Voi vattu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

natsku

Vieras
Tässä männä viikolla kun menin työnantajalta kysymään, että kun kerta hän olisi vaatinut minua pitämään lomani kesäkuussa, jonka loppuun työsopimus on kirjoitettu, syystä että työntekijöitä on silloin liikaa työhön nähden, niin onko mahollista muuttaa työsopimuksen päättymispäivää. Hän sanoi, että on ja rupesi sitten koneelta kattomaan miten se onnistuu. päätyi sitten tehtailemaan mulle paperin, jossa työsuhde päättyisi jo kuukautta aiemmin. MUTTA: Siihen paperiin tuli kruksi kohtaan eroaminen kaupungin palveluksesta... Monta kertaa hälle painotin, että jos ei pysty muuten tekemään kuin irtisanomisena, niin sitten otan ne lomat, koska en halua kesäksi karenssiin. No hän laittoi tuon paperin menemään jollekkin henkilöstö (?) ihmiselle tarkistettavaksi kai... Eli nyt oon sitten epävarma että millon työsuhde sitten päättyy ja että menikö se nyt kuitenkin irtisanoutumisena eteenpäin. Ja tietysti tää esimies jäi het seuraavana päivänä lomalle ja tulee takas vasta ens maanantaina... :headwall: Voisinkohan koittaa olla yhteydessä siihen henkilöön jolle hän sen paperin sitten laitto? Kaikki tapahtui vielä hirveen nopeasti ja se paperikin lähti ihan sähkösesti eteenpäin, eli mihinkään en nimeäni kirjottanut, mutta tarviaako tänä päivänä ees kirjottaa, kun kaikki tapahtuu tuolleen koneella..?? Et vähän ahistaa, kun tässä on jo muutaman päivän miettinyt, että tuleeko kuiva, vai vielä kuivempi kesä... :attn:

en ymmärtänyt pointtiasi; työ loppuu kesäkuun lopussa, ja sulla loma ennen sitä... olisitko halunnut olla töissö kesäkuussa vai pitää lomasi muulloin? vai et pitää lomaa ollenkaan?

Ei kun työsopimus oli tehty kesäkuun loppuun ja olin tietysti kuvitellut, että saisin sitten heinäkuussa lomarahat, kun olen kesäkuun vielä töissä. No, mulle olikin sitten pistetty yllätyslomat siihen kesäkuulle, minkä ilmeisesti työnantaja voi tehdä halutessaan (olla p***). Tuon lisäksi olisi pitänyt pitää viikko palkattomana. No minä (tyhmä) ajattelin sitten, että samahan minun on lopettaa työt jo kesäkuun alussa jos ei kerta tarvita, siis JOS sen lopettamisen voi tehdä muuten kun irtisanoutumisena. Ja sain semmoisen kuvan pomon puheesta, että onnistuu, mutta nyt sitten kumminkin mietityttää. :/

eihän sitä työtä oikeen voi lopettaa muuten kuin irtisanoutumalla... jo ansaitut lomapäivät on ilmeisti laitettu kesäkuulle ja jos ne ei riitä koko kuuksi siinä olis viikko palkatonta, eli silloin päivät riittäisi koko kesäkuuksi niinkuin alunperin työsopimus on. useat työnantajat antavat loman vain aikana, eivät maksa rahana ja loma rahan saat jokatapauksessa ansaituilta lomapäiviltä, se ei ole kuukauteen sidottu

Niin... Tunnen itteni oikeasti tosi idiootiksi!!! Olisi se pomo kyllä voinut sanoa, että se on sitten irtisanoutuminen ja että karenssihan siitä sitten tulisi... Ei vitja että oon tyhmä!!! :headwall: :headwall: \|O :'(

se on nyt työnantajasta kiinni mitä se laittaa työn lopuumisen syyksi; jos työsoppari on määräaikainen niin ei pitäis olla ongelmia työkkärin suhteen, mutta jos ta kirj. oma pyyntö siitähän se karenssin paukkaa :(

Älä missään nimessä lopeta kuukautta aiemmin, vaikka työnantaja irtisanoisi. Sinähän menetät siinä kuukauden palkan. En ihan ymmärtänyt tätä. Jos otat lomarahat rahana. Liitto/kela laskee ne sinulle palkaksi ja olet pidempään omavastuulla. Työnantaja hykertelee siellä mielissään. :/

Joo, työtoditukseen pitäisi tulla: työsuhteen pättymisen syy: määräaikainen. Eli työkkärin kanssa ei pitäisi sitten tulla ongelmaa, mutta entäs kun työttömyyskassaan pitää toimittaa kaikenmaailman lipuketta työsopimuksesta lähtien, niin eiköhän ne sitten siellä katso, että oon irtisanonut itteni, kun ei päivämäärät täsmää... Eli laittavat sitten karenssiin. :attn: Voinkohan mie perua vielä koko jutun... :/

Tottakai voit perua. Ja jos työnantaja on vastaan niin sano kysyväsi työttömyyskassalta mielipidettä ennen allekirjoitusta. Eli kannattaa sieltä muutenkin kysyä.

Muistutuksena kaikille, että lomia ei kannata ottaa rahana jos on jäämässä työttömäksi. Kassa laskee ne tuloksi ja omavastuu voi olla toista kuukauttakin (kertyneistä lomapäivistä riippuen).

Mun mielestä tuo koko juttu jäi muutenkin ihan auki, siis pomo antoi ymmärtää, että jos tulee työtodistukseen taikka pavelusuhdetodistukseen jotain "väärin" niin voisi perua. Ja ei kait se ole muutenkaan myöhäistä, kun ei vielä ole ko. päivä (päättymispäivä) lähelläkään... Huh!