Minkä ikäistä lasta ei saa enää kuljettaa rattaissa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana tänään:
Mä en ota kantaa että minkä ikäsenä ei lasta enää sais laittaa rattaisiin, mutta osu tuossa eräänä päivänä silmään bussissa kun ulkomaalainen pariskunta tuli bussiin ja heidän n.6-vuotias lapsensa istui rattaissa. Hyvä että poika edes mahtui niin kärryihin, mutta kun ilmaseks pääsee, niin kai se lapsi ängetään niihin vaunuihin mahtu tai ei...

:laugh: :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielestä se raja menee 3,5v. Naurettavan näköstä kun on iso lapsi ängetty rattaisiin

Seisaallaanko se 3,5v nukkuu päikkärit???

:o eikö teillä sänkyä ole?

Ei me sitä sänkyä lenkillä pidetä mukana... :snotty:

Esitätkö vain tyhmää, vai oletko oikeasti?

Saat itse päätellä :snotty: :snotty: :snotty:

On se ja varsinainen PROVO

Mun mielestä se raja menee 3,5v. Naurettavan näköstä kun on iso lapsi ängetty rattaisiin

Eipä tuosta enään tarvitse päätellä.. asia harvinaisen selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
paljon yli 2-vuotias ei ainakaan meillä ole enää istunut rattaissa.

tuli vaan ap mieleen: eikö nimenomaan auraamattomia teitä pitkin olisi helpompaa kävellä kuin lykkiä rattaita??

No nopeammin päästään perille, kun mä työnnän rattaita ja likka istuu niissä. Kyllä likka kävelee hitammin kuin mä ja talvella joudutaan monesti lähtemään liikenteeseen kuuden aikaan enkä halua aikaistaa aamua entisestään.

ok. sulla on sitten rautainen kunto! :D muistan eräänkin kerhoreissun polveen asti sohjossa tuupanneeni rattaita ja vielä kiskoen 3-vuotiasta esikoista perässäni pulkassa... siinä meinasi pienikokoisella äiti-ihmisellä kuulkaa olla vitsit jo vähissä! :D

By the way.. suomenkielessä ei ole sanaa
enään olemassa :snotty: :snotty: :snotty:

mulla tyttö 4v ja käydään pitkillä yli 6km kävelylenkillä rattailla, siis niin että minä saan kuntoani kohotettua! ollaan yritetty niin että tyttö polkee muut on niin hidasta hiekkatiella ja ei jaksa niin pitkää matkaa et olis mulle hyötyä!! kävelee kyllä reippaasti muuten..

:hug:

Ei voi olla totta että olet jo mummo ihminen..HUH!

mikä ihmeen tarve sulla on haastaa riitaa täällä?

paljon yli 2-vuotias ei ainakaan meillä ole enää istunut rattaissa.

tuli vaan ap mieleen: eikö nimenomaan auraamattomia teitä pitkin olisi helpompaa kävellä kuin lykkiä rattaita??

No nopeammin päästään perille, kun mä työnnän rattaita ja likka istuu niissä. Kyllä likka kävelee hitammin kuin mä ja talvella joudutaan monesti lähtemään liikenteeseen kuuden aikaan enkä halua aikaistaa aamua entisestään.

ok. sulla on sitten rautainen kunto! :D muistan eräänkin kerhoreissun polveen asti sohjossa tuupanneeni rattaita ja vielä kiskoen 3-vuotiasta esikoista perässäni pulkassa... siinä meinasi pienikokoisella äiti-ihmisellä kuulkaa olla vitsit jo vähissä! :D

No en mä kovin paksua talvitakkia tarvikaan noilla reissuilla, kun tulee lämmin kyllä :whistle: Kunto ei kyllä ole rautainen, mutta pakko se vain on jaksaa :xmas:

No mein 2v8kk. istuu rattaissa edelleen kun mennään lenkille. JOs lenkille haluan niin otan lapset mukaan, ja jos laittaisin neidon kävelemään ei lenkistä olisi minulle mitään hyötyä.
Ja tässä tarkoituksessa aijon rattaita ainakin ensi kevääseen asti käyttää..
Pikkuveljeni 2v1kk nukkuu edelleen päiväunet rattaissa, ja nukkuukin varmasti vielä pitkään, koska sisälle ei suostu nukahtamaan.

Mä en ota kantaa että minkä ikäsenä ei lasta enää sais laittaa rattaisiin, mutta osu tuossa eräänä päivänä silmään bussissa kun ulkomaalainen pariskunta tuli bussiin ja heidän n.6-vuotias lapsensa istui rattaissa. Hyvä että poika edes mahtui niin kärryihin, mutta kun ilmaseks pääsee, niin kai se lapsi ängetään niihin vaunuihin mahtu tai ei...
Muistaakseni rattaissa olevan lapsen pitää olla alle kouluikäinen, jotta aikuinen pääsee ilmaiseksi. Eli sen puolesta 6 veen voi hyvin laittaa rattaisiin.

Enpä tiedä mikä on oikea vastaus MUTTA!!!
Muistakaa tuolla kylillä liikkuessanne että joskus on ihan oikea syy miksi isonnäköinen lapsi istuu rattaissa. Sairaudet yms.
Silloin ottaa päähän kun nämä ihanat mammat laukoo suureen ääneen että noin iso istuu rattaissa...

Ja toinen ryhmä on nämä aivo invalidit jotka parkkeeraavat invapaikalle ilman lupaa.
Jos on rivissä 6 autoa invapaikoilla melkein poikkeuksetta puolessa ei lupaa ole.

Lapsen sairautta ei tule moni ajatelleeksi.

Niin,ei kai...

Ei mun lapsesta näe päällepäin että hänellä on vamma;ei ole pakkoliikkeitä,ei kasvonpiirteistä näe vammaa (esim downin syndroomaa)
mutta kyllä hänellä on vamma ja vielä kesällä oli välillä rattaissa ja ikää oli 4,5 vuotta. Tosin on pienempikokoinen kuin keskiverto samanikäiset...

Mie kuletan lapsia aina autolla, ei tarvita rattaita :kieh: :kieh:
Mut oikeesti, kai se nyt on ihan tilanteen mukaan... Jos on pitkät välimatkat ja pitää kävellen mennä, niin käytännössä varmasti usein elämää helpottava asia nuo rattaat isommallakin lapsella. Meillä ei enää 3-vuotiaana oo lapset istunu rattaissa, koska silloin ne jo polkee pyörällä ja talvella stiiga on kova sana... =)

Tuo muuten on ärayttävää että kuljetetaan vain siks irattaita mukana että bussiin pääsee maksutta, koska silloin rattaita tarvitseva ei mahdu bussiin. mutta, kuten täällä on sanottu, se iso lapsi rattaissa voi olla sairas tai vammainen.
Olen minäkin kuljettanut kuusivuotiasta rattailla koska jostain syystä kunta/hoitava sairaala ei kyseiselle lapselle myöntänyt pyörätuolia ennen kuin lapsi oli lähes seitsemänvuotias

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Muistaakseni rattaissa olevan lapsen pitää olla alle kouluikäinen, jotta aikuinen pääsee ilmaiseksi. Eli sen puolesta 6 veen voi hyvin laittaa rattaisiin.

Kyllä mun puolesta voikin laittaa, mutta siinä vaiheessa kun lapsi on OIKEASTI niin iso, että näyttää siltä kuin olis väkisin rattaisiin tungettu, niin mulla ei ainakaan riittäis pokka. Mut kukin tekee tyylillään eikä se ole multa mistään pois. Oli vaan niin huvittavan näköistä ;)

No iästä en sano mitään mutta ´jokainen voi kurkata mitä sanoo rattaiden valmistajien manuaali painorajoista....
Meillä 3v edelleen istuu rattaissa, mulla ei hermorakenne kestäis sitä kuppaamista. Kunhan saan tuohon ruoskittua vauhtia niin voidaan ehkä jättää nuo rattaat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Mie kuletan lapsia aina autolla, ei tarvita rattaita :kieh: :kieh:
Mut oikeesti, kai se nyt on ihan tilanteen mukaan... Jos on pitkät välimatkat ja pitää kävellen mennä, niin käytännössä varmasti usein elämää helpottava asia nuo rattaat isommallakin lapsella. Meillä ei enää 3-vuotiaana oo lapset istunu rattaissa, koska silloin ne jo polkee pyörällä ja talvella stiiga on kova sana... =)

Ei ole autoa joten...Stiigaa tai pulkkaa ei ole ja sellainen olis mun mielestä hankalampi kuin työntää rattaita. Ja kun on kuitenkin mun reppu ja likan hoitolaukku rehattavana.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Enpä tiedä mikä on oikea vastaus MUTTA!!!
Muistakaa tuolla kylillä liikkuessanne että joskus on ihan oikea syy miksi isonnäköinen lapsi istuu rattaissa. Sairaudet yms.
Silloin ottaa päähän kun nämä ihanat mammat laukoo suureen ääneen että noin iso istuu rattaissa...

Ja toinen ryhmä on nämä aivo invalidit jotka parkkeeraavat invapaikalle ilman lupaa.
Jos on rivissä 6 autoa invapaikoilla melkein poikkeuksetta puolessa ei lupaa ole.

Lapsen sairautta ei tule moni ajatelleeksi.

Niin,ei kai...

Ei mun lapsesta näe päällepäin että hänellä on vamma;ei ole pakkoliikkeitä,ei kasvonpiirteistä näe vammaa (esim downin syndroomaa)
mutta kyllä hänellä on vamma ja vielä kesällä oli välillä rattaissa ja ikää oli 4,5 vuotta. Tosin on pienempikokoinen kuin keskiverto samanikäiset...

Meillä on kans sama tilanne. Päällepäin ei näy, mutta rattailla usein kuljetaan. Lapsi on 4 vuotias.

Minun mielestäni ei ole niinkään kysymys lapsen iästä vaan kyvystä kävellä tuo tarvittava matka.

Meillä esikoinen saa istua rattaissa aika pitkään, jos se jonkun mielestä näyttää naurettavalta niin hänenhän on ongelma. 2v7kk ei vielä kävele eikä edes konttaa ja ryömimällä lyhyemmätkin kauppamatkat on raskaita. Myöskään kuopus 1v4kk ei osaa vielä kävellä, oon vasta oppinut konttaamaan, eli tovin saa hänkin rattaita käyttää. naapurin poika kävelli jo 1v iässä hyviä matkoja ja 1,5v iän jälkeen ovat tässä lähikylillä liikkuneet käytännössä aina ilman rattaita. Hieno homma heille, mutta en sen perusteella sanoisi että meidän kuopuksen tarvitsisi reilun kuukauden jälkeen jättää rattaat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Minun mielestäni ei ole niinkään kysymys lapsen iästä vaan kyvystä kävellä tuo tarvittava matka.

Meillä esikoinen saa istua rattaissa aika pitkään, jos se jonkun mielestä näyttää naurettavalta niin hänenhän on ongelma. 2v7kk ei vielä kävele eikä edes konttaa ja ryömimällä lyhyemmätkin kauppamatkat on raskaita. Myöskään kuopus 1v4kk ei osaa vielä kävellä, oon vasta oppinut konttaamaan, eli tovin saa hänkin rattaita käyttää. naapurin poika kävelli jo 1v iässä hyviä matkoja ja 1,5v iän jälkeen ovat tässä lähikylillä liikkuneet käytännössä aina ilman rattaita. Hieno homma heille, mutta en sen perusteella sanoisi että meidän kuopuksen tarvitsisi reilun kuukauden jälkeen jättää rattaat pois.

Munkin lapset kävelevät kuten sun naapurin, mutta eri suuntaan kuin minä ja tolkuttoman hitaasti. Kokeilin, kauanko kestää kilometrin matka kauppaan niin että lapset kävelevät ja aikaa meni lähes puolitoista tuntia yhteen suuntaan

Kyllä mun puolesta voikin laittaa, mutta siinä vaiheessa kun lapsi on OIKEASTI niin iso, että näyttää siltä kuin olis väkisin rattaisiin tungettu, niin mulla ei ainakaan riittäis pokka. Mut kukin tekee tyylillään eikä se ole multa mistään pois. Oli vaan niin huvittavan näköistä ;)
Meillä loppui rattaiden käyttö lasten ollessa noin 3 v. Mutta siihen maailmanaikaan ei ollut mitään matalalattiabusseja, joten kävelevän lapsen kanssa oli helpompi liikkua kuin rattaissa olevan lapsen kanssa.

Yhteistyössä