Voi nyt taas vittu, paljonko eskarista voi pitää omia vapaapäiviä?

Mua niin kyrpii joka arkiaamu repiä 2kk ja 3v väkisin ylös kesken uniensa vaan siksi että pääsevät 5 minuutiksi istumaan autoon kun kiikutetaan eskarilainen esikouluun. Sit noi molemmat (varsinkin 3v) huutaa ja kiukuttelee väsyneenä kaikki aamut. Mennöö hermot.
 
Ei kait siinä mitään määrää ole....siis jotta mihinkään suuremmin vaikuttaisi.

Oisko teillä mahdollista saada eskarilainen kimppakyyditykseen kaverinsa kera? Joku joka siitä teidän läheltä käy samaa eskaria? Veis mennessään teidänkin?

:hug:....
 
"Vieras"
Riippuu eskarista ja siitä onko lapsella pidennetty oppivelvollisuus.

Helpommalla kyllä pääset, jos sovit vapaapäivät etukäteen etkä ala aamuisin arpomaan, mitä tehdään. Yksi vaihtoehto tietysti, jos srk pitää eskaria ja se on aamuisin myöhemmin eikä edes 5 krt viikossa.
 
"noh"
[QUOTE="Vieras";27081598]Eskarissa pitää olla kuukaudessa tietty määrä. Silloin voidaan taata et eskari on suoritettu.[/QUOTE]

Entäpä ne lapset jotka ei käy eskaria ollenkaan, kuinka heille taataan se että eskari on suoritettu? Eskarihan kun ei ole pakollinen...
 
Ei saa kulkea yksin, ensi vuonnahan (sikälimikäli olen vielä hoitovapaalla) tää helpottaa kun kouluun kulkee itsekseen ja kouluun on matkaakin vain alle puoli kilometriä, eskariin reilu kilsa enkä tiä uskaltaisinko laittaakaan yksinään kulkemaan.
3v menee sänkyyn noin 20.30, aikaisemmin en viitti laittaa kun isänsä melkein joka ilta kotiutuu töistä vasta 19 maissa niin kiva ois nähdä lasten isäänsäkin edes melkein joka päivä.
Huooooh, vauva valvotti melkein koko yön ja tietysti nyt aamulla nukkui niin sikeästi niin hiukan säälitti herättää :(

En tiä, väärältä sekin tuntuu ettei eskarilainen joka päivä pääsis tuonne kun tykkää kuitenkin. Pakko vaan jatkaa tätä nykyistä systeemiä, väsyneitä pikkusisaruksia ja kiristyneitä hermoja ja laskea päiviä syyslomaan ja joululomaan jajaja...
 
[QUOTE="nuuh";27081602]Eikö olisi naapuria joka tulee vahtimaan pienten unia siksi 5 minuutiksi kun viet eskarin eskariin? Näin meillä naapurin kanssa toimittiin.[/QUOTE]

Ei kun naapurit on töissä tai sit en tunne. Oiskin joku kiva naapurinmummo joka sais tuntea itsensä tärkeäksi (niin kuin toki oiskin) tollasessa hommassa :D
 
"muuan"
[QUOTE="Vieras";27081598]Eskarissa pitää olla kuukaudessa tietty määrä. Silloin voidaan taata et eskari on suoritettu.[/QUOTE]

Itsehän en edes eskaria käynyt vaan menin vuotta aikaisemmin kouluun. Ei se ole mikään pakollinen juttu, joka on suoritettava.
 
annette79
Ei saa kulkea yksin, ensi vuonnahan (sikälimikäli olen vielä hoitovapaalla) tää helpottaa kun kouluun kulkee itsekseen ja kouluun on matkaakin vain alle puoli kilometriä, eskariin reilu kilsa enkä tiä uskaltaisinko laittaakaan yksinään kulkemaan.
3v menee sänkyyn noin 20.30, aikaisemmin en viitti laittaa kun isänsä melkein joka ilta kotiutuu töistä vasta 19 maissa niin kiva ois nähdä lasten isäänsäkin edes melkein joka päivä.
Huooooh, vauva valvotti melkein koko yön ja tietysti nyt aamulla nukkui niin sikeästi niin hiukan säälitti herättää :(

En tiä, väärältä sekin tuntuu ettei eskarilainen joka päivä pääsis tuonne kun tykkää kuitenkin. Pakko vaan jatkaa tätä nykyistä systeemiä, väsyneitä pikkusisaruksia ja kiristyneitä hermoja ja laskea päiviä syyslomaan ja joululomaan jajaja...
Mulla on ihan tismalleen sama tilanne kuin sulla, eli eskarilainen, leikki-ikäinen ja vauva. Ja tein sen ratkaisun, että eskarilainen ei mene perjantaisin eskariin ollenkaan. Eipä tyttö ole itsekään valitellut ratkaisustani, vaan nauttii perjantaisin, kun saa löffätä rauhassa sohvalla ja sitten mennään ulos jahka keretään. Olen opettanut itse eskarissa ja olen ihan varma, että jos sieltä nyt joka päivä jotain ihan korvaamatonta saisi, niin eskari olisi pakollinen. Kysy eskarinopelta, mikä olisi hyvä päivä olla kotona. Ei välttämättä tehtäväkirjantekopäivä tai retkipäivä tms. Ja sitten vaan hengailette kotona. Ehtii sun lapses noudattaa ma-pe-rytmiä ensi vuodesta alkaen koko loppuelämänsä!
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";27081573]Kenen halusta tässä on kyse tai halusta ylipäätään?[/QUOTE]

Mitä väliä sillä on?
Jos vanhempi haluaa pitää lapsensa poissa eskarista, se lienee ok?
Jos lapsi ei halua mennä eskariin ja on mahdollista olla kotona, niin miksei voisi olla kotona?

Me ollaan kahden lapsen kanssa tehty niin että jos mulla on ollut vapaapäivä ja lapsi on halunnut olla kotona, niin on saannut olla kotona. Mutta se pitää vaan tietää ja sopia jo edellisenä päivänä, ei voi tehdä niin, että aamulla ei huvita ja sitten ei mene.

Tämä on viimeinen vuosi kun lapsi saa mahdollisesti enemmän vapaata, sitten kun koulu alkaa se on mentävä ja lomaa on kun on.Miksi ihmeessä emme käyttäisi hyväksemme mahdollisuutta olla kiireettä kotona?
 
"heps"
no tuollaistahan se elämä nyt vaan on. Aikas harvoin täällä voipi tehdä sillei kuin kaikille parhaiten sopii ja mukavimmalta tuntuu.

Tän kun sisäistää kunnolla niin elämä helpottuu äärettömästi. Huonoina aamuina kannattaa muistaa että huomenna on taatusti parempi.

Nimimerkillä vitutti aamulla nousta töihin.
 

Yhteistyössä