Voi vit.... mitä kakara nyt teki, hajoitti eteisestä ikkunan ja syy....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilperin äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilperin äiti"

Vieras
kun ei aluksi saanut haluamaansa pehmolelua reppuun kouluun vietäväksi. Hän päätti sitten tehdä noin. Noh kun kiukkuisena hain sen toivoman lelun ja laitoin sen reppuun + päätin sitten hieman "pölläyttää" lasta kun noin tyhmän tempun teki, niin eikös koulutaxi ollutkin pihassa. En tiedä mitä kuski asiasta ajatteli? Tai että mitä lapsi asiasta koulussa puhuu? Mutta kun minä hermostun kunnolla lapsen noihin tyhmiin tempauksiin, niin siitä on oksat pois. Helvetin helvetti miltä tuo ikkuna nyt näyttää ja paljonko edes uusi tulee maksamaan.

Tuota olen aina kakarassa pelännyt, että milloin hän vielä raivospäissään hajottaa tuon ikkunan ja näin äkkiä se tilanne sitten tuli vastaan.

Noh tästä ei kyllä lapselle seuraa mitään muuta kuin ikävyyksiä, ei kyllä tule enää hetkilleen tänne pelaamaan yhtään mitään, ei saa mitään uusia kivoja leluja jne jne.

Enkä tiedä miten vielä rankaisisin lasta kun hän koulusta kotiin tulee? On niin raivostunut olotila lapsen tempaukseen. 7v on tenava jo ja käytös on kuitenkin kuin pikku lapsella toisinaan.

Nytkin tämmöistä ei olisi tullut, jos lapsi olisi herännyt ajoissa, syönyt ajoissa, pukenut reippaasti päällensä ja mennyt ulos odottamaan. Vaan ei kun piti vitkutella ja vatkutella melkein viime minuuteille asti, niin, että minä lopulta olin raivoissani lapsen hidastelulle. Sitten vain äkeissäni puin lapsen päälle ja nakkasin hänet huutavana ulos ilman mieleistä pehmoleluaan. Kun käänsin selkäni, kuului ikkunalasin särkyvä helähdys.

Miksi se kuitenkin sitten sai sen lelun? Tollasen jälkeen? Palkinto " hyvästä" käytöksestä?
Ihme jos käyttäytyy kuten käyttäytyy jos mistään einpidetä kiinni ja aina kuitenkin saa tahtonsa läpi.

Pölläyttää?

vieras, sepä se on lapsen kanssa hankalaa kun on niin omaehtoinen lapsi ja haluaa tehdä ihan niin kuin itse haluaa. on pistettävä kovaa kovaa vastaan välillä, että saa hänet tottelemaan. pääasiassa hän on kuitenkin ihan kiltisti. tämä aamu nyt taas oli tälläinen hankala ja vaikea.

Myyköön leluja ja pelejä sen edestä, että saa ikkunan maksettua. Mä olisin tuossa tilanteessa varmaan repinyt sen pehmolelun kappaleiksi, en ainakaan antanut sitä sille. Toisaalta mun lapset ei ole tuommoisia.

dsf, no millaisia sinun tenavat sitten ovat? Ei minullakaan tenava ole kertaakaan ollut vielä näin mahdoton kuin nyt on. Onhan hän muuten kiukutellut ja saanut raivareita näihin aikoihin asti. En nyt tiedä tuota lelujen ja pelien myymistä, legot ovat hänelle rakas juttu eikä hän halua taatusti niistä luopua.

Sen viivyttelyn aamutoimissa olit osin itse sallinut? Jos olisit vaatinut ehdottomasti toimimaan ja valvonut että myös toimitaan niin ei olisi tullut ehkä niin pitkää viivytystä? Meillä myös saman moinen lapsi, nyt jo isompi, mutta aamut oli pakko pyhittää täydelle keskittymiselle lapsen kouluun lähtöön tai viivyttelyä olisi ollut aina.

Että sain hänet lähteämään taxiin ja kouluun. Ei hän olisi muuten sinne mennyt. Mutta tästä tulikin mieleen, että tämä saakin jäädä viimeiseksi päiväksi , että hän vie pehmon kouluun. Huomisesta alkaen hän ei enää vie. Siitäpähän oppii.

[QUOTE="Lilli";26134595]Palkitsit sitten lapsen ikkunan rikkomisesta hakemalla pehmolelun... ei ihme että et saa otetta lapseen...[/QUOTE]

Jos jatkat tätä niin saat pelätä lastasi loppuelämän.
Teini-iässä teillä asuu jo " hirviö" .

Ymmärrän että hermot menee, mutta tukistaminen ja poskelle läpsäyttäminen eivät ole sallittuja keinoja.Mitä väkivalta hyödyttää?Tulee mieleen että kun teet noin kerran, niin toistuuko se seuraavassa ongelma tilanteessa?

no kyllä toimit todella väärin!lelun hakeminen-vääriin!väkivalta-väärin!

Ja nyt kehittelet lisää kostoa,on se mukava lapsen tulla kotiin kun äiti ties mitä kivaa kehitellyt,liekkö lisää pöllyytät...payback time!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26134637:
Että sain hänet lähteämään taxiin ja kouluun. Ei hän olisi muuten sinne mennyt. Mutta tästä tulikin mieleen, että tämä saakin jäädä viimeiseksi päiväksi , että hän vie pehmon kouluun. Huomisesta alkaen hän ei enää vie. Siitäpähän oppii.

miten niin ei olisi mennyt. Lapsi pihalle ja sillä selvä. Ei kai hän nyt karkuun juokse koulutaksia ja saako kouluihin viedä leluja? Joka päivä ja tuon ikäiset? Meillä ei eskariinkaan saa.

Big, kai hän ikkunan jollakin esineellä sitten hajotti. En nähnyt että millä. Sai raivarit ja ikkuna hajosi.

Mrs Bean, minä hoputin, huusin ja karjuin jo lopulta, että aikaa on enää tämän ja tämän verran taxin tuloon. Nyt vauhtia ja ei mitään hyötyä. Ensin tenava meinasi jättää koko aamiaisen syömäti. Komensin hänet syömään sitten edes viilin ,että edes jollakin jaksaisi olla ruokaan asti. Lopulta tuo piti syöttää lapselle, kun vitkuttlee ja vatkuttelee. Kello oli tuolloin jo noin 8:05. Noh sitten ei muuta kuin äkeissäni aloin pukea lasta, kun siihen olisi häneltä itseltään tuhraantunut jo liikaa aikaa. Sitten alkoikin kitinä pehmolelun vaihtamisesta, ihan viime metreillä ennen taxin tuloa. Silloin hermostuin jo kunnolla kakaraan ja heitin hänet ulos. Käänsin selkäni ja sitten kuuluikin ikkunalasin helähdys.

Uusimmat

Yhteistyössä