voidetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiivaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiivaan?

Vieras
Tiedättekö saako raskaana olessa käyttää niitä voidemaisia, apteekista ilman reseptiä saatavia hiivatulehduslääkkeitä?

Lääkäri varoitti minua, että hiivatulehdukset ovat erittäin yleisiä raskaana olevilla naisilla, ja sanoi että voin hakea apteekista niitä emätintableteita jos tulehdus iskee. No nyt se iski ja kaapissa olisi sitä voidetta. Voiko sitä käyttää?

Mulla on kyllä voide auttanut, kun sitä on laittanut heti, kun oireet (=kutina) iskee. Silloin tosin tulehdus on ollut niin alkuvaiheessa, että ei ole tarvinut kovin syvälle laittaakaan, emättimen suulle ja ulkoisiin sp-elimiin laittaminen on riittänyt. Itse inhoan yli kaiken niitä emätinpuikkoja, enkä edes saa niitä riittävän syvälle ilman asetinta, tulevat heti pois kun menee vessaan ja joutuu ponnistamaan, joten siinä vaiheessa, kun pelkkä voide ei riitä, olenkin pulassa, kun asettimen käyttö on kielletty.

Kannattaa laittaa puikko juuri ennen nukkumaan menoa vaikka ihan sängyssä niin ei tarvitse enää nousta ylös ja puikko ei pääse valahtamaan pois. Ainakin mulla on pysynyt hyvin. Tietysti raskauden aikana yöllä tulee pissahätä ja joutuu menemään vessaan. Mutta kannattaa käydä tyhjentämässä suolensa ennen puikon laittoa, ettei tule isompi hätä ja joudu sen vuoksi ponnistelemaan. Vai mitä tarkoitit tuolla ponnistelulla?

Toivottovasti näistä vinkeistä oli jotain hyötyä. En itsekään ole kovin innostunut tunkemaan puikkoa ""sinne"" ilman asetinta, mutta pakko se vaan on. Kerran pyysin miestäni auttamaan ja hän teki sen kyllä oikein mielellään eikä se ollut hänen mielestään mitenkään ""etovaa"" tms. Hädässä ystävä tunnetaan... :)

Juu, tuota minä tarkoitin ponnistelulla :)

Mulla on ilmeisesti outo rakko, olen koko aikuisikäni joutunut käymään vessassa pari kertaa yössä. Mutta ei se pissalla käydessä yleensä pois tule se puikko, vaan aamulla isommalla asialla. Mulla ainakaan se ei nimittäin yön aikana liukene kuin vähän.

No (koputetaan puuta), en ole onneksi vähään aikaan noita puikkoja tarvinut, toivottavasti en tarvi nyt raskausaikanakaan.

joo, asetinta ei saa käyttää ja merkkinä ainaskin mun terkka sanoi Canesten. Käytin Canesten-emätinpuikon eli sen yhden mutta missä oli suurin kerta-annos, ei tartte joka ilta työnnellä.. Hiivaa oli mulla alkukolmanneksella ja nyt kun on jo viimeinen kolmannes en ole hiivaa sen koommin huomannut! eli rv 33+4 tänään.

Yhteistyössä