Voihan piparkakkukirkko *lyö päätä seinään*

Tiitteräinen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
2 126
0
36
Pakko purkaa kun meni äsken totaalisesti hermot |O Päivällä tein hienoon piaprkakkukirkkoon palat valmiiksi ja koristelin ne. Ajattelin et nyt illalla kasaan sen (en ole ennen tehnyt piaprkakkutaloja, saatikka sitten kirkkoa) :whistle:
No, rupesin kasaamaan eikä se niin helppoa ollutkaan, yksin en saanut kasaan ja ruinasin miestä avuksi. No, yhdet sokerit paloi pohjaan ja sitten herra suostui saapumaan avuksi. Ja kesti ehkä 15 minsaa ja tää poltti sormensa siinä sokerissa. No, jatkoin kasaamista taas yksin mut ei siitä mitään tullu, aikani yritin kunnes pinna katkes päässä ja löin kasaan koko mökin :ashamed: Sinne meni karkit ja hienot koristelut, nyt kaduttaa :ashamed: Lupasin tytöllekkin (3vee) että aamulla sitten näet sen, hän kun on toivonut kirkkoa :'( Olisinpa edes säästänyt ne katot sun muut ja tehnyt muutaman osan lisää ja vähän helpommalla kaavalla tuon. Nyt tekis mieli keskellä yötä lähtee tuosta 10 kilsan päästä ostamaan piparkakkutaikinaa et saisin aamuksi talon valmiiksi, mut en taida jaksaa ja mieski sanoo ettet varmaan mee. Huoh...minä ja mun lyhyt pinnani :ashamed: Pitää maanantaina hakea kaupasta uudet taikinat ja yrittää jotain helpompaa. Hitsi että osaakin nyt harmittaa kun on jo vähän tyyntynyt. Sit ukko viel sanoo et ei ole mun vika ettet osaa tehdä :headwall: :headwall: Jospa tyttö ei kovin harmissaan olis kun lupaan uuden tehdä.

Että elkää koskaan kasatko piaprkakkutaloa yöllä väsyneenä ja muka lapsilta rauhassa. :ashamed:

Mulla paloi proput itsenäisyyspäivänä, kun kasailin kaupasta ostettua perustönöä.. sormet paloi ja kaikkee.. Oli todellakin lähellä etten laittanut paskaksi sitä mökkiä siinä vaiheessa kun lämittelin kymmenettä kertaa sokeria ja kaikki meni lekkeriksi vaikka mieskin oli siinä auttamassa. Kun viimein sain sen tönön kasaan, lätkäisin viimeiset koristeet puolihuolimattomasti paikalleen. Ihan nättihän tuosta kyllä tuli mutta.. Harkitsen vakavasti uudelleen, että ostanko moista tuomiopäivänhökkeliä ensi vuonna.

Joo ja oli myös mun eka piparkakkutalo.. mahdollisesti myös viimeinen. :kieh:

Minä kasaan aina siitä valmiista talon, mutta koristelun suorittavat meidän lapset, aina tulee hienoja, ja varsin taiteellisia luomuksia.
Ei pidä ottaa niin vakavasti, lapset tykkää vaikka olisikin katot vinossa jne.

Se sokeri muuten kovettuu ihan älyttömän nopeasti. Vaikka olis rakennuksen alku ihan sokeripannun vieressä, niin se sokeri ehtii kovettua ennen kuin osat ehtii paikalleen.
Yhden kerran kokeilin tomusokerisotkua, mutta ei sillä pysynyt kiinni.

Ja muumitalomuotit on kerran käytetty(hermot meni täysin), sitten annoin siskollekin ne(vahinko kiertämään)...kyllä sekin kiros :) Oli vielä hänen ensimmäinen piparkakkutalo. Toista kertaa ei ilmeisesti yritä tehdä...

kahtena vuotena oon muumitalon tehny ja KERTAAKAAN EN ENÄÄ PIPARI TALOA SUOSTU TEKEMÄÄN!

myynnissä olisi siis 2 kertaa käytetyt muumipipari talon muotit!!! saat ne postikulujen hinnalla!!!

Yhteistyössä