voi luoja mikä päivä ja mikähän vauvaa vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meillä on yleensä jokainen päivä vähän haasteellinen ennen puolta päivää. Poika nukkuu pieniä hetkiä ja useimmiten kitisee milloin mistäkin. Yhdentoista ja kahdentoista välissä saa yleensä sellaisen järjettömän itkukohtauksen, josta ei meinaa rauhoittua millään. Ja sitten nukahtaa kunnolla.

No tänään ei sitten ihan mennyt niin...

Nyt vauva vihdoin nukahti ja mä todella hartaasti toivon että kunnon päiväunille. Kahdesti päivällä hän nukkui vartin verran, mutta suunnilleen kaikki muu aika on ollut yhtä huutoa.

Pienen hetken hän viihtyi sitterissä, kunnes sitten alkoi itkemään, itku yltyi huudoksi ja lopulta kirkumiseksi. Ja tätä monta kertaa päivän aikana. Mutta kun en jaksanut häntä koko aikaa kantaa. Pakko oli välillä laskea...

Ja mulla soi päässä...vauva kirkuu edelleen vaikka oikeesti se nukkuu tuossa...

Mitä ihmettä tää on??

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Onko vauva n.6vk ikäinen? Sillon tulee semmonen kasvupyrähdys, jolloin vauvat saattaa olla itkusia ja rauhattomia.. Tai oisko tulossa kipeäksi??

Muutaman päivän päälle 2 kk on ikää. Ja mä mietin myös tuota kipeäksi tulemista.

Toisaalta tuolla väsymys lyö yli tosi helposti. Eilen olin 2,5 tuntia poissa kotoa ja kun tulin, niin vauva huusi suoraa huutoa. Mies ei ollut saanut vauvaa millään rauhoitettua. Ja oli kuulemma puolisen tuntia silloin huutanut.

Mä sitten otin vauvan syliin ja yritin rauhoitella, mutta tuloksetta. Koitin imettää, mutta ei auttanut...tai siis poika ei rauhoittunut vaan huusi edelleen. Lopulta pitkällisten yritysten jälkeen sain pojan rauhoittumaan ja hän sammui välittömästi. Mulla meni puolisen tuntia tuossa.

Eli yhteensä tunnin huusi eilenkin vauva :|

moi :heart:

meillä oli tuo tyttö just tuommoinen.eli kaikki päivät kitisi ,huusi,nukkui just noita 15min unia...mut helppas 2-3kk paikkeilla.
Yöt nukkui.

toivotaan,et on joku "vaihe" teillä.

oma jaksaminen on kyllä koetuksella ja itku tuli ainakin minulta välillä.kun oli niin väsynyt.

oli hirmu raskasta ja olin tosi väsynyt.kun kuitenkin piti tehdä ruuat ja pyykit.

:hug: :hug:

Maha kipeä? Kuulostaa niin tutulta noi kitinät ja raivarit. Kokeilehan käsivarrelle vauva maha alaspäin ts. haarojen välistä ote ja vauvan pää nojaa kyynärpäähän. Se on ainoa asento, joka meillä toimii. Ja liikettä siihen päälle eli hytkyttele ja kävele... Toinen käsi vapaa kaikille kotitöille... Näin meillä menty viimeiset 3 vkoa. Neiti kohta 2kk. Voimia. Nyt meidänkin neiti taas huutaa suoraa huutoa. Liikkeelle siis...

Yliväsyneenähän ne huutaa, eikä oikein rauhoitu millään..paitsi nukkumalla..sitten saattaa herätä hetken päästä syödäkseen, kun on pahimman väsyn nukkunut pois. Noin pienellä ei oo vielä rytmiä, hänen pitää antaa syödä ja nukkua niin usein, kun haluaa. Vauvantahtisuus yleensä auttaa, se on lyhyt aika, ja kohta jo rupeaa rytmikin löytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
moi :heart:

meillä oli tuo tyttö just tuommoinen.eli kaikki päivät kitisi ,huusi,nukkui just noita 15min unia...mut helppas 2-3kk paikkeilla.
Yöt nukkui.

toivotaan,et on joku "vaihe" teillä.

oma jaksaminen on kyllä koetuksella ja itku tuli ainakin minulta välillä.kun oli niin väsynyt.

oli hirmu raskasta ja olin tosi väsynyt.kun kuitenkin piti tehdä ruuat ja pyykit.

:hug: :hug:

Aikalailla samalta kuulostaa, sillä meilläkin nukutaan yöt hirmu hyvin.

Joo mun oli myös pakko tänään mm. tehdä ruokaa yms.yms. huutava vauva sylissäni täällä sitten imuroin ja välillä oli pakko antaa vauvan huutaa sitterissään (mm. kun vessassa kävin yms.).

Ei tässä silleen mitään hätää ole, kunhan vaan tiedän että vauvalla on kaikki kunnossa. Iskee vaan paniikki näin valtavasta huutamisesta :(

Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Yliväsyneenähän ne huutaa, eikä oikein rauhoitu millään..paitsi nukkumalla..sitten saattaa herätä hetken päästä syödäkseen, kun on pahimman väsyn nukkunut pois. Noin pienellä ei oo vielä rytmiä, hänen pitää antaa syödä ja nukkua niin usein, kun haluaa. Vauvantahtisuus yleensä auttaa, se on lyhyt aika, ja kohta jo rupeaa rytmikin löytymään.

Meillä mennään täysin vauvantahtisesti. Mutta kun tuo ei nuku. Nukahtaa kyllä, mutta herää taas vartin päästä. Ei vaikka mitä yritän tai olen yrittämättä. Imetän silloin kun vauva tahtoo ja saa nukkua silloin kun tahtoo.

Ootko muuten kokeillut kantoliinaa? Minun kuopus ei suostunut olla yhtään itsekseen, van piti olla koko ajan lähellä (ei suostunut edes sitterissä olla). Liinaan rauhottui.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:

Meillä mennään täysin vauvantahtisesti. Mutta kun tuo ei nuku. Nukahtaa kyllä, mutta herää taas vartin päästä. Ei vaikka mitä yritän tai olen yrittämättä. Imetän silloin kun vauva tahtoo ja saa nukkua silloin kun tahtoo.

ei sun hoitamisen vuoksi varmasti itke :hug: :D

eks se itkuisin aika oo just 6-8 viikoa vauvoilla?
ja toivotaan,et ei tuu kipeäksi.Flunssaa kauheasti liikkeelä,mut onneks vauvat kyllä siitäkin nopeasti toipuvat,kun äiteen vastaineet viel vahvasti veressä.

toivotaan teille huomiselle parempaa
:hug:

Kuulostaapa tutulta. Meidän poju ei nukkunu mahavaivojen takia kunnolla eka kuukausina ja aina iltaisin oli tuon väsyhuudon aika sekä hyvin usein myös päivällä.... Nyt ikää 4kk ja ihana ihana enää joskus iltaisin täytyy väsyä huutaa eikä oikeastaan koskaan päivisin. 3kk:n jälkeen alkoi helpottamaan. Nukahtaa helpommin ja nukkuu helpommin.. vaikkakin edelleen päiväunet pienissä pätkissä.
Voimia!

Vielä sellainen pieni ongelma, että meillä tuo poika on raskassarjalainen. Pari viikkoa sitten oli 2 kk neuvola ja painoa oli 7080 g. Siksi en niin kauheesti jaksa yhden käden varassa kanniskella :|

Sun kantsis kyllä sitä liinaa kokeilla. Ei satu selkään, eikä käsiin. Vauva saapi olla ihan kiinni sinussa ja yleensä vauvat tuohon rauhottuuvat ja nukahtaavat. ja saisit kädet vapaiksi kotihommia sun muuta varten..

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Vielä sellainen pieni ongelma, että meillä tuo poika on raskassarjalainen. Pari viikkoa sitten oli 2 kk neuvola ja painoa oli 7080 g. Siksi en niin kauheesti jaksa yhden käden varassa kanniskella :|

iso on tuo meidänkin typy ollut..ja otti käsille se kantaminen.

varmaan noissa lukemissa paino tuossa iässä.
nyt painaa noin 15kg ja ikää 1,9kk. no meni ohi aiheen tuo :)

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
varmaan noissa lukemissa paino tuossa iässä.
nyt painaa noin 15kg ja ikää 1,9kk. no meni ohi aiheen tuo :)

Näyttipäs hassulta 1,9kk ja 15kg :D

Mutta hei meilläkin päivittäin huudetaan ja huomannu et selvää väsymystä se on ja sammuu lopulta vaan syliin tunnin kanniskelun jälkeen... Onneksi painaa van 5,5kg tämä meidän 2kk ikäinen...

Niin tutun kuuloista. Meillä huusi ensimmäiset 3kk läpeensä, 10-15min tirsoja muutamat päivässä, ja muun ajan huusi. Se oli tosi rankkaa.. Sympatiat kyllä ihan täysin sulle :hug:

Yhteistyössä