Voi P. Unohtui antaa 8v lapselle aamupalaa ennenku lähti kouluun

• Viestiketjun aloittaja blaah
  • Ensimmäinen viesti
Ei se nyt niin vaarallista
Kun itse olin tuon ikäinen, äiti keitti kaakaon valmiiksi, mutta itse tein leivän/leivät. Aina jotain söin ennen kouluun lähtöä, mutta eipä tuo mielestäni nyt mikään maailman isoin juttu ole, jos kerran jää välistä. Ei siihen kuole :).

Nyt aikuisena mulla jää joskus aamiainen väliin ihan sen takia, kun en aikaisin aamulla pysty syömään juuri mitään. Yritän kyllä useimmiten edes sen yhden leipäpalan tai jugurtin tai vähän pähkinöitä syödä, mutta enempää ei pysty. Vatsa herää kunnolla vasta aamupäivällä :).

Meillä taas on toista päin ...tyttö ei ikinä söis kouluaamuisin mitää ...saa aina pakottaa edes pienen jogurtin tai leivän...

v.loppuisinki ku herää nii n.7-8 mais nii syö vasta parin tunnin päästä siitä aamupalan kun on heränny

milli
Joo voisin kuvitella että meillä kävisi juuri noin. Meillä 8v kyllä itse huolehtii aamupalastaan ja minä kyllä yleensä varmistan ellen ole paikalla katsomassa, että onko aamupala syöty. Joskus ehkä unohdan kysyä ja samalla kertaa lapsi ehkä on unohtanut syödä... Mutta älä huoli, ei ole vaarallista. Valittelee ehkä nälkäänsä opettajalle, mut ei se opettajakaan sua huonona ihmisenä pidä vaan inhimillisenä!

M
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
no ei hàtàà, ei se siihen kuole
Paitsi jos ei oo diabeetikko ;) Mutta, kyllä norm, 8-v tietää onko nälkä ja osaa pyytää tai itse ottaa tarvittaessa syötävää ja koulussa on ruoka!! No hätä!! :hug:

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
no ei hàtàà, ei se siihen kuole
Paitsi jos ei oo diabeetikko ;) Mutta, kyllä norm, 8-v tietää onko nälkä ja osaa pyytää tai itse ottaa tarvittaessa syötävää ja koulussa on ruoka!! No hätä!! :hug:
ja eikòs siellà ole ruokailukin jo aikaisin, klo12 ?

kylläpäs
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Jos kerran unohtaa antaa 8 vuotiaalle aamupalan, ei se varmaan maailmaa kaada. =)
Tuskinpa mitään katastrofaalista nyt kerrasta tapahtuu.
Kyllä siitä lapsesta nyt vähintään sarjamurhaaja tulee.
Kuten kaikista jotka erehtyvät syömään aamulla vaikkapa muroja! Paheellista.

Ainoa oikea ja mahdollinen vaihtoehto on että täytyy syödä lautasellinen ruis-kaurapuuroa, kupillinen salaattia ja pari hedelmää. Tuliko selväks kaikille?

ei hätää
Voihan olla, ettei lapsi edes huomaa koko asiaa... Lounaalla syö sitten vähän tuhdimmin.

Meidän 3-vuotias on alkanut aamuisin "huijata" päiväkodin hoitajia sanomalla, että on syönyt aamupalan jo kotona... mun pitää sitten muistaa joka aamu sanoa ennen lähtöä, että lapsi ei todellakaan ole syönyt kotona mitään. Varmaan joku aamu unohdan... mutta luotan kyllä, että selviäisi hengissä lounaaseen.

Yhteistyössä