Voiko 3 vuotias istua vielä rattaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on kolme vuotta vanha tyttö. Mietin voiko häntä työntää vielä rattaissa, esim kaupungilla ollessa, jos ei jaksa esim kävellä yli 4 km?

Tuntuu vaan usein että kaikki åyli 3 veet ovat kävellen.

Voiko siis rattaita käyttöä vielä kolmivuotiaan kohdalla, oletteko itse työntäneet sen ikäistä? :)

Kyllä olen kärryissä yli kolmevuotiasta kyytännyt kaupungilla ja myös kantoreppuhun olen laittanut. Itselle hyötyliikuntaa ja lapsikin on nauttinut ilmaisesta kyydistä nähdessään muutakin kuin jalkoja ja peppuja :)
Kaikkien kannalta sujuvampaa pörrätä kärryillä pitkä päivä kaupungilla ja saa ostokset mukavasti kuljetettua. Ruuhkaisissa paikoissa lapsen on turvallisempaa olla kärryissä kuin muiden ihmisten tönittävänä.
Eikä lapsen tarvitse koko aikaa istua kyydissä :)
Monesti ihmettelen äitejä jotka erittäin epämukavassa asennossa kävelevät pienen lapsen tahdissa kädestä kiinni pitäen.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Se on niin lapsesta kiinni.
Joku alle 3v ei tarvi rattaita toiset tarvii

Mut kuitenkin opettaisin . Lapsen.liikkumaan itse eikä rattaissa.

Eiköhän pienet lapset opi ja osaa liikkua heti, kun ottavat jalat allensa. Mielestäni on pääasia, että kaupunkipäivästä tulee molemmille mukava. Turhaan sitä itseään tai lasta väsyttää pitkillä kävelymatkoilla. Varmasi ap niin kuin muutkin sitten toisella ajalla opettelevat liikkumaan uusissa tilanteissa lyhyissä jaksoissa.

Todellakin voi. Jotkut 3v. ei enää tarvi, mutta kovasti on yksilöllistä, kuinka pitkään jaksaa esim. kaupungilla kävellä. Yleensä 3v. ei pitkään jaksa. Rattaissa helppo levätä välillä ja ottaa päikät.

Meillä 2,5v jaksaa hyvin kävellä pari-kolme kilometria mutta pidemmälle tarvii rattaat ja jos on kiire niin toki silloin myös. Viime viikonloppunakin oltiin 8h retkellä, jaksoi hyvin 6 tuntia mutta kotiintulomatkalla kyllä uni maistui.

Mä otan rattaat mukaan omille 3-vee kaksosille, koska eivät suostu kulkemaan käsi kädessä, mutta rattaista pitävät nätisti kiinni kun käsken :D eli tyylinsä kullakin.

Voihan se olla, mutta kyllä jotain on pielessä kasvattajalla, jos lapsi istuu tuossa iässä vielä työnnettävänä.
Mitä vikaa on kasvattajassa, jonka aikataulu vaatii nopeaa kävelyä lapsen vauhdin sijaan? Mitä vikaa on kasvattajassa, joka kävelee kotiin, vaikka matkaa onkin 6 km? Kumpaankin sanoisin, ettei kasvattajassa ole mitään vikaa, ja olisi kohtuutonta vaatia lasta suorittamaan tuollaista omin jaloin tarhapäivän jälkeen.

Voihan se olla, mutta kyllä jotain on pielessä kasvattajalla, jos lapsi istuu tuossa iässä vielä työnnettävänä.
Nääh, mä en usko mihinkään hampaat irvessä mahdollisimman vaikean kautta menemiseen jos kyseessä on jotkut kasvatuksellisesti mitättömät pikkuasiat. Armollisuus itselleen on ihan suotavaa. :cool:

• Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
Johan taas yks pätevä sutkautti viisaita... kasvatuksella ei ole tässä kysymyksessä mitään tekemistä.

Ja sinä voit ikääsi suhteutettuna lähteä 50km shoppailureissulle puolijuosten, toinen käsi ylhäällä vähintään puolet matkasta ja hel...tin häjyt kengät jalassa. Onnea matkaan, muista kompastua vähintään viisi kertaa jonkun jalkoihin....

Tärkeintä on vanhemman ja lapsen MUKAVA päivä YHDESSÄ. Joutaa juosta kotona sitten :)
Itse käytän lapsella kärryjä vaikka teini-ikäisenä, jos se takaa mukavan shoppailupäivän ruuhkaisessa kaupungissa. Eikä ole pois suljettu ettenkö minä istuisi välillä niissä teinin työntämissä kärryissä :sneaky:

• Tykkää
Reactions: Pin
Minulla on kolme vuotta vanha tyttö. Mietin voiko häntä työntää vielä rattaissa, esim kaupungilla ollessa, jos ei jaksa esim kävellä yli 4 km?

Tuntuu vaan usein että kaikki åyli 3 veet ovat kävellen.

Voiko siis rattaita käyttöä vielä kolmivuotiaan kohdalla, oletteko itse työntäneet sen ikäistä? :)
no siis itellä jsut kolme 3 v tyttö ja kärryillään paljonkin sit välillä kävellään vaik päikyst kotiin ja matkaa on 4 kilsaaa. mut totta kannattaa enempi treenauttaa sitä kävelyä tai tulee sillain diivaks ja aina pitäis työntää kun ei muka jaksa kävellä :)

Johan taas yks pätevä sutkautti viisaita... kasvatuksella ei ole tässä kysymyksessä mitään tekemistä.

Ja sinä voit ikääsi suhteutettuna lähteä 50km shoppailureissulle puolijuosten, toinen käsi ylhäällä vähintään puolet matkasta ja hel...tin häjyt kengät jalassa. Onnea matkaan, muista kompastua vähintään viisi kertaa jonkun jalkoihin....

Tärkeintä on vanhemman ja lapsen MUKAVA päivä YHDESSÄ. Joutaa juosta kotona sitten :)
Itse käytän lapsella kärryjä vaikka teini-ikäisenä, jos se takaa mukavan shoppailupäivän ruuhkaisessa kaupungissa. Eikä ole pois suljettu ettenkö minä istuisi välillä niissä teinin työntämissä kärryissä :sneaky:
Nyt meni curling-mammalla tunteisiin. Sinä työntelet pilttejäsi vielä rippikouluikäisinä, mutta sehän on ainoastaan sinun ongelmasi niin kauan kuin et ala siitä muille ulisemaan.

Nyt meni curling-mammalla tunteisiin. Sinä työntelet pilttejäsi vielä rippikouluikäisinä, mutta sehän on ainoastaan sinun ongelmasi niin kauan kuin et ala siitä muille ulisemaan.
Ei taida ulista vaan antoi karkean esimerkin eikä pitänyt edes ongelmana teinin tai itsensä työntämistä rattailla. Tuskin teini helpolla pääsisi, jos sais kärrykyydityksen. Siinä vasta oppisi ottamaan pilkan vastaan ja olemaan huomioimatta valtaväestön suhtautumista normaalista poikkeavaan.
Oli sitten kyse rattaista, potasta, tutista, tissistä tai vaipoista niin aina joku vetää kasvatusongelmat tmv. Kortit pöytään. Lapset kehittyy eri tahtiin ja vanhemmat tekevät yleensä päätökset perheensä parhaaksi. Jos eläisin lapsiarkea nyt, olisi itselläkin kärryt käytössä eikä jotkut isot emmaljungat.

Ei taida ulista vaan antoi karkean esimerkin eikä pitänyt edes ongelmana teinin tai itsensä työntämistä rattailla. Tuskin teini helpolla pääsisi, jos sais kärrykyydityksen. Siinä vasta oppisi ottamaan pilkan vastaan ja olemaan huomioimatta valtaväestön suhtautumista normaalista poikkeavaan.
Oli sitten kyse rattaista, potasta, tutista, tissistä tai vaipoista niin aina joku vetää kasvatusongelmat tmv. Kortit pöytään. Lapset kehittyy eri tahtiin ja vanhemmat tekevät yleensä päätökset perheensä parhaaksi. Jos eläisin lapsiarkea nyt, olisi itselläkin kärryt käytössä eikä jotkut isot emmaljungat.
Curling on tässä se avainsana

Curling on tässä se avainsana
Viitisittäkö lopettaa ja kirjotettais asiaa...:unsure:
Kärryt on kätevät ja joku mainitti kantorepun. Itellä kantoreppu käytös ja tosi sujuvia ostoskeskus reissuja saatu tehtyä. Välillä kävelöö ja väenpaljoures nappaan kantohon kans ettei oo tiällä tai katua. Joskus pikku tirsakkin vetäny :LOL: omas kantokykyä piisaa varmaan viiteen vuotehen. Ei nua diivaksi varmaan ala vaikka välillä vähä lykkii ja kantaa. Muistaa vaan välillä kävelyttää ja antaa vähä tehtäviä.

Varmaan voi rattaissa kuskata kakruja aina kouluikään asti. Katsoo vaan niitä hujoppeja rattaissaan vaikka busseissa ja ratikoissa. Polvet suussa istuvat kun vanhempi änkee niitä sisään keskiovista.

Yhteistyössä