Voi v**un appiukko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuri85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä en nyt ihan ymmärtänyt et mitä tää appiukko liittyy tohon lainaan :o
mitenkä se toisen lainan voi lunastaa???

siitä ei oo mitään sopimusta, suullinen vaan "maksakaa ku jaksatte ja pystytte", eli se voi ottaa sen lainan nimiinsä jos haluaa. Oli jo kerran ottamassa, kun meillä oli rahat tiukilla, nii se sano että hän ottaa sen lainan ja me maksettaas hälle sit ku on rahaa seur. kerran...

mutta vaikka ei ole kuin suullinen sopimus, niin eihän se voi TEIDÄN lainaa ilman teidän suostumusta lunastaa
:o

Pidemmän päälle ku tätä touhuu on kattonu, nii nää suvun "päämiehet" tekee mitä tykkää ja muut vikisee.

Mä en ymmärrä kyllä tätä tilannetta yhtään. Miks ette mene pankkiin ja ota lainaa ja sitten maksatte sille sedälle kaikki pois? Onko teillä sitten aina raha-asiat niin retuperällä, että appiukon oikeesti pitää katsoa perään? Ei jymmärrä ollenkaan...

Siis täähän kuulostaa ihan uskomattomalta :o

Jos mä olisin nyt te... mä menisin saman tien pankkiin, hakisin tarvittavan lainan sieltä. Maksaisin ÄKKIÄ sedälle lainan pois ja lähtisin sinne reissuun ihan piruuttanikin. Pieni näpäytys edes appiukolle ettei teidän elämään voi noin vaan puuttua. Hitto vie!

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Mä en ymmärrä kyllä tätä tilannetta yhtään. Miks ette mene pankkiin ja ota lainaa ja sitten maksatte sille sedälle kaikki pois? Onko teillä sitten aina raha-asiat niin retuperällä, että appiukon oikeesti pitää katsoa perään? Ei jymmärrä ollenkaan...

No ei tartte kattoa perään ei. Sillä vaan on joku sairaallonen pakkomielle hallita jokaista lastaan ja niiden elämää koski se sitten, taloutta,asumismuotoa,hiustenväriä,tatuointeja,kyläilyä vanhemmilla,tupakanpolttoa,loma-aktivitteetejä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Siis.. onko tollasia miehiä oikeesti :O Jotka ei osaa sanoa vanhemmilleen vastaan...HUH HUH!

On :kieh: :kieh: :kieh:

Sähän voisit sitten sanoa suorat sanat appiukolles niin että tajuu pitää nokkansa erossa teijän asioista.

sitte ku sanoo suorat sanat (oon tän pari kertaa tehny), alkaa se suvun kesken paskanjauhaminen minusta, ja anoppi soittaa ukolle sit joka toinen tunti ja itkee ja huutaa että miks te meitä näin kohtelette ja mitä pahaa me ollaan tehty jne... :x

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Siis täähän kuulostaa ihan uskomattomalta :o

Jos mä olisin nyt te... mä menisin saman tien pankkiin, hakisin tarvittavan lainan sieltä. Maksaisin ÄKKIÄ sedälle lainan pois ja lähtisin sinne reissuun ihan piruuttanikin. Pieni näpäytys edes appiukolle ettei teidän elämään voi noin vaan puuttua. Hitto vie!

Tätä minäkin kannatan. Se ukko vahtii teitä loppuikänne jos ette ite katkase tota juttua. Näin sen voisi hoitaa kuitenkin ihan siististi. Jospa miehesi isäkin tajuaisi että napanuora on nyt katkastu.

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
No onpas kummallinen reaktio apelta.Mikä se haittaa, jos reissuun lähdette jos siitä huolimatta lyhennätte autolainaa sovitun mukaisesti?

tätä mäki mietin,vai meinaskohan appi että jos on ylimäärästä rahaa niin paljon että voi lomalle lähtee niin samalla rahallahan lyhentää sitä lainaa ja unohtaa sen loman...<--tuttu ajattelutapa meidän suvussa

Herra varjele, eikö miehesi siis reagoi tähän mitenkään? Minä saisin hepulin, jos mies ei saisi sen vertaa isäänsä kuriin, että lopettaisi järjettömän alistamisen.

Koko kuvio kuulostaa niin kipeältä, että jotenkin tuntuu vaikeaksi uskoa sitä edes todeksi - lainojen lunastaminen sukulaisilta vastoin lainanottajan lupaa, lapanen poika joka ei saa isälleen sanottua vastaan jne jne. Suosittelen että otatte aika ison etäisyyden mokomaan porukkaan, koska muuten teidänkin lapsenne vielä elävät samaa sirkusta aikuisina...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
No onpas kummallinen reaktio apelta.Mikä se haittaa, jos reissuun lähdette jos siitä huolimatta lyhennätte autolainaa sovitun mukaisesti?

tätä mäki mietin,vai meinaskohan appi että jos on ylimäärästä rahaa niin paljon että voi lomalle lähtee niin samalla rahallahan lyhentää sitä lainaa ja unohtaa sen loman...<--tuttu ajattelutapa meidän suvussa

Juurikin näin se menee. Sama oli vuos sitte ku mentiin häämatkalle lappiin mökille, nii siitäki tuli kamala haloo että no kyllä ne rahat pitää paremmin sijottaa...
Hitto tuo mies raataa perseensä puhki tekemällä jo pitkälle kolmatta vuotta 10-16 tunnin päivää ja se on lomansa ansainnu.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Herra varjele, eikö miehesi siis reagoi tähän mitenkään? Minä saisin hepulin, jos mies ei saisi sen vertaa isäänsä kuriin, että lopettaisi järjettömän alistamisen.

Koko kuvio kuulostaa niin kipeältä, että jotenkin tuntuu vaikeaksi uskoa sitä edes todeksi - lainojen lunastaminen sukulaisilta vastoin lainanottajan lupaa, lapanen poika joka ei saa isälleen sanottua vastaan jne jne. Suosittelen että otatte aika ison etäisyyden mokomaan porukkaan, koska muuten teidänkin lapsenne vielä elävät samaa sirkusta aikuisina...

Minä en ainakaan aio siellä vierailla piiiiitkiin aikoihin. ja meille saa tulla lapsenlasta kattomaan, sillo ku minä en oo paikalla. :kieh:

ja ettei menis vain sun appiukon haukkumiseen niin kyllä sun mieski ansaitsee osansa. Miks se antaa isänsä tehdä tollasta. Käske sen olla mies!

En tiiä mikä sillä on. Häitten aikaa ku oli sama show nii sillo jo oli kamalat riidat, ja mie sanoin ukolle että saa nyt päättää meneekö mun vai vanhempiensa kanssa naimisiin...

ja ettei menis vain sun appiukon haukkumiseen niin kyllä sun mieski ansaitsee osansa. Miks se antaa isänsä tehdä tollasta. Käske sen olla mies!

En tiiä mikä sillä on. Häitten aikaa ku oli sama show nii sillo jo oli kamalat riidat, ja mie sanoin ukolle että saa nyt päättää meneekö mun vai vanhempiensa kanssa naimisiin...

No nyt näyttää kyllä, että poika on isänsä kanssa naimisissa aika tukevasti. Tuossa voi tulla vastaan ikävä kunnioittamisongelma. En oikein osaa kunnioittaa ihmistä, joka antaa pompottaa itseään ja sivuuttaa oman perheensä ulkopuolisten takia...

Sano että menet poliisin juttusille ja teet ilmoituksen kiristämisestä. Sano että sinua ei uhkailla tai poliisit uhkaavat sitä. Ja eihän sitä tarvii mennä niin pitkälle jos pelkkä sanominen riittää.. Älä välitä mitä sukulaisille jauhaa, varmaan ovat nähneet tämän henkilön "ihanat ominaisuudet" ajan saatossa. Eivät vaan sitä sano.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

No nyt näyttää kyllä, että poika on isänsä kanssa naimisissa aika tukevasti. Tuossa voi tulla vastaan ikävä kunnioittamisongelma. En oikein osaa kunnioittaa ihmistä, joka antaa pompottaa itseään ja sivuuttaa oman perheensä ulkopuolisten takia...

Näinpä se valitettavasti on.... tää alkaa oleen kohta liian iso ongemla meidän suhteessa. Itse kun en ymmärrä sitä miks pitää aikuisen ihmisen olla omissa vanhemmissaan nii kiinni että niiden sana on laki...

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
Sano että menet poliisin juttusille ja teet ilmoituksen kiristämisestä. Sano että sinua ei uhkailla tai poliisit uhkaavat sitä. Ja eihän sitä tarvii mennä niin pitkälle jos pelkkä sanominen riittää.. Älä välitä mitä sukulaisille jauhaa, varmaan ovat nähneet tämän henkilön "ihanat ominaisuudet" ajan saatossa. Eivät vaan sitä sano.

Valitettavsti vaan tää "vanhempi" sukupolvi on koko pirun suvussa samanlaisia kyttääjiä ja kontrollifriikkejä... |O

voi että kun ahdistava tilanne. Ottaaka pankista laina, ihan tosi... mua ei ainakaan haittaisi korkojen maksu, jos sillä pääsee eroon määräilevistä sukulaisista!

Yhteistyössä