Voi yhden kerran... Onks meitin juhlat jo pilalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis nyt on organisointiongelma, ja paha sellainen.
Sunnuntaina on tytön rippijuhlat, kirkko alkaa klo 10 ja klo 12 mennessä se on loppunut jonka jälkeen vieraat tulee sit kahvittelemaan ym.

No, missä vaiheessa mie ne kakut täytän ja koristelen,kun noissa hyydykekakuissa on ohjeena, että anna hyytyä yön yli.
Siis pyhäaamuna mie en enää ehdi laittaa kakkuja ym, kun on kirkkoon kuskauksia: tyttö klo 8.30 kirkkoon, sit kotiin ja muuta väkeä kyytiin ja takas kirkolle.

Lauantaipäivänä mun piti tehdä kakut ym, mutta jos mie lauantaina täyttelen täytekakut ja voileipäkakut ja hyydykekakut, niin milloin ne voi sit päälystää ja koristella? Ja kauanko ne säilyy nahistumatta?

Ja kun piti salaattiakin tehdä... Mites kauan se säilyy ns. hyvänä?

No joo... oishan siinä se lauantain myöhäisilta, JOS juuri silloin ei ois tytön hakua lentoasemalta... kone laskeutuu klo 23, jos se on aikataulussaan ja sit ollaankin kotona vasta joskus liki yhtä yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miksi ihmeessä sä yrität selvitä kaikesta yksin? Hyvä ihminen, ota apua :o Kuskaukset isännyydelle, joku keittiöön avuksi ym. :wave:

Siis kun tuonne kirkkoon vienti aamulla on mun heiniä sentakia, kun mies vahtii pikkuväkeä, joka ei lähde kirkkoon.

etkö sä vois olla pikkuväen kanssa kotona ja samalla koittaa niitä kakkuja laitella..? :)

Ei kaikkea ole pakko yksin tehdä. Itse ainakin ostin tytön ristiäisiin täytekakun ja voileipäkakut leipomosta. Mulla kun ei ole apujoukkoja ja aattelin itsäni siinä tilanteessa!

Kyl ne kakut voi tehdä edellisenä päivänä ihan valmiiksi muuten mut laitat voileipäkakun koristeet aamulla ja teet salaatin, nyt vähän sukulaistätejä apuun niin kyllä se siitä.
Eikö esim lapsen kummi voisi hoitaa kyyditykset?

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
etkö sä vois olla pikkuväen kanssa kotona ja samalla koittaa niitä kakkuja laitella..? :)

No tyttö kun niin kovin toivoo, että mie olisin siellä kirkossa :ashamed:

niinniin, aivan :)
no sitten ei muu auta kun herätä sunnuntaina anivarhain ellet saa ketään apuun? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Aamulla vaan heräät tarpeeks ajoissa tekemään koristeet. Hyytelykakut voit hyvin tehdä edellisenä iltana tai vaikka aikaisemminkin. Salaatti on tehtävä aamulla, eikä sitten kastiketta sekaan. Muuten nahistuu.

Niin mie vähän pelkäsin... että yöunilla ei juhlita tuona edellisenä yönä, kun piti sattua just tuolle illalle tuon toisen tytön haku.
Mie jotenkin olin kivitellut, että se ois ollut pe - la välinen yö, mutta ei se sit ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyl ne kakut voi tehdä edellisenä päivänä ihan valmiiksi muuten mut laitat voileipäkakun koristeet aamulla ja teet salaatin, nyt vähän sukulaistätejä apuun niin kyllä se siitä.
Eikö esim lapsen kummi voisi hoitaa kyyditykset?

No ei *huokaus*, kun ei ole hällä ajokorttia, ja hänkin on mun kuskaamisen varassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Aamulla vaan heräät tarpeeks ajoissa tekemään koristeet. Hyytelykakut voit hyvin tehdä edellisenä iltana tai vaikka aikaisemminkin. Salaatti on tehtävä aamulla, eikä sitten kastiketta sekaan. Muuten nahistuu.

Niin mie vähän pelkäsin... että yöunilla ei juhlita tuona edellisenä yönä, kun piti sattua just tuolle illalle tuon toisen tytön haku.
Mie jotenkin olin kivitellut, että se ois ollut pe - la välinen yö, mutta ei se sit ollutkaan.

eiks se lentokenttävieras voi tulla taksilla? Tai joku muu häntä hakea..

minä aattelin kattaa illalla jo valmiiksi seisovanpöydän. Ja kakut koritelen illasta kans hyvin ne on säilyneet. Aamulla kumminkin kova sutina. Meillä jo 3 rippijuhlat :D .Yksin hyvin olen selvinny kuten lakkiaisistakin kyllä se onnistuu kun kaikki on valmiiksi suunniteltu. :D

Lentokentältä vois hakea joku muu, eikös?

Laita illalla kakut koristeita vaille valmiiksi, koristelut asettelet tarjottimelle/lautaselle valmiiksi (tarvittaessa kylmään kelmun alle). Jos mies yhtään on näppärä käsistään, niin se voi siirtää ne aamupäivällä siittä kakun päälle =) tai joku muu, mutta onpahan nopeeta kun ovat siinä valmiina.

Yhteistyössä