Voike eläin vaistota tai "haistaa" alkaneen raskauden?

Eli mitä mieltä ootte? Tässä ollaan vuosi jo vauvaa koitettu saada alulle, ja aina vaan oireista huolimatta tulee negaa. Mutta tänään tapahtui jotain, mitä ihmettelen....meidän toinen kissa, joka ei voi sietää mua..on alkanut tänään kiehnäämään mun jaloissa ja tuli tänään jopa puskemaan ja nukkumaan mun syliin :eek: Tai sitten mä haisen silakalle... ;)
 
vieras

Ei aavistustakaan, mutta kyllähän aina tarinoita kuulee, miten eläimet "haistavat" ihmisistä jonkun sairauden tai lähestyvän kuoleman. Vanhusten hoitokodeista näitä kuullut. Voi olla urbaania legendaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Eli mitä mieltä ootte? Tässä ollaan vuosi jo vauvaa koitettu saada alulle, ja aina vaan oireista huolimatta tulee negaa. Mutta tänään tapahtui jotain, mitä ihmettelen....meidän toinen kissa, joka ei voi sietää mua..on alkanut tänään kiehnäämään mun jaloissa ja tuli tänään jopa puskemaan ja nukkumaan mun syliin :eek: Tai sitten mä haisen silakalle... ;)
sillä on dementtia :D :D :D :D .Meillä oli kissa 9V omissa oloissaan,luotti vain minuun.Mutta kun 10V tuli ikää niin rupesi jopa vieraiden jalkoja kiehnään.Mutta onnea vauva yritykseen toivottavasti tärppäisi pian.
 
Joo
Meidän silloin 14-vuotias beaglerouva kyöhnäsi mun kyljessä koko raskausajan. Joko vaistosi raskauden tai haistoi mun hormoniväsymyksen, ja nautiskeli siinä samassa pöhnässä.
 
Mä muistan kun aloin poikaa odottamaan ja mulla oli silloin koira. Siitä tuli heti raskauden alussa jo ihan mahdoton sylikoira ja jos mies tuli liian lähelle mua, niin alkoi uikuttaa. Siksi jotenkin tuntu jännältä toi kisun käytös, kun tosiaan ei musta liiemmin ole tähän mennessä pitänyt. Pitää nyt TAAS jännitellä.....menkat alkais vasta kuitenki viikon päästä.
 
Eläinkouluttaja Tuire Kaimio kertoo kirjassaan että hänellä oli koira, joka pystyi vaistoamaan raskaudet. Meni aina nuuhkimaan raskaana olevien mahoja :D Siinä oli parikin tarinaa, joissa tuo koira oli ilmaissut omistajalle kylässä olevan naisen olevan raskaana, vaikkei asiasta ollut puhuttu tai raskaus oli ihan alussa.

Kyllä kai ihmisen ominaistuokus muuttuu raskausaikana horminien vaikutuksesta ja eläin reakoi sitten siihen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eläin kyllä pystyy haistamaan sikiöveden ainakin
joo ja grillatun makkaran ja ruusut maljakossa ja vastaleivotun pullan ja paljon muuta. maki muuten pystyn.
Entä pystytkö haistamaan huumeet esim rekan renkaasta? Ihmisen raunioista? Jos kykenet tähänkin, sinulla on loistava tulevaisuus palvelukoirana esim tullissa.

 
mielenkiintoista
Mun kissat oli aivan ihmeissään hormonipiikeistä, joita koeputkihoitojen vuoksi pistelin. Todella kiinnostuneina tulivat haistelemaan jo huoneen toisesta päästä, kun otin vain kynän esille. Itse en siis haistanut (tietenkään) niissä mitään. Kissat istui aina piikitysten ajan pöydällä välineitä haistellen.

Tästä omasta kokemuksesta sanoisin, että takuulla voivat haistaa hormonimuutokset kehossa, jos kerran kynän sisällä olevan ampullinkin haistavat metrien päähän.
 
Helposti
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Eläinkouluttaja Tuire Kaimio kertoo kirjassaan että hänellä oli koira, joka pystyi vaistoamaan raskaudet. Meni aina nuuhkimaan raskaana olevien mahoja :D Siinä oli parikin tarinaa, joissa tuo koira oli ilmaissut omistajalle kylässä olevan naisen olevan raskaana, vaikkei asiasta ollut puhuttu tai raskaus oli ihan alussa.

Kyllä kai ihmisen ominaistuokus muuttuu raskausaikana horminien vaikutuksesta ja eläin reakoi sitten siihen
Itsekin haistan itsestäni, milloin on menkat alkamassa (itse asiassa tajusin sen teininä, kun silloinen poikaystäväni haistoi sen) ja silloin, kun olin raskaana oli ominaistuoksuni aivan erilainen, kuin normaalisti. Itse asiassa olen haistanut saman hajun yhdestä kaveristani kerran, kun istui lähellä ja oli lämmin. Viikkoa myöhemmin kertoi raskaudesta. Miksi siis koira ei haistaisi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eläin kyllä pystyy haistamaan sikiöveden ainakin
joo ja grillatun makkaran ja ruusut maljakossa ja vastaleivotun pullan ja paljon muuta. maki muuten pystyn.
Entä pystytkö haistamaan huumeet esim rekan renkaasta? Ihmisen raunioista? Jos kykenet tähänkin, sinulla on loistava tulevaisuus palvelukoirana esim tullissa.
eikun ihan oikeesti, katilo kysyi puhelimessa valkovuodon tuoksusta kun soitin ja epailin etta lapsivesi meni :)
 
meidän koira vaistos molemmat raskaudet ennen ku itse edes tiesin..
se yleensä istui ja istuu toki edelleen iltaisin mun sylissä..
yhtäkkiä sit rupes välttämään sitä...koko raskauden ajan vältteli mun mahan lähistöllä olemista
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helposti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Eläinkouluttaja Tuire Kaimio kertoo kirjassaan että hänellä oli koira, joka pystyi vaistoamaan raskaudet. Meni aina nuuhkimaan raskaana olevien mahoja :D Siinä oli parikin tarinaa, joissa tuo koira oli ilmaissut omistajalle kylässä olevan naisen olevan raskaana, vaikkei asiasta ollut puhuttu tai raskaus oli ihan alussa.

Kyllä kai ihmisen ominaistuokus muuttuu raskausaikana horminien vaikutuksesta ja eläin reakoi sitten siihen
Itsekin haistan itsestäni, milloin on menkat alkamassa (itse asiassa tajusin sen teininä, kun silloinen poikaystäväni haistoi sen) ja silloin, kun olin raskaana oli ominaistuoksuni aivan erilainen, kuin normaalisti. Itse asiassa olen haistanut saman hajun yhdestä kaveristani kerran, kun istui lähellä ja oli lämmin. Viikkoa myöhemmin kertoi raskaudesta. Miksi siis koira ei haistaisi?
Mä jo luulin et oon ainoa jolle on käyny noin et mies haistaa milloin menkat on alkamassa. :D Nyt raskausaikana meidän kissasta on kans tullut sen verran aikaisempaa enempi mun sylissä viihtyvä, et monta kertaa on käynyt mielessä et se vaistoaa muutoksen.

 
hau-hau
meen rotikkapoju kulki koko 9kk mun perässä ja vahti mua, kun odotin meen pikkukakkosta. Oli muuten aikas raivostuttavaa, ku aina kun käännyin, olin törmätä siihen... :) Enemmän se oli silloin kiinnostunu mun masusta, kun myöhemmin maailmaan tulleista pikkuihmisistä!
 

Yhteistyössä