Voiko 4-5 -vuotias poika käyttää päiväkodissa legginssejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sarianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sarianna"

Vieras
Minun poikani on kuumaverinen, kotona usein juoksee vaan alkkareissa tai jossain shorteissa eli kun hän on päiväkodissa paita, housut ja sukat jalassa niin minusta hänellä on paljon (siis sopivasti) vaatetta. Kotona tykkää olla legginseissä ja olenkin ajatellut, että voiko olla niin päiväkodissa vai onko legginsit vaan tyttöjen juttuja ja pojilla ne on heti kalsarit?

Itsekin puen töihin farkkujen päälle toppahousut, en käytä sukkahousuja kuin pakosta eli harrastan kerrospukeutumista ja kotona myös itse olen aina legginseissä. Mutta siis onko pojan pukeutuminen liikaa kalsarimaista jo tuon ikäiselle??

Minun mielestäni ei (meillä on Lindexin, Pop:in hauskoja raitaleggareita), mutta haluaisin tietää mitä muut on mieltä. Jos laitan legginsien päälle verkkarit niin pojalla on päikyssä hiki. Usein hän toki on verkkareissa, mutta legginsien päälle on niin hyvä pukea villapuku ja haalari niin ne on niin kätevät. Usein ihmettelen onko jollain lapsella näin talvipakkasella farmarit... eikö ne ole tosi hankalat villapukujen ja toppavaatteiden alla ulkoillessa??

Meillä ei pojalla ole koskaan ollut pitkiä kalsareita collegehousujen alla. Ei edes kovilla pakkasilla. Ei ole edes kuumaverinen.

Ei kai siellä alla ole pakko olla legginssejä, jos on kuumaverinen.

Meillä on varalla leggarit päiväkodissa, mutta nyt jälkikasvu on laiska ja ei vaihda niitä villahaalarin alle. Ovat tietty 100-kertaa mukavemmat kun pussittavat velourit. Jälkikasvulle ei varmaan olisi yhtään väliä mitä päällensä muuten pistää, mutta ei vaihda niitä erikseen.

Viikonlopun paineli leggareissa, ovat minusta mainiot esim futisshortsien alle. Mutta itse enemmän valitsen yksivärisiä housuja. Ehkä käyttäisin värikkäitä leggareita enemmän, jos paidat olisivat yksivärisiä kaverina.

Mä en oikein koskaan ole tajunnut lasten pukemista legginseihin, poikien tai tyttöjen sen enempää. Eihän me aikuisetkaan olla pelkissä legginseissä ihmisten ilmoilla. Kätevät ne varmasti on, mutta kalsareilta minusta näyttää. No, jokainen vanhempi pukee, mitä itse haluaa, itse vaan en tykkää pukea lastakaan pelkkiin kalsareihin. Päiväkodeista ei ole kokemusta, mutta ryhmäperhepäiväkodissa olin harjoittelussa, ja kyllä siellä ainakin hoitajat itse miettivät omilla aivoillaan, mitä lapselle on kätevä ja sopiva pukea ulos. Voihan niitä housuja ulos lähtiessä vaihtaakin, jos tuntuu hankalilta tunkea haalarin sisään.

meillä on viisivuotias poika joka on tarhassa leggarit TAI jopa sukkahousut päällä, kylmemmällä ilmalla vetäisee sitten collarit vielä jalkaan.
puhu pojan kanssa, pojan kavereiden kanssa ja tarhan tätien kanssa, meillä suurinosa pojan kavereistakin haluaisi sukkikset (mieluummin kuin tapella nilkkojen piiloon saannin kanssa aina ulkoillessa) tai leggarit kun ne ovat NIIN paljon mukavamman tuntuiset kun ovat ohuemmat ja pehmeämmät mutta kun vanhempien mielestä se ei käy ;)

mutta siis meillä juteltu pojan kanssa ja hän niitä pystyy pitämään (saa siis itse päättää mutta vaihtoehdot on annettu) eikä kiusaamista ole tullut enää sen jälkeen kun lapset ymmärsivät mm. tuon pukemispointin!

ja siis ps. meillä neiti myös samassa päiväkodissa- ja siis kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut neidin sukkiksia, collareita saati legginsejä, joten tämä mamma ei siis suostu vaatesyrjintään poikiensakaan kohdalla :)

Mä en oikein koskaan ole tajunnut lasten pukemista legginseihin, poikien tai tyttöjen sen enempää. Eihän me aikuisetkaan olla pelkissä legginseissä ihmisten ilmoilla. Kätevät ne varmasti on, mutta kalsareilta minusta näyttää.

mä kyllä olen jäänyt siihen ymmärrykseen että aikuisten piireissä leggarit ovat hyvinkin suosittuja tunikan kanssa. Mitäs ihmettä sitten ne ihonmyötäiset kangaskappaleet ovat joka toisella ihmisellä (poislukien pakkaskelit)`? Farkkuleggari on yhä leggari.

Mun pelkät legginsit tarkoitti sitä, että jalat peittää pelkät legginsit. On ihan eri asia, jos siinä on hame tai mekko tai tunika tai toiset housut päällä. Farkkulegginsit on poikkeustapaus, ne ei näytä enää kalsareilta.

Meillä on pojilla ollut velourleggareita. Trikooleggareita en osaa pojalle ajatella jostain syystä :D Eikä tyttökään saa pukeutua leggareihin niin, että peppu näkyy, vaan aina pitää olla tunika tai mekko päällä.

Olen ehdottomasti leggareiden puolella,jos poika niissä tahtoo kulkea.Ei ,siis me vanhemmat,aseteta niin suuria pukeutumispaineita lapsillemme.Oma poikani 4v. lainailee siskonsa leggareita aina silloin tällöin kun omat alkkarit on taas kadoksissa tai pesussa.Eikä ole tarhan täditkään asiaan mitenkään puuttuneet.
Taisin käydä jo ala-astetta kun oma äitini päästi minut kouluun kalsareissa eikä sukkahousuissa.

Apua, mulla on 2 poikaa mutta missään en ole nähnyt poikien leggareita myytävän...Siis jossain kalsariosastollako niitä on ja onko selkeästi erikseen tytöille ja pojille? Meillä on käytetty ihan vaan pitkiäkalsareita esim. collegehousujen tai farkkujen alla, kotona usein menevät pelkillä kalsareilla. Legginsejä olen nähnyt vain tytöillä.

[QUOTE="vieras";25557092]Apua, mulla on 2 poikaa mutta missään en ole nähnyt poikien leggareita myytävän...Siis jossain kalsariosastollako niitä on ja onko selkeästi erikseen tytöille ja pojille? Meillä on käytetty ihan vaan pitkiäkalsareita esim. collegehousujen tai farkkujen alla, kotona usein menevät pelkillä kalsareilla. Legginsejä olen nähnyt vain tytöillä.[/QUOTE]

Joo, ei niitä ole erityisesti poikien mallistoa. Ostan pääsääntöisesti lastenvaatteet kaupoista, joissa ei ole tyttöjen ja poikien osastoa. Leggarit roikkuu siinä tangon jatkeena housujen jälkeen. Tosin kannattaa olla tietoinen, onko malli 3/4 vai kokopitkä :) Minä valitsen vaatteet värin, mallin ja kuosin mukaan - välittämättä kummalle se on alunperin suunniteltu.

Mitäh? Meillä poika kulkee sisällä trikoopöksyissä/leggareissa. Ei ole vielä hoidossa. Pitääkö nyt sitä varten sitten alkaa ostamaan collegehousuja ja verkkareita? Collegehousut on todettu epämukaviksi ja liian paksuiksi ja verkkarit on liukkaat, siksi niitä ei juurikaan meiltä löydy. Ja nää tällaset "päälihousut" on meillä kesällä ulkovaatteena.

[QUOTE="vieras";25557092]Apua, mulla on 2 poikaa mutta missään en ole nähnyt poikien leggareita myytävän...Siis jossain kalsariosastollako niitä on ja onko selkeästi erikseen tytöille ja pojille? Meillä on käytetty ihan vaan pitkiäkalsareita esim. collegehousujen tai farkkujen alla, kotona usein menevät pelkillä kalsareilla. Legginsejä olen nähnyt vain tytöillä.[/QUOTE]

Siis ostin ihan Lindexistä pojalle musta-harmaa raidalliset sekä tummanvihreät LEGGINSIT. Ja siis samassa rekissä ne oli kuin ne tyttöjenkin punaset ja violetit leggarit. Meillä on myös Lingon&Blåbärin leggareita.

Mun mielestä on kauheeta jos pienten poikien pitäisi aina olla kalsarit (mun mielestä kalsareissa on se pissa-aukko sepaluksessa), meillä on vain yhet sellaiset, en tosiaan pistä lapselleni sellaisia ja siihen päälle housuja sisäkäyttöön, siis lapsi on tosi KUUMAVERINEN. Meillä on paljon velourhousuja, collegehousuja yms ja niiden kanssa jää helpommin väliä nilkkoihin. Parhaat oli sukkahousut (niitä neljävuotias ei enää päälleen laita) ja sitten on nää leggarit, kun ne sukat saa siihen päälle hyvin ilman välipaikkaa. Collareissa ja velourhouissa tulee aikamoinen paksu puntti kun laitat sukan siihen lahkeen päälle.... EN TAJUA MIKSI TUO POIKIEN PUKEUTUMINEN EI VOISI OLLA HELPPOA JA LEGGAREILLA SE SITÄ TOSIAAN OLISI??

Vähän vanha ketju mutta varmaan ajankohtainen taas kun talvi tulee!
Pojat, legginsit ja päiväkoti.
Ihan ok, jos vanhemmat ja poika itse ei välitä siitä, että kaverit tulkitsee nämä kalsareiksi. Ja kalsarit ne ovat vaikka sepalusta ei olisikaan. Eihän aikuisten miestenkään kalsareissa enää välttämättä ole sepalusta. Ja jos pojalla on vaan ne legginssit niin totta maar ne on vaan kalsarit ( siis ei lainkaan pikkukalsareita alla) .
Enhän minäkään menen töihin legginsseissä ( ilman alushousuja) ja lyhkäsessä t-paidassa... Olis siinä eskarin lapsilla ja vanhemmilla naurussa pitelemistä!
Mielestäni sukat, college-housut ( ja alushousut!) on parhaat. Ulosmennessä voi sitten talvella vetää pitkät kalsarit tai legginssit alle. Kyllä meidän päikkärissä tytöilläkin on tunika tai mekko legginssien kanssa -ihan niinkuin aikuisillakin. Opetellaan pukeutumaan asianmukaisesti eikä olla alusvaatteilla muualla kuin kotona.