kyllä kovasti epäilen ) mutta siltikin. Minulla siis mukana tuo 6v poika, 5v tyttö ja 3kk ikäinen vauva.

Meidän pojat on 4 ja 5 v. (esikoinen siis eskarilainen) ja kyllä otan molemmat tarpeen vaatiessa kanssani naisten puolelle uimahallissa. Yleensä ollaan koko perhe yhdessä ja silloin vuorotellen toinen ja toinen poika tulee mun kanssa ja toinen menee iskän kanssa. :)

Mun mielestä joo.
Ankh, jos sulla on/ois poika, eikä kukaan mieshenkilö tulossa sinne, laitatko 4-5vuotiaan sinne yksin?
Tai entäs joku saunominen vaik kaverin kans mökillä, ku saunassa on myös yli neljävuotias poika?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24369133:
Juurihan sanoit ettei pärjää vielä yksin miesten puolella. Eli otat naisten puolelle siitä huolimatta että sulle ehdotetaan jotain miespuolista kaveria uimaseuraksi ja ihmetellään että missäs se lasten ISÄ on.......

Just näin.

Mun mielestä voi tulla. Mun tyttö oli just kaverinsa (6v. poika) kanssa uimassa (tytön äiti heistä huolehti) ja ihanaa että ennen kouluikää eivät vierasta toisiaan alasti ja pitävät sitä aivan normaalina jne.

Tästä ollut 100 krt puhetta ja kouluikä on se raja, jolloin siirrytään omalle puolelle. Eli 6 v. voi mennä vielä "väärälle puolelle", joskin olisi hyvä jo alkaa opettamaan uimahallikäytäntöjä tuon ikäiselle.

just ehkä alle kouluikäinen on ookoo? itse olen nähnyt äitiensä kanssa n.10vee poikia naisten puolella ja se on kyllä todella epämiellyttävää!! Eivätkö näiden isojen poikien äidit ajattele tippaakaan sitä että murkku/teinitytöt kokevat tuon todella noloksi?! ajatella jos poika samalta luokalta paukaa suihkuun tai saunaan samaan aikaan?? oma teini lähti ovet paukkuen vetämään uikkareita päälle ja en todellakaan kieltänyt!

[QUOTE="Sara";24369145]Siis itsellesikö häiritsevänä? Musta se on aika outoa, jos aikuista naista häiritsee PIENI, alaston LAPSI.[/QUOTE]

No ei minua se lapsi itsessään häiritse, vaan minun mielestäni ainakin tuo kuusivuotias on jo suht iso ja tiedostava naisten puolelle. Lähes jokaisena kertana kun hallissa on ollut samaan aikaan isompia poikalapsia, he tuijottavat avoimesti kanssakylpijöitä ja kyselevät typeriä. Ehkä sitten olen herkempi kuin muut tässä asiassa.

Ja jos en pääse halliin yksin tai mieshenkilöä ei tule mukaan, en mene jos pitäisi ottaa muksut messiin.

Totta helvetissä voi!!! Ei sen ikäistä voi laittaa yksin! Juuri olin 7v pojan kanssa naisten puolella. Ja menen jatkossakin kunnes voin olla varma että pärjää ja uskaltaa mennä yksin!

Täällä voi, täällä on selkeästi ilmoitettu, että 7 v täyttäneet oman sukupuolensa mukaiselle puolelle, sitä ennen voi tulla vanhemman kanssa väärällekin puolen.

Kuka alle kouluikäinen poika alkaa tuijotella ja kysellä??? Ja mitä ne muka kyselee? Ihan ihme luuloja. Kyllä lapsi on lapsi vielä 6 vuotiaana ja itseään ennemmin nolottaa olla alaston naisten edessä pienine pippeleineen kuin että alkaisi naisia tiirailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;24369205:
Totta helvetissä voi!!! Ei sen ikäistä voi laittaa yksin! Juuri olin 7v pojan kanssa naisten puolella. Ja menen jatkossakin kunnes voin olla varma että pärjää ja uskaltaa mennä yksin!

Pärjääkö lapsesi koulussa? Eli osaa pukea ulkovaatteet, muistaa pakata repun, osaa syödä, toimia wc:ssä jne? Minä en näe eroa siihen, että ottaa pukukaapin, riisuu vaatteet, laittaa oven lukkoon, menee suihkuun, pukee uikkarit ja menee altaalle. Vai onko lapsesi erityislapsi? Ap:lle, voi vielä tulla, useimmiten se ikäraja on 7v. eli kouluikä.

[QUOTE="vieras";24369221]Täällä voi, täällä on selkeästi ilmoitettu, että 7 v täyttäneet oman sukupuolensa mukaiselle puolelle, sitä ennen voi tulla vanhemman kanssa väärällekin puolen.[/QUOTE]

Täällä myös tuo 7v. ikärajana, eli sen ikäiset omalle puolelleen.

Kuka alle kouluikäinen poika alkaa tuijotella ja kysellä??? Ja mitä ne muka kyselee? Ihan ihme luuloja. Kyllä lapsi on lapsi vielä 6 vuotiaana ja itseään ennemmin nolottaa olla alaston naisten edessä pienine pippeleineen kuin että alkaisi naisia tiirailemaan.

Samaa mieltä pääosin, mutta tuossa kohtaa että poikaakin jo ujostuttaa, niin eikö olisi hänelle itselleenkin silloin mukavampaa mennä miesten puolelle? (isä, kummisetä, kaverin isä, pappa tms. mukaan)

[QUOTE="vieras";24369279]Voi. Monesti rajana tunnutaan pitävän tota 7v. ikää. Ton ikäisten uimakoulussakin vielä menevät kaikki todennäköisesti samalle puolelle.[/QUOTE]

90% uimahallien seinistä lukee, että kouluikäiset omalle puolelleen.

Yhteistyössä