Voi P. Unohtui antaa 8v lapselle aamupalaa ennenku lähti kouluun

• Viestiketjun aloittaja blaah
  • Ensimmäinen viesti
No en mäkään syö koskaan aamupalaa, mutta muistan mä sentään lapset ruokkia. Kauhee. Laita nyt jatkossa joku herätys kännykkään, että muistat ruokaa antaa. Ei kai lapsikaan huomaa aamupalaa pyytää jos et itsekään syö sitä, lapsi kuitenkin tarvitsee sen aamupalan. Ajattele nyt kuinka pitkä aika siinä tulee iltapalasta lounaaseen.

No, vastaisuuden varalle opetat lapselle, että voi itsekin ottaa jotain. Meillä 5 -v osaa jo ottaa jääkaapista jogurttia, maitoa ja leivänkin osaa voidella. Yleensä kyllä saa aamupalan päivähoidossa, mutta iltapalaa menee usein ottamaan oma-aloitteisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
älä välitä noista täydellisistä äideistä, jotka ei muka ikinä unohda mitään. Ne on varmaan robotteja.

Aina ei voi kaikkea muistaa!
No mä en ole kyllä sanonut olevani täydellinen äiti, mutta ajattelen kyllä, että lapsien ruokkiminen on aika oleellinen osa sitä vanhemman tehtävää. En mä voi kuvitella että mulla olisi aamulla jotain niin tärkeää tehtävää, että en anna ruokaa lapsille. Jos lapsi syö esim. 8 aikaan iltapalan ja koulussa syödään lounas 11-12 aikaan, niin siinä tulee 15-16 tuntia ilman ruokaa. Onko se nyt susta tosiaan OK? Se on tosi pitkä aika tuon ikäiselle ja kun koulussa pitäisi vielä jaksaa tehdä koulutehtäviä ja välitunneilla ja liikuntatunneilla liikkuakin.

vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
älä välitä noista täydellisistä äideistä, jotka ei muka ikinä unohda mitään. Ne on varmaan robotteja.

No mä en ole kyllä sanonut olevani täydellinen äiti, mutta ajattelen kyllä, että lapsien ruokkiminen on aika oleellinen osa sitä vanhemman tehtävää. En mä voi kuvitella että mulla olisi aamulla jotain niin tärkeää tehtävää, että en anna ruokaa lapsille. Jos lapsi syö esim. 8 aikaan iltapalan ja koulussa syödään lounas 11-12 aikaan, niin siinä tulee 15-16 tuntia ilman ruokaa. Onko se nyt susta tosiaan OK? Se on tosi pitkä aika tuon ikäiselle ja kun koulussa pitäisi vielä jaksaa tehdä koulutehtäviä ja välitunneilla ja liikuntatunneilla liikkuakin.
Tähän täytyy nyt sanoa Tahdon asian innoittamana:
Helv.etin hyvä ihminen!

vieras

Tähän täytyy nyt sanoa Tahdon asian innoittamana:
Helv.etin hyvä ihminen!
:LOL:

:ashamed:

No sattuuhan sitä :D Tätä palstaa kun lueskelee niin kyllä ois elämä aika helvetin raskasta jos pitäis yhtä perusteellisesti ressata asioista kuin iso osa palstalaisista. Onhan se nyt harmi että aamupala pääsi unohtumaan ja varmaan nälkä kerkeää lapselle tulla, mutta HALOO se on yks yksittäinen aamu. Syö sitten päivän mittaan enemmän ja huomen aamulla varmaan äitikin muistaa :D

Tuskin se lapsi siihen kuolee, vaikka nälkä saattaa tosiaan hiukan olla.

Mä itseasiassa yllätyin aika lailla, kun oltiin vanhempainillassa jossa tuli juttua lasten nukkumaanmenoajoista ja siitä että syövätkö lapset aamupalan kotona. Opettaja oli sitä mieltä että nukkumaanmenoaika on klo 20 ja aamupala tulee syödä. Aika moni vanhempi meni vähän vaikean näköiseksi ja muutama uskaltautui myöntämään, etteivät nämä säännöt heillä toteudu.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Mä itseasiassa yllätyin aika lailla, kun oltiin vanhempainillassa jossa tuli juttua lasten nukkumaanmenoajoista ja siitä että syövätkö lapset aamupalan kotona. Opettaja oli sitä mieltä että nukkumaanmenoaika on klo 20 ja aamupala tulee syödä. Aika moni vanhempi meni vähän vaikean näköiseksi ja muutama uskaltautui myöntämään, etteivät nämä säännöt heillä toteudu.
Joo, mä huomasin tämän saman asian kun pidin terveyskasvatustunteja kouluterveydenhuollossa joskus. Yleensä luokasta ehkä 20% söi aamupalan kotonaan. Opettajat oli ihan ihmeissään ja sanoi, että asiastasta täytyy kyllä puhua vanhemmille, aamupäivisin oli kuulemma selvästi väsyneenmpää, kiukkuisempaa ja levottomampaa sakkia kuin lounaan jälkeen. Oliskos alhaisella verensokerilla osuutta asiaan. :whistle:

juu
No sattuuhan tuota. Kyllähän se taivahan tosi on, että tuon ikäinen itse osaa ottaa ruokansa kaapista. Mutta meillä ainakin on ongelma se että ne ei yksinkertaisesti jaksa. Menevät illalla ajoissa nukkumaan, mutta se ylösnouseminen on helppoa mut että vielä itte laittaa ruuat ni ei ne varmaan söis mitään ku silmät ristissä heräävät. Eli minä kyllä olen heille laittanu. Syövät puoliunessa sen aamupalansa sitte.

Mulla yleensä unohtuu laittaa ruokaa pikkuselle ku tulee päiväkodista. Sit menee hetki ni se pyytää että Äitii, saaaanko määä pian sitä ruokaa??? Ja silleen valittavaan sävyyn että eikö se äiti jo tajua, minä niin kiltisti odotan. =)

Joo, mä huomasin tämän saman asian kun pidin terveyskasvatustunteja kouluterveydenhuollossa joskus. Yleensä luokasta ehkä 20% söi aamupalan kotonaan. Opettajat oli ihan ihmeissään ja sanoi, että asiastasta täytyy kyllä puhua vanhemmille, aamupäivisin oli kuulemma selvästi väsyneenmpää, kiukkuisempaa ja levottomampaa sakkia kuin lounaan jälkeen. Oliskos alhaisella verensokerilla osuutta asiaan. :whistle:
Ihan samaa sanoi meidän opettaja, eli oppilaat ovat kärttyisiä ja levottomia johtuen sekä siitä liian vähäisestä unen saannista, että nälästä.

Asiasta kukkapuskaan...jos me voitais sopia sun kanssa semmonen juttu että sä kertoisit mulle KERRALLA mitä kaikkea sä olet elämän aikana ehtinyt tekemään. Seuraavaksi varmaan paljastuu että sä olet muurannut muutaman talon, ollut lakimiehenä ja että sä olet ollut Saarioisillakin töissä tekemässä maksalaatikkoa :saint:

Asiasta kukkapuskaan...jos me voitais sopia sun kanssa semmonen juttu että sä kertoisit mulle KERRALLA mitä kaikkea sä olet elämän aikana ehtinyt tekemään. Seuraavaksi varmaan paljastuu että sä olet muurannut muutaman talon, ollut lakimiehenä ja että sä olet ollut Saarioisillakin töissä tekemässä maksalaatikkoa :saint:
:D Tuntuuko susta siltä? :saint: Älä nyt, justiinsahan mulla on tulossa kaikenlaista projektia... :whistle:

vieraana

Tässä oli nyt kyse YHDESTÄ unohduksesta, niin eiköhän tännekin tule joku "olentäydellinenjasikahyvämuutenkin" idiootti saarnaamaan.

Yhteistyössä