voiko 1,5vuotiaalle antaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "esikoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä kenenkään ei tarviste syödä mitään vaikka kuinka.
Hyvä jos maistelee uusia makuja.(onko joku ketsuppi nyt kuitenkaan hirveen tärkee maistettavaksi/syötäväksi)
1v voipi syödä muun perheen kanssa samaa ruokaa.

En ole tuolle omalle kaksivuotiaalle antanut kuin Vatajan nitriitittömiä nakkeja. Niiden kanssa olen tarjonnut ketsuppia muttei välitä.

Fetajuusto on tosi suolaista, mutta sitä on pari pientä palaa maistanut.

No meillä annetaan puolikas makkara tai 1-1,5 nakkia. Ei noita kuitenkaan syödä edes viikottain. Ketsuppia tai fetaa ei ole annettu. Aurajuustoa joskus saanut jossain ruoassa ehkä vajaan 1tl kerrallaan.

[QUOTE="vieras";24017581]Osta vatajan nakkeja, ei ole nitriittiä.[/QUOTE]

Vataja tekee myös nitriitittömiä grillimakkaroita sekä lenkkiä - näistä meidän lapset suorastaan tappelee!

Miksi aina vouhotetaan ja ollaan mun mielestä liian varovaisia makkaroiden ja nakkien ylisyömiseen?
Meidän 2 vuotias syö nakkeja, kerralla jopa 6kpl. :D
Ja grillimakkaraa mussuttaa kaksikin kerralla.

Nitriitti on karsinogeeni, jota ilmankin lapset pärjäävät varsin hyvin. Suolan saanti lisää resistenssiä ja lapset hinkuaa suolasempaa ja suolasempaa ruokaa - nelikymppisinä on sydän- ja sepelvaltimosairaita, korkean verenpaineen omaavia. Jokainen äiti, joka OIKEASTI RAKASTAA lastaan huolehtii myös lapsen ravinnon terveellisyydestä ja turvallisuudesta.

Ehkä turhaa vouhotusta, mutta mielummin terveestä lapsesta terve teini ja aikuinen (jolla on mahdollisuuksia saada omia lapsia jonain päivänä) kuin pienestä pitäen huonolla ruoalla pilattu syöpäsairas diabeetikko, jolla on astmat ja ylivillkaudet yms yms yms

Mä en lisää mihinkään ruokaan suolaa. Esimerkiksi normi mausteissa (kuten grillimausteet ja jauhelihamausteet) on jo lisätty suola.
Joten meidän lapset eivät himoa suolaa. Isoin on jo 10v ja joskus syö sipsejäkin (taaperona söi myös makkaraa sellaisenaan ;) ), mutta ei se paljoa mussuta niitäkään. Tää taapero tykkää makkarasta, mutta ei me sitä pakettikaupalla anneta. Mä en vain ymmärrää tätä "AI KAUHIA! ÄLÄ vaan mene antamaan pikkuiselle kuin ihan pikkuiikkisen palasen tuota nitriittipommia!"- kommentteja.

Sen kerran kun meillä makkaraa tai nakkia syödään, eli muutaman kerran vuodessa lapsetkin saa kyllä. Saavat myös ketsuppia halutessaan sellaiseen ruokaan, jonka kanssa me vanhemmatkin syövät ketsuppia. Sitä kun syödään kerralla noin teelusikallinen, niin enpä hirveitä hysterioita vedä. Fetaa saa niinkuin muitakin juustoja. Jos tuo 1 v 4 kk ikäinen haluaisi aurajuustoa, antaisin sitäkin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä