Alkuperäinen kirjoittaja Laina:
Alkuperäinen kirjoittaja pankkiiri:
kyllä se niin on, kun nuorisolle lainaa rahaa, niin takasinmaksu kyllä tahtoo olla takkusta eli kaikkeen muuhun on rahaa vaan ei siihen velkaan josta ei mitään virallista paperia ole.
on tässä lainattu niin pojalle kun tytöllekin, millon on joulu ja milloin on juhannus ja ei täs kuussa pysty lyhentään
enää en lainaa lapsille tai kenellekään muullekaan
Ei nykyajan nuorisolla ole mitään tajua rahasta. Kaikki pitää ostaa velaksi, ei osata säästää, matkustella pitää vaikka ei ole rahaa, ihmettelevät kuinka velka täytyykin maksaa takaisin, sossu on työpaikan vaihtoehto
...

Aiemminhan ei velaksi ostettukaan

Olenpa kuunnellut tuon vanhemman sukupolven juttuja, niin kyllä siellä oli velaksi ostettu autot ja asunnot, pesukoneeseen ei enää ollut varaa, niin pyykit kiikutettiin omille vanhemmille pestäväksi vielä silloinkin, kun oli jo lapsia. Sillointällöin lomailivatkin
Vaikka elintaso on kasvanut, niin turhaan sitä katkerana selittää, kuinka nykyajan nuoret ei ymmärrä rahan arvoa. Ei kaikki toki ymmärräkään, mutta useimmat kyllä.
Meillä on kaikki kodin tarvikkeet ostettu omilla itse tienatuilla ja säästetyillä rahoilla. Asunto on vielä pankin, mutta itse tienatuilla rahoilla sitä on jo paljon lyhennetty. Autokin oli osamaksulla, mutta se on jo ajat sitten maksettu. Säästöön karttuu joka kuukausi sievoinen summa, lapsetkin puetaan ja ruokitaan itse

Sen verran vanhempien apua on käytetty, että ovat takaajina asuntolainassa. Isäni sanoin siksi, että luottaa minuun sataprosenttisesti, koska ikinä en ole jättänyt asioitani hoitamatta.
Niin, emmekä me mitään rikkaita ole. Minä olen hoitovapaalla, pian jään äitiyslomalle ja mieheni ihan perusduunari