[QUOTE="viima";28926249]Puolet jaksoin lukea,mutta pakko kommentoida...
Missä parisuhde ja perheen yhteinen aika jos tehään vuoroin töitä?!Missä ihmisten halu olla parisuhteen toisen puolen kanssa ja omien lastensa?
Ei ole ihme että ihmiset palaa loppuun ja tulee avioeroja ja ampumistapauksia lisää................................................Hirveet asunto ja auto lainat....................Onko pakko elää niin leveesti? Vähemmälläkin pärjää kun ei ota kamalia lainoja!
Meilläkin on asunto ja auto laina ja metsä lainaa,mutta se on vain murto osa monien monien monien perheiden lainoista vaikka metsääkin on liki 100ha.Pienillä tuloilla eletään.Mutta NAUTITAAN parisuhteesta TÄYSIN rinnoin ja yhteisistä hetkistä ison perheen kanssa.Kera eläimien.
ELämä on ihanaa!!!Työ paineet VEKS!Meille on tärkeää että meillä on toisemme ja saamme viettää aikaa läheisten kanssa nauttienkin elämästä,vaikka töitä tehään niin töissä kun kotonakin,mutta paljon on yhteisiä perheen ruoka ja leikki ja telkkari ja retki aikaa...
Mä olen lapset hoitanut kotona niin pitkään kun se on ollut vähänkään mahollista...mä en ole halunnut viedä 9k ikäistä pientä lastani hoitoon seikkailemaan kaikkien sekaan paskat housussa...niin se vaan on...niin se vaan menee.Se karu totuus.Elän hetken ehkä pitemmänkin pienillä tuloillani että lapseni ei joudu tuohon...[/QUOTE]
No tuossapa se, sitä voi elää pienemmilläkin tuloilla, ja tietenkin saa olla kotona jos haluaa, mutta ei sitä minusta kuulu valtion kustantaa.
Se pari vuotta kun ne lapset on "liian pieniä" päivähoitoon, on tosiaan VAIN pari vuotta, josta osa on ihan normaali äitiyslomaan kuuuluvaa. Parisuhdeaikaa ei oo paljoa mutta, kun ajattelee että se on vaan pari vuotta sitä rankinta aikaa ja sit alkaa helpottaa, niin kyllä sen jaksaa. Ne pienet hetket rauhassa saunan jälkeen tai vapailla kun lapset nukkuu, silloin niitä vasta osaakin arvostaa.
En tiedä miten noi eläimet tähän nyt liitty, on meilläkin eläimiä kuin pienellä maatilalla, luontoa, leikkiä, pelejä vaikka ollaan molemmat töissä. Elämä on ihanaa
Olen molempien lasten kanssa kokenyt että kyllä ne lapset sitten jo yli 2 v. tykkää olla siellä hoidossa leikkimässä muiden kanssa ja puuhaamassa, eikä sen tartte tarkottaa 10 tuntia 5 pv viikossa että menee hoitoon. Mun periaate oli että kun osaavat puhumalla itseään ilmaista ja on suunnilleen kuivaksi oppinut, niin voi olla hoidossakin. Meillä on ollut kokemuksia vain ihanista päivähoitopaikoista. Liekö tuuria sitten kun täällä niitä vaan haukutaan.