Reilun vuoden ikäistä lasta ei ulkoiluteta koskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna-Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tyttö oppi kävelemään jo 9,5-kuisena, joten reilun vuoden ikäisenä tykkäsi kovasti esim. liukua lasten liukumäestä yms. Mutta jos ei olisi kävellyt, meidän ulkoilu olisi ollut varmaan vaan sitä, että lapsi istuu rattaissa, kun mennään johonkin.

Minusta lasten ulkoilu on tärkeää jo ihan syystä, että raikas ulkoilma tekee hyvää, ruoka ja uni maistuu paremmin jne. Myös lapsen motoriikan kehitykselle tekee hyvää kulkea hiukan "hankalassa" maastossa.
Itse olen ollut lasten kanssa aina mahd. paljon ulkona ja esim. 1v 4kk tykkää tosi paljon touhuta omia juttujaan, kuten leikkiä löytämällään risulla, juosta kiinni lumihiutaleita jne.
Itsekin muuten tunnen Yh-äidin, jolle ulos läahteminen lapsen kanssa ei tule kuuloonkaan, koska hän pitää lapsen pukemista liian työläänä. Liekö sma tapaus kyseessä kuin ap:llä?

Mun täytyy tunnustaa, että tarkoituksella valitsen eri ulkoiluajan kuin naapuri muksuineen. Sitten se emäntä ihmettelee, että emmekö me ulkoile. Joskus tekis mieleni sanoa, että juu, ulkoillaan, mutta ei samaan aikaan kuin sinä... Paljon mukavampaakin seuraa on olemassa niin lapsille kuin minullekin. Ihan tällainenkin voi joskus olla "ulkoilemattomuuden" syynä.

• Tykkää
Reactions: neljäs_tulossa
Meillä ULKOILUTETAAN KOIRIA

Niin ja meillä reilu vuoden ikäinen nukkuu päiväunensa sisällä. Tullut kipeäksi joka kerta kun jostain tullessamme olen jättänyt rattaisiin nukkumaan. Kylmälapsella ei ole ollut, mutta limakalvot ei tunnu kestävän kylmää kuivaa ilmaa. Keinut meillä on nostettu ylös talveks. Hiekkalaatikko on umpijäässä, lunta ei ole, rattaissa menee hermo viidessä minuutissa, toppavaatteita puetaan puoli tuntia viiden minuutin ulkoilun vuoksi..
Oikeesti, kaks tuntii? Mitä ihmettä sielä tekee kaks tuntii?

Mulla lapsi on rattaissa päiväunilla ja minä hoidan samalla päivän lenkkeilyn. En ala tuon ikäiselle ostamaan kuravaatteita vaan odotan kevättä niin mennään sitte hiekkalaatikolle.

Meillä poika on pian 1v 2kk ja aloitettiin puistossa käyminen juuri. Sen olisi voinut tehdä vähän aiemminkin kun innostus näyttää olevan suuri. Poika kävelee mielellään puistossa ja kiipeilee kiipeilytelineessä, laskee liukumäkeä ym. Olen toki ihan vieressä varmistelemassa. 45min puistoilua on kyllä kerrallaan meillä max. koska sitten poika on jo valmis päiväunille. Itsekin olen paljon virkeämpi kun saan olla ulkona ja lapsen kiukuttelu on vähentynyt.

Yhteistyössä